וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער וגנץ הסכימו לבחון הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

16.7.2021 / 18:00

משרדיהם של שר הביטחון ושר המשפטים יפתחו בדיון ובעבודות מטה לבחינת הצעתו של גנץ. עד כה סער הביע התנגדות להקמת ועדת חקירה ובחודש שעבר אף פרץ עימות סביב הנושא. בתוך הממשלה חלוקים על הצורך בוועדת חקירה, אך ההסכמות הראשוניות בין הצדדים מעידות על רצון בפשרה

שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים סיכמו בפגישה ביניהם לבחון את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות - כך נמסר היום (שישי) בהודעה משותפת מטעמם. עוד נמסר כי משרדיהם יפתחו בדיון ובעבודות מטה לבחינת הצעתו של גנץ בנושא. כמו כן, צוין כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ישתתף בתהליך תוך מתן תשומת לב למשפט הפלילי שמתנהל בהקשר לפרשה.

עד כה סער הביע התנגדות להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות ובחודש שעבר אף פרץ עימות בינו ובין גנץ סביב הכוונה של שר הביטחון לקדם את הנושא. בתוך הממשלה יש חילוקי דעות על הצורך בוועדת החקירה - בעוד גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תומכים ומעוניינים להקים ועדה כזו, ימינה ותקווה חדשה נחשבות למי שמתנגדות. ההסכמות בין גנץ לשר המשפטים סער הן ראשוניות בלבד - על עבודת מטה לבחינת ההצעה, אך הן מעידות על רצון בפשרה והתקדמות.

סער, גנץ. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הגיעו להסכמות ראשוניות סביב ועדת חקירה לפרשת הצוללות. גנץ וסער/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מוקדם יותר השבוע סער נפגש עם אנשי התנועה לאיכות השלטון ודן עמם בהקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות. אנשי התנועה נפגשים בחודש האחרון עם שרי הממשלה כדי להפעיל לחץ לקידום הנושא.

בחודש שעבר, כשסער הביע התנגדות לדרישתו של גנץ לחקירה, מסרה לשכתו כי "ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת. הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החיפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום ראשון השבוע אינם מקובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully