וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 הרוגים בשיטפונות בגרמניה: "מעולם לא ראינו אסון כזה"

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 19:56

הרשויות במערב המדינה מעריכות כי מספר הקורבנות ימשיך לעלות בימים הקרובים. עוד כ-1,300 מנותקי קשר, בזמן שגשמים נוספים צפויים במוקדי האסון, הכבד שידעה גרמניה שנים ארוכות. מרקל: "נדע את היקף הנזק המלא רק בעוד ימים". בבלגיה, מספר הקורבנות עלה ל-11

בווידאו: שיטפונות במערב אירופה/צילום: רויטרס

מניין ההרוגים בשיטפונות בגרמניה עלה ליותר ממאה - כך דיווחו הבוקר (שישי) כלי התקשורת בשני מוקדי האסון, מדינות ריינלנד-פלטינייט ונורד-ריין ווסטפלה, עם 63 ו-43 קורבנות בהתאמה. במהלך הלילה, הרשווית במחוז אהרבילר שבמדינת ריינלנד-פפאלץ אמרו כי מספר המתים צפוי לעלות, וכי הן מנסות להתחקות אחר 1,300 נעדרים, אף שייתכן שרובם מנותקי קשר בשל הפגיעה בקווי הטלפון הסלולרי.

שר הפנים המחוזי, רוגר לבנץ, אמר לרשת SWR: "אנחנו מאמינים שיש עוד 40,50,60 נעדרים, וכשאתה לא שומע מאנשים במשך כל כך הרבה זמן, אתה חושש מהגרוע מכל. מספר הקורבנות צפוי להמשיך לעלות בימים הקרובים".

רק בעיירה באד נונהר-אהרבילר היו יותר מאלף פעולות חילוץ אתמול, וחלקן עוד נמשכות. יותר מאלף אנשי הצלחה פועלים באזור, שנשלחו מרחבי ריינלנד-פפאלץ וממדינות המחוז השכנות. גורמים רשמיםי אמרו כי מוקדם מדי להעריך את היקף הנזק.

בווידאו: שיטפונות במערב אירופה/צילום: רויטרס
הרס אחרי השיטפונות בעיירה שולד, גרמניה, 16 ביולי, 2021. AP
השיטפונות פגעו בקווי התקשורת באזור. העיירה שולד מוצפת, היום/AP

בריינלנד-פפאלץ, בין ההרוגים 12 דיירים במעון לבעלי מוגבלויות ושני כבאים שהיו מעורבים במאמצי החילוץ. בנורד-ריין ווסטפלה, העיירה אוסקריכן נפגעה באופן הקשה ביותר, עם לפחות 15 הרוגים.

מאלו דרייר, ראש ממשלת מדינת ריינלנד-פפאלץ, אמר בפרלמנט האזורי: "יש אנשים מתים, יש נעדרים, יש רבים שעוד בסכנה. מעולם לא ראינו אסון כזה. זה באמת שובר את הלב".

בגרמניה, היקף הנזק המלא טרם התברר לאחר שכפרים רבים נותרו מנותקים, וכבישים רבים נחסמו.
בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראות מכוניות שצפות ברחובות ובתים שקרסו. תושבים מיואשים חיפשו מקלט על גגות בתיהם בזמן שמסוקי הצלה חגים מעל. בעיירה שולד בהרי אייפל דווח על 70 בני אדם שנעלמו לאחר שבתים קרסו בתוך לילה אחד.

הרס אחרי השיטפונות בעיירה שולד, גרמניה, 16 ביולי, 2021. AP
"זה באמת שובר את הלב". גשר הרוס בעיירה שולד/AP

"זה היה קטסטרופלי", אמר אדגר גילסן בן ה-65, שבית משפחתו נפגע. "כל האנשים האלה שחיים כאן, אני מכיר את כולם. הם איבדו הכול וזה כל כך מצער. לאחד מחבריי הייתה שם סדנה, כלום לא נשאר. גם לא המאפייה והאטליז, הכול נעלם. זה מפחיד, בלתי נתפס".

מזג האוויר הסוער מכה בחלקים נוספים במערב אירופה, באמצע חודש יולי, ובמערב גרמניה נערכים לגשמים נוספים אחרי שנהר הריין ויובליו עלו על גדותיהם וגרמו להצפות הכבדות. בבלגיה השכנה מספר הקורבנות עלה ל-11 לפחות.

נהר אהר ברקע השטיפון העז שפקד את המדינה  15 ביולי 2021. רויטרס
האסון החזיר את שינויי האקלים ללב קמפיין הבחירות. נהר האהר עולה על גדותיו/רויטרס

במסגרת שהותה בוושינגטון, קצנלרית גרמניה אנגלה מרקל הגדירה את השיטפונות כ"יום של פחד, ייאוש וסבל". לדבריה, "מאות אלפי אנשים מתמודדים כעת עם אסון. לבי יוצא לאלה שאיבדו באסון הזה את יקיריהם, או שהם עדיין דואגים לאלו שנעדרים". לדבריה, "אני חוששת שנראה את מלוא הנזק רק בימים הקרובים".

בנאומה היא התייחס לגם לאזרחי לוקמסמבורג והולנד, הסובלים אף הם מהשיטפונות. היא הבהירה כי הממשלה לא תשאיר את הנפגעים "לבד עם סבלם", וכי היא עושה ככל יכולתה כדי לסייע להם במצוקתם.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שעמד לצדה, כינה את השיטפונות "טרגדיה". "אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים ואת תנחומי אזרחי ארצות הברית על אובדן החיים בגמניה ושכנותיה", אמר.

נציבת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין התחייבה לעזור, והאפיפיור פרנציסקוס שלח תנחומים. לשכתו מסרה כי הוא מתפלל לשלום הנפגעים והנעדרים, כמו גם עבור האנשים שאיבדו את פרנסתם.

רכב שקוע בשיטפונות בעיר ליאז', בלגיה, 15 ביולי 2021. AP
רכב שקוע בהצפות בעיר ליאז', בלגיה/AP

הסערות החזירו את שינויי האקלים למרכז מערכת הבחירות בגרמניה בספטמבר העומדת בסימן סיום 16 שנות כהונתה של מרקל והעברת המושכות. "גרמניה חייבת להיערך הרבה יותר טוב"בעתיד", אמר שר הפנים הורסט זיהופר. הוא הוסיף כי "מזג האוויר הקיצוני הזה הוא תוצאה של שינויי אקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully