וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מראה הדבורים המתות קרע את ליבי": שריפה בגולן גרמה נזק לכוורות במאות אלפי שקלים

16.7.2021 / 17:40

48 כוורות בבעלותו של דבוראי עלו באש בשריפה שהשתוללה בצפון, שכילתה צמחייה בשטח של כאלפיים דונם. נבדק חשד כי מדובר בהצתה. האירוע מצטרף לעלייה באירועי השריפות וגניבות הכוורות ברחבי הארץ, ולדברי מנכ"ל מועצת הדבש על הממשלה לפעול במהרה "ולהגן על החקלאות"

נזק של מאות אלפי שקלים נגרם לדבוראי לאחר ש-48 כוורות דבורים בבעלותו עלו באש ביום רביעי, בשריפה גדולה שהשתוללה אחר הצהריים במורדות הגולן, סמוך לפארק הירדן. השריפה כילתה צמחיית מרעה בשטח של כאלפיים דונם. נבדק חשד להצתה.

הדבוראי אביחי סימנר הגיע כמדי בוקר לכוורות הדבורים שלו, ונדהם מהיקף הנזק שנגרם מהשריפות. "כשהחלה השריפה לא היה ניתן להתקרב כלל לשטחי הכוורות. רק כשעלה האור הבנתי את גודל הנזק העצום. מראה הכוורות השרופות כשהדבורים מתות לידן קרע את ליבי", הוא מספר. "הכוורות הכילו כחצי טון דבש שנשרף, אותו הייתי אמור לרדות. את הכוורות לא ניתן לשקם". הנזק שנעשה לכוורות מוערך על ידי ארגון הדבוראים במאות אלפי שקלים.

32 כוורות דוברים שלו עלו  באש בשריפה גדולה שהשתוללה אחר הצהריים במורדות הגולן, סמוך לפארק הירדן. מכוורת 'סימנר הדבש של סבא', אתר רשמי
"המראה קרע את ליבי". הכוורות השרופות/אתר רשמי, מכוורת 'סימנר הדבש של סבא'

לפי סימנר, לא מדובר במקרה יחידני: "לצערי מדובר במקרים חוזרים ונשנים. בחודש האחרון אירעו מקרי שריפה רבים, שכילו שטחי מרעה ועשרות כוורות בצפון הארץ, זאת לצד אירועי פשיעה של גניבה וונדליזם בכוורות. התופעה רק הולכת ומתגברת".

"כואב לראות איך הצתות, כנראה של גורמים עבריינים, פוגעות בעמל ידיהם של הדבוראים והחקלאים", אומר עדי בכור, מנהל מבצעי בארגון 'השומר החדש', ומספר: "צוותי השומר הוקפצו לסייע בכיבוי והכוונת כוחות. לצערנו אי אפשר היה להציל את הכוורות בגלל האש החזקה".

"מעבר לייצור דבש, הדבורה מאבקת כ-80% מהיקף הגידולים החקלאיים. בכל פעם שנשרפות כוורות או גונבים אותן, הורסים את ייצור המזון מן הצומח", מספר אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש. "אני קורא לממשלה החדשה, לשר לביטחון הפנים עמר בר לב ולשר החקלאות עודד פורר, להגן על החקלאות ולתקצב גיוס כוח אדם מיומן לגורמי הביטחון, כדי להילחם בתופעה החמורה של פשיעה חקלאית ולקדם חקר מעמיק של הצתות ברחבי הארץ".

עוד בוואלה!

כחודש אחרי השריפה בצור הדסה: פלסטיני נעצר בחשד להצתה

לכתבה המלאה
שריפה ברמת סירין. השומר החדש, אתר רשמי
"התופעה רק הולכת ומתגברת". שריפה בשטח חקלאי בצפון/אתר רשמי, השומר החדש

מנתוני מועצת הדבש עולה כי בעת האחרונה נרשמה עלייה באירועי שריפות וגניבת כוורות ברחבי הארץ. כיום פועלים בישראל כ-510 דבוראים המטפלים ב-120 אלף כוורות, מתוכן כ-80 אלף מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. באמצעות האבקת הגידולים, דבורת הדבש תורמת בארץ כ-3 מיליארד שקלים בשנה לתל"ג החקלאי בישראל.

בשריפה נוספת בצפון בתחילת השבוע נגרמו נזקים כבדים למטעי אבוקדו ומנגו. השריפה השתוללה בשיפולי רמת סירין, בין המושבה מנחמיה לאתר הפסולת "טליה". בארגון 'השומר החדש' אמרו כי האש פרצה בשלושה מוקדי בעירה שונים, וטענו כי מדובר בהצתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully