וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודש אחרי השריפה בצור הדסה: פלסטיני נעצר בחשד להצתה

שלומי הלר

6.7.2021 / 15:08

בית המשפט האריך את מעצרו של הפלסטיני ביומיים, לאחר שנעצר במהלך הלילה על ידי כוחות מג"ב, אולם הרקע למעשיו עדיין נחקר. בית המשפט מתח ביקורת נגד המשטרה שפעלה ללא צו מעצר מבעוד מועד

כוחות מג"ב עצרו הלילה (שלישי) פלסטיני בן 34 בחשד שהצית את שריפת הענק סמוך ליישוב צור הדסה לפני כחודש. בית משפט השלום האריך ביומיים את מעצרו של האיש, מוסא קסקס, תושב הכפר בתיר הסמוך לביתר עילית. הרקע למעשה - טרם התברר. במהלך השריפה נגרם נזק סביבתי רב ותושבים רבים פונו מבתיהם. הרקע

בפתח הדיון בעניינו ציין נציג המשטרה ניר בן חיים כי החשוד הכחיש בחקירותו את המיוחס לו. בהמשך, סנגורו של החשוד, עו"ד אחמד עוואדה, טען כי מרשו נעצר ללא צו מעצר מבית משפט. "המשטרה בעצמה לא לוקחת את התיק הזה ברצינות, לפחות לא את המידע שבידיה", אמר. "אם המידע שבידיה הוא ברמה מספקת, הם היו באים לבית משפט ומוציאים צו כמו שצריך".

עוד טען עו"ד עוואדה: "החשוד מכחיש בתוקף את המעשים, אין לו רקע חבלני או פלילי אחר, הוא יודע כי בעבר ניסו גם לסבך אותו והתברר שהוא לא קשור לשום אירוע".

שריפה באזור צור הדסה, 4 ביוני 2021. דוברות כב"ה
השריפה בצור הדסה לפני כחודש/דוברות כב"ה

בתום הדיון הורה שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג על הארכת מעצרו של החשוד עד יום רביעי, ולצד זאת מתח ביקורת נגד המשטרה. "החשוד שבפניי נעצר מבלי שהתבקש וממילא התקבל צו מעצר על ידי בית משפט, וזאת בניגוד להוראות הדין הנותנות העדפה ברורה להוצאת צו מעצר על ידי בית משפט בנסיבות שכאלה בהן העבירה לא בוצעה בתכוף למועד המעצר וממילא מקום בו יש די והותר זמן ליחידה החוקרת לבקש צו הוצאת צו מעצר".

בווידאו: השריפה בצור הדסה התחדשה/צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים

השריפה פרצה בתחילת חודש יוני בפאתי צור הדסה. בעקבותיה הוזעקו עשרות צוותי כיבוי מכל הארץ בליווי מטוסים בניסיון להשיג שליטה על התפשטותה. השריפה התפרסה על פני כ-50 דונם, והתקרבה לבתי השכונות העמק, רחובות, כרכום ורכסים - מה שהוביל לפינוין של 400 משפחות לאולם ספורט ביישוב.

יממה לאחר מכן פרצה שריפה נוספת בגזרה וזו וכובתה לאחר פעילותם של כוחות הכיבוי. החשד שהשריפה הוצתה במכוון התקבע זמן קצר לאחר האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully