וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה ראדה: "רוצה לפתוח דף חדש, מקווה מאוד שהמשפט יתנהל כמו שצריך"

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 10:52

בריאיון ל-103FM, סיפרה אמה של תאיר על תחושותיה לאחר החלטת פרקליט המדינה להעמיד למשפט חוזר את רומן זדורוב, 15 שנה לאחר הרצח. "אני מוכנה תמיד לתת עוד הזדמנות, לא איבדתי את האמון בשופטים". המשפט החוזר יתחיל באוקטובר

אמה של תאיר ראדה, אילנה, סיפרה הבוקר (חמישי) בראיון ל-103FM על תחושותיה לאחר החלטתו של פרקליט המדינה עמית איסמן להעמיד את רומן זדורוב למשפט חוזר, 15 שנה לאחר הרצח של בתה. "אני מוכנה לתת תמיד עוד הזדמנות, לא איבדתי את האמון בשופטים", אמרה. "אני עכשיו רוצה לפתוח דף חדש אחרי כל הביקורות והכעס. אני מקווה מאוד שפה יתנהל משפט כמו שצריך".

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע היום כי דיון מכין לקראת המשפט החוזר ייערך ב-12 בספטמבר, והמשפט עצמו ייפתח באוקטובר.

"אני אמרתי תמיד - האידיאל שלי היא פתיחת החקירה", אמרה ראדה. "הייתי שם במשך כל הערכאות - כל יום, דקה אחר דקה. ראיתי איך המשפט הזה מתנהל. מבחינתי שזדורוב יהיה אשם. אולי בסוף תהיה לי איזושהי נחת בחיים, שאני אדע שהרוצח ישב בכלא. שמעתי עיתונאים אומרים שאילנה ראדה המציאה את כל זה".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

בנוגע לשאלה האם זדורוב הוא לדעתה הרוצח של תאיר, אילנה אומרת כי התשובה אינה חד משמעית. "אני זוכרת את עצמי בערכאה הראשונה, השופט היה נשיא בית המשפט יצחק כהן. אני זוכרת שאחרי שנה אמרתי בוודאות שתהיה החלטה, שזדורוב רצח", סיפרה. "אחרי שנתיים בערך, כשעלה מומחה המז"פ בנושא טביעות הנעליים, זו הפעם הראשונה שבה אמרתי באופן מוחלט - זדורוב רצח את תאיר. יצאתי מאוד נסערת וצרחתי על אשתו, ואפילו איימתי. אבל אחר כך התבדיתי".

לדברי אילנה, היא אינה סבורה שאולגה קרבצ'נקו היא הרוצחת, וחושבת שההחלטה לסגור את התיק היא נכונה. "עובדתית, התיק בעניינה של א"ק נשאר פתוח עד אתמול. אז בתכל'ס, אם אתם אומרים לי שזדורוב הוא הרוצח - למה השארתם תיק פתוח לא"ק? היה צריך לעשות את זה בהליך משפטי ראוי".

רצח תאיר ראדה | בקשת משפט חוזר של רומן זדורוב. בית המשפט העליון, ירושלים , 10 בנובמבר 2020. יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
"מבחינתי שיהיה אשם. אולי בסוף תהיה לי איזושהי נחת בחיים". זדורוב/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

עוד הוסיפה כי לדעתה הפרקליטות הסתירה מידע חשוב אודות הרצח, והרשיעה את זדורוב תוך אי התייחסות לכל הראיות: "כשהסתיים המשפט קיבלתי את ההחלטה לא בלב שלם. הבנתי שאין פה החלטה נכונה, ולמה? לא ייתכן שמוחקים את חייה של תאיר כאילו לא היו קיימים. כלומר, לתאיר היו חיים, היה לה עולם מלא. היא נרצחה באופן אכזרי בתוך העולם הזה. איך ייתכן שמתעלמים מהעולם הזה ומסתירים אותו?".

אילנה הוסיפה כי לדעתה אחד מהנערים שלמדו בבית הספר של תאיר היה זה שנכנס לתא השירותים ורצח את בתה. "בפסק הדין כתבו שלא יכלו להגיע לכלל החומר מפאת החומר הרב. אתה יודע איך מתייחסים בבית משפט לנושא קטינים", אמרה. "המשטרה חקרה, כתבה אפילו בסיכום של החקירה שלו כי הנ"ל חשוד ברצח תאיר ראדה, נא להמשיך את חקירתו באזהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully