וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות הגיעו לטיול בנחל והתבקשו להחליף לביגוד צנוע: "הלבוש עלול לפגוע ברגשות אחד הקצינים"

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 23:01

צוות חיילות מבסיס התותחנים שבטה יצא לטיול בנחלי הצפון, במהלכו התבקשו כמה פעמים להחליף את לבושן ואף קיבלו הנחייה לרדת מהאוטובוס אם לא יעברו לחולצות כהות ומכנסי טייץ ארוכים. "הבנות דורשות שוויון בין החיילים, אין שום סיבה להשפלה כזו". צה"ל: "הנהלים חודדו"

צוות חיילות מבסיס התותחנים שבטה התלוננו כי הורדו מאוטובוס בדרכן לטיול בשל לבושן. לטענת גורמים בבסיס, החיילות "הובכו והושפלו" על ידי חיילים וקצינים, שביקשו מהן לשנות את צורת הלבוש שלהן ללבוש צנוע יותר.

צוות החיילות עשה את דרכו באוטובוס לטיול בנחלי הצפון, כשלנסיעה הצטרפו חיילי מפקדה יחד עם מפקדיהם. החיילות התבקשו להתלבש באופן צנוע, ללא בגדי ים, כדי לא לפגוע ברגשות החיילים הדתיים.

חיילות בטירונות. דובר צה"ל
"הובכו והושפלו"/דובר צה"ל

לאחר זמן קצר קיבלו החיילות פקודה להחליף את החולצות הלבנות לחולצות כהות, משום ש"זה עלול לפגוע ברגשות אחד הקצינים". קצינה שהיתה במקום פנתה לחלק מהבנות בטענה שהקצין בחן את הופעתם ודרש שיחליפו גם את מכנסי הטייץ שהגיעו עד הברך, לטייץ ארוך מפני ש"זה פוגע בו ומפריע לו". בהמשך הורדו הבנות מהאוטובוס, וקיבלו הודעה שלא יוכלו להיכנס לנחל אם לא יחליפו בגדים.

גורם צבאי התייחס לאירוע ואמר כי "מיותר לציין שהחיילים הגברים לבשו מה שרצו, כולל בגדי ים קצרים וחולצות לבנות ועליהם לא חלו הכללים. הגיע הזמן שהנושא הזה יצוף בעוצמה, אין שום סיבה להשפלה כזו בימינו. הבנות מבינות את החשיבות של לכבד את הכללים ואת המערכת הצבאית, אך דורשות להפסיק את ההשפלות האלו, ודורשות שיוויון בינן לבין החיילים". תתקיים שיחת הבהרה עם כלל המעורבים באירוע.

מדובר צה"ל נמסר כי "הנחיות אגף כוח האדם בנוגע ללבוש אזרחי בעת פעילות יחידתית חלות על שני המינים כאחד. במקרה זה, ההנחיות לא יושמו כנדרש. צה"ל מצר על האירוע, הנהלים חודדו ולקחים יופקו מהמקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully