וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבריה של מיריל הושתלו בחמישה חולים: "מהמוות הנורא הזה לפחות נציל חיים"

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 20:40

משפחתה של מיריל טועמה בת ה-14 מכפר יאסיף, שנהרגה בשבוע שעבר בתאונה, הסכימה מיד לתרום את איבריה להצלת חיים. אחותה נדין: "היא עזרה לכל אחד סביבה בחיים, אז ברור לנו שהיא רצתה לעזור גם במוות"

אבריה של מיריל טועמה בת ה-14 מכפר יאסיף שנהרגה בתאונת דרכים בכביש 85 בצפון, הצילו חמישה בני אדם ברחבי הארץ. מיריל הועברה למרכז הרפואי לגליל בנהריה ושם נלחמו על חייה שלושה ימים בטיפול נמרץ ילדים, אך למרות המאמצים ביום שישי נקבע לבסוף מותה. "הנערה, שסבלה מפגיעה רב מערכתית, הגיעה במצב אנוש, כשהיא מונשמת ומורדמת, ואושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים", מסר מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר יואב הופמן.

משפחתה הסכימה מיד לתרומת איברים ולהצלת חיים. בתיאום המרכז הלאומי להשתלות, לבה הושתל בילדה בת 9 שעברה מספר ניתוחי לב בבית החולים שיבא תל השומר.

"אנחנו שמחים מאוד שההשתלות הצליחו. היא עזרה לכל אחד סביבה בחיים, אז ברור לנו שהיא רצתה לעזור גם במוות", אמרה לוואלה! אחותה הבכורה, נדין בת ה-25, המתגוררת בחיפה ועובדת כאחות מוסמכת בבית החולים האיטלקי בעיר, "אנחנו רוצים לפגוש את הילדה הקטנה שבגופה פועם הלב של מיריל ואני בטוחה שזה ייקרה".

כליה של מיריל הושתלה בילד בן 16 בבית החולים רמב"ם, וכליה שנייה בילדה בת 8 בבית החולים שניידר, ריאותיה באשה בת 58 בבית החולים בילינסון וכבדה באישה בת 58 בבית החולים הדסה. "מהמוות הנורא הזה לפחות נציל חיים", מסרה המשפחה.

מיריל טועמה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
"מהמוות הנורא הזה לפחות נציל חיים". מיריל טועמה/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה
מיריל טועמה וחברותיה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
מימין לשמאל: מיריל, נדין, לארה, יוליאנה/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

מיריל, אחת מארבע אחיות, למדה בכיתה ח' בחטיבת ביניים של בית הספר אל-עין בכפר יאסיף. "היא היתה מלאך ג'ינג'י קטן ועכשיו המלאך הזה שומר עלינו מלמעלה", אמרה האחות נדין, "היא היתה ילדה שקטה, חברותית מאד, חייכנית, שאוהבת לצחוק עם החברות".

היא תיארה את ליל התאונה. "ביום שלישי בלילה היא ולארה אחותה בת ה-19 יצאו מחיפה הביתה אחרי שהביאו אותי לדירה שלי בחיפה ואני הרגשתי שהלב מציק לי. משהו בלתי מוסבר, תחושה פנימית כזו בלב של אחיות. שוב ושוב, אולי 7-8 פעמים אמרתי לאחותי 'שימי לב על הכביש, לא כי את לא יודעת לנהוג, אלא כי אחרים לא יודעים לנהוג".

התאונה אירעה בכניסה לכפר. "לא יודעים בדיוק איך ולארה עוד בטראומה ולא זוכרת. אנחנו לא חופרים ופחות מעניין אותנו מה בדיוק קרה ומי אשם. רק רוצים שהיא תהיה בסדר בגן עדן. אנחנו מאמינים בזה ובטוחים שהיא שם. יש לנו עכשיו מלאך אדום ג'ינגי בשמיים". ההלוויה התקיימה ביום ראשון, בתחומי הכפר איקרית, משם נעקרה משפחת אביה וסבה של מיריל במלחמת העצמאות.

נדין הוסיפה כי "בשבוע לפני התאונה לא יודעת אם הרגישה או לא אבל אמרה כל הזמן לחברות שלה שהיא מתפללת, שהיא מרגישה שיש מצב שהיא יכולה למות בכל מקום ובכל עת. היתה קוראת הרבה בספר הדת שלנו. היא אמרה גם לחברות להתפלל ואמרה זאת גם ללארה. אנחנו נמשיך ונתפלל עליה".

עוד בוואלה!

לאחר הטרגדיה: משפחתו של אל"מ שרון אסמן תרמה את קרניות עיניו

לכתבה המלאה

ממרכז ההשתלות מסרו שהחלטת בני המשפחה לתרום את איברי יקירם היא מעשה אצילי, שיכול להוביל להארכת חיים או שיפור משמעותי בחייו של אדם הזקוק להשתלת איברים.

במרכז מעודדים חתימה על כרטיס תורם אדי המעידה על רצונו של אדם לתרום מאיבריו לאחר מותו להצלת חייהם של חולים הממתינים להשתלה. מספר החתומים על כרטיסי "אדי" חצה לאחרונה את המיליון, אבל מספר המצטרפים השנתיים החדשים נמצא בשפל של כשלושים אלף. כל תושב ישראל מעל גיל 17 יכול להצטרף לאדי באמצעות חתימה על הודעת תורם ובמרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully