וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: 92 הרוגים בשריפה בבית חולים לקורונה בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 19:33

מכל חמצן שהתפוצץ גרם לשריפה בבית חולים שיועד לטיפול בחולים בנגיף בעיר נסריה, ויותר ממאה איש נפצעו באסון השני מסוגו הפוקד את המדינה מאז אפריל. ראש הממשלה הורה על מעצר בכירים, קרובי משפחה של הנספים התעמתו עם כוחות הביטחון. "איפה אבא שלי?"

בווידאו: שריפה בבי"ח בדרום עיראק/צילום: רויטרס

לפחות 92 בני אדם נספו הלילה (שלישי) בשריפה בבית חולים לטיפול בחולי קורונה בעיר נסריה שבדרום עיראק - כך מסרו גורמים רשמיים ברשויות. עוד יותר ממאה איש נוספים נפצעו. ככל הנראה, האש פרצה לאחר פיצוץ מכל חמצן. בין ההרוגים גם אנשי רפואה.

בזמן שכוחות החילוץ סורקים את המבנה המפוחם בחיפוש אחר גופות נוספות, ראש הממשלה מוסטפא אל-כאזימי כינס דיוני חירום עם שרים בכירים והורה על השעייתם ומעצרם של ראשי מערכת הבריאות וההגנה האזרחית בנסריה. לפי הודעת לשכתו, גם מנהל בית החולים הושעה ונעצר.

הצוותים הרפואיים נשאו גופות חרוכות מבית החולים הבוער, בעוד שחולים רבים השתעלו מהעשן. גורמים במערכת הבריאות אמרו כי החיפושים בבית החולים התחדשו אחרי השתלטות על השריפה, אבל העשן הכבד מקשה על כניסה למחלקות השרופות.

גופות של קורבנות שריפה במחלקת קורונה בבית חולים בעיר נסריה, עיראק, 13 ביולי 2021. רויטרס
מספר ההרוגים צפוי לעלות. גופות הקורבנות שנספו בשריפה, היום/רויטרס

"שמעתי פיצוץ גדול ממחלקות הקורונה ואז האש פרצה במהירות רבה", סיפר עלי מוחסן, מאבטח בבית החולים שעזר לפנות פצועים מהלהבות. קרובי משפחה זועמים התאספו מחוץ לבית החולים והתעמתו עם השוטרים במקום. "חייבים להעניש את המושחתים על השריפה ומותם של חולים חפים מפשע, איפה הגופה של אבא שלי?" אמר צעיר שחיפש את אביו בין הגופות השרופות שהיו עטופות בסדינים בחצר בית החולים.

בתי החולים בעיראק סבלו מעומסים כבדים עוד לפני התפרצות הקורונה, בין היתר בגלל שנים של מלחמות, הזנחה ושחיתות שלטונית. באפריל, לפחות 82 בני אדם נספו בשריפה שפרצה בבית חולים בבגדאד שבו מטופלים חולי קורונה.

שריפה בבית חולים בעיר נסריה בעיראק, 13 ביולי, 2021. רויטרס
מערכת הבריאות בעיראק סובלת מהזנחה. בית החולים אחרי השריפה, הלילה/רויטרס

קרוב ל-18 אלף איש מתו מקורונה בעיראק, ויותר מ-1.4 מיליון איש אובחנו חיוביים לווירוס, והמגיפה מכבידה עוד יותר על מערכת הבריאות במדינה שלא השתקמה מהמלחמות והסנקציות וסובלת מהזנחה. עיראק חוותה בשנים האחרונות שורת תאונות קטלניות ואזרחיה סובלים במהלך הקיץ מהפסקות חשמל מרובות וממחסור במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully