וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: 82 הרוגים בשריפה בבית חולים של חולי קורונה בבגדאד

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 17:13

מכל חמצן שהתפוצץ גרם לשריפה, שבה נפגעו עוד 110 איש. ראש הממשלה הורה לפתוח בחקירה והשעה את שר הבריאות. עדי ראיה סיפרו כי מטופלים קפצו מהחלונות. עיראק סובלת מהתפרצות קשה של המגיפה, ובתי החולים נתונים תחת עומס כבד

בווידאו: עשרות הרוגים בשריפה במחלקת קורונה בבית חולים בבגדאד/צילום: רויטרס

לפחות 82 בני אדם נספו בשריפה שפרצה הלילה (ראשון) בבית חולים בבגדאד שבו מטופלים חולי קורונה - כך מסר דובר משרד הפנים. 110 איש נוספים נפגעו בשריפה, שלפי הדיווחים פרצה בעקבות תאונה שבה התפוצץ מכל חמצן. ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים שבהם נראו כבאים נאבקים להשתלט על האש, בעוד שאנשים נמלטים מהמבנה.

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, קרא לחקירה מידית של נסיבות "התאונה הטראגית" והשעה את שר הבריאות. "תקרית כזאת היא עדות להזנחה ולכן אני מורה על חקירה מידית ועל מעצר מנהל בית החולים וראשי הביטחון והתחזוקה עד שנזהה את האחראים להזנחה הזאת ונעמיד אותם לדין", אמר.

גורמים רפואיים אמרו כי גם חולים שלא נפצעו בשריפה הועברו מחוץ לבית החולים "אבן חטיב" שבאזור גשר דיאלה. ראש ההגנה האזרחית של עיראק אמר כי השריפה בקומה של חולי ריאות בטיפול. חלק ממשפחות הקורבנות היו בבית החולים שעות אחרי כיבוי השריפה, אחרי שלא הצליחו לאתר אותם במקום אחר.

אנשים סוקרים את הנזק שנגרם לבית חולים לחולי קורונה אחרי שריפה במקום, בגדאד, עיראק, 25 באפריל 2021. רויטרס
עיראק סובלת מהתפרצות קשה של קורונה. בית החולים השרוף, הלילה/רויטרס
בית החולים אבן ח'טיב לאחר שריפה שנגרמה מפיצוץ מיכל חמצן בבגדאד, 25 באפריל 2021. רויטרס
בית החולים בבגדאד, היום/רויטרס

בתי החולים בעיראק סבלו מעומסים כבדים עוד לפני התפרצות הקורונה, בין היתר בגלל שנים של מלחמות, הזנחה ושחיתות שלטונית. מחודש פברואר חלה עליה תלולה במספר החולים בנגיף, ומספרם חצה את המיליון, כשנרשמו יותר מ-15 אלף מתים מפרוץ המגיפה.

"אנחנו חייבים לבחון בדחיפות את אמצעי הביטחון בכל בתי החולים כדי למנוע את הישנותן של תאונות כואבות כאלו בעתיד", אמר דובר משרד הפנים, חאליד אל-מוהאנה לטלוויזיה הרשמית, בעודו מכריז על מניין ההרוגים.

עיראק, בית החולים "אבן חטיב" בבגדאד שבו פרצה שריפה, 25 אפריל, 2021. רויטרס
"חייבים לבחון בדחיפות את אמצעי הביטחון בכל בתי החולים". בית החולים "אבן חטיב" בבגדאד/רויטרס
קבורת אדם שנספה בשריפה שנגרמה מפיצוץ מיכל חמצן בבי"ח אבן ח'טיב בבגדאד, 25 באפריל 2021. רויטרס
קבורת אדם שנספה בשריפה, היום/רויטרס

עד ראיה שביקר את אחיו בעת הדליקה סיפר כי אנשים קפצו מהחלונות כדי לברוח מהאש שהתפשטה במהירות. "האש התפשטה, והוצאתי את אחי משטח הבניין אל הרחוב. לאחר מכן שבתי לתוך הבניין כדי לעזור להציל אנשים ועליתי ישר לקומה העליונה שעוד לא עלתה בלהבות. מצאתי באזור זה צעירה כבת 19 שהחלה להיחנק מהעשן והייתה על סף מוות", סיפר אחמד זאכי. "לקחתי אותה על כתפיי ורצתי למטה. בשלב הזה ראיתי אנשים שקפצו למטה, רופאים נפלו על גבי רכבים שחנו מתחת לבניין. כולם קפצו", תיאר.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר כי הממשל נמצא בקשר עם גורמים בעיראק וכי ארצות הברית הציעה תמיכה למדינה.

חולה קורונה מונשם אחרי שפונה מבית חולים בבגדאד, עיראק, לאחר שפרצה שריפה, 24 באפריל 2021. רויטרס
חולה קורונה מונשם מפונה מבית החולים לאחר השריפה, הלילה/רויטרס
עיראק, בית החולים "אבן חטיב" בבגדאד שבו פרצה שריפה, 25 אפריל, 2021. רויטרס
בית החולים בבגדאד, היום/רויטרס

לפני כחודש פתחה עיראק במבצע התחסנות נגד קורונה, כשקיבלה לרשותה 650 אלף מנות חיסון. אלה התקבלו דרך פרויקט COVAX, מיזם בינלאומי המסייע למדינות מתפתחות ומדינות עולם שלישי להתניע מבצעי חיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully