וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנה: חיזבאללה פרסם תיעוד מחטיפת רגב וגולדווסר

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 21:38

ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון הטרור הלבנוני, שחררו סרטון המתעד חלקים מהאירוע שהוביל לפריצתה של מלחמת לבנון השנייה ב-2006. בתיעוד נראים לוחמי הארגון נושאים את החיילים הפגועים מרכב ההאמר המותקף, ולאחר מכן מפוצצים אותו

תיעוד חטיפת אלדד רגב ואהוד גולדווסר, 12 ביולי 2021/ערוץ אל-מנאר

חיזבאללה פרסם הערב (שני) סרטון המתעד חלקים מאירוע החטיפה של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, שהוביל לפריצת מלחמת לבנון השנייה ב-2006. בסרטון, שפורסם ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון הטרור, נראים לוחמי הארגון נושאים את החיילים הפגועים מרכב ההאמר המותקף, ולאחר מכן מפוצצים אותו.

התיעוד שפורסם הערב הוא השלישי שמשחרר הארגון הלבנוני, לאחר שב-2012 וב-2018 פורסמו סרטונים נוספים מהתקיפה, ללא החלק בו נראים לוחמי חיזבאללה חוטפים את החיילים לשטח לבנון.

אלדד רגב אהוד גולדווסר. תאגיד כאן
גופותיהם הוחזרו ב-2008. רגב וגולדווסר/תאגיד כאן

גולדווסר ורגב, חיילי מילואים של חטיבת גבעתי, נחטפו ב-12 ביולי 2006, ביום האחרון לשירות המילואים שלהם, בעת שערכו סיור לאורך גדר גבול לבנון. בעקבות החטיפה, החליטה הממשלה לפתוח במבצע צבאי נגד חיזבאללה תוך חדירה לשטח לבנון. במבצע, שלימים נקרא מלחמת לבנון השניה, נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים ישראלים, וכאלף לבנונים, כמחצית מהם אזרחים.

לישראל לא היה מידע לגבי מצבם של רגב וגולדווסר, והתייחסו אליהם כשבויים. כעבור כשנתיים בוצעה עסקת חילופי שבויים עם ארגון הטרור, במסגרתה הוחזרו גופותיהם של החיילים, ושוחררו מהכלא כמה אסירים ביטחוניים, בהם סמיר קונטאר, רוצחם של משפחת הרן בנהריה, וחוסל על ידי ישראל ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully