וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן משה איבגי שהורשע בעבירות מין נשלח ל-11 חודשי מאסר בכלא

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 23:57

כעבור חמש וחצי שנים מאז החלה הפרשה שנחשפה בוואלה! ולאחר ערעור המדינה על ההרשעות, בית משפט השלום בחיפה קבע את עונשו של השחקן שהורשע במעשים מגונים בשתי נשים והטרדה מינית באישה נוספת. מסתמן שעורך דינו של איבגי, שביקש להסתפק בעבודות שירות, יערער על גזר הדין

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) 11 חודשי מאסר בפועל על השחקן משה איבגי שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים והטרדה מינית באישה נוספת. בנוסף, נגזר על איבגי לפצות כספית ב-30 אלף שקלים את אחת המתלוננות.

גזר הדין ניתן חמש וחצי שנים מאז חשיפת הפרשה בוואלה! ולאחר ערעור המדינה על ההרשעות של איבגי בהליך הקודם. עם הגעתו לבית המשפט נשאל איבגי האם הוא חושש מגזר הדין - והשיב "לא".

עורך דינו של איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, צפוי לערער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי. בנוסף, הוא צפוי לערער על עצם ההרשעה לבית המשפט העליון.

"מדובר בגזר דין מאד קשה שחורג במידה רבה מרמות הענישה עד היום ועם אמירות מאד קשות", טען עו"ד כרמל. "אינני חולק על האמירות הקשות, אני חולק על גזר הדין. אם זה לא היה משה איבגי לא היינו נפגשים פה וכלל לא היה מוגש כתב אישום".

גז"ד משה איבגי, נאשם בגין מעשה מגונה והטרדה מינית, בימ"ש השלום חיפה, 12 ביולי 2021. ראובן קסטרו
איבגי בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

הפרקליטות ביקשה כי יוטלו על איבגי ערבויות כספיות להבטחת התייצבותו לריצוי העונש, כולל הפקדה כספית. השופט נעתר לבקשה, אך באופן חלקי, לאחר שהסנגור ציין כי אחרי הכרעת הדין איבגי יצא לחו"ל ושב. "עמדת הסניגור מקובלת עלי במלואה", קבע השופט אריאלי. "בנסיבות תיק זה אין צורך בערבויות מכבידות. מדובר במי שמרכז חייו בישראל".

אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל התייחסה לגזר דינו של איבגי ואמרה כי "עונש המאסר של איבגי, הוא מסר ברור לכל גבר בעל כוח ומעמד, שמתבלבל בין חיזור להטרדה. הטיעון של איבגי עם פרוץ הפרשייה שאמר 'לא היתה לי כוונה לפגוע', הוא ביטוי מובהק לחוסר הבנת המעשים שלו - ותוצאתם".

לדבריה, "הטרדה היא הטרדה, עבריין מין מקומו מאחורי סורג ובריח, ונשים מוטרדות בכל מקום ובכל זמן - צריכות לזכור את איבגי ולהתלונן. ויצו מחזקת את המתלוננות, קוראת לנשים לא לשתוק מול התנהגות עבריינית, וקוראת לגברים שבסביבתם מתבצעת התנהגות כזאת - לא לעבור לסדר היום, ולהתייצב לצד נפגעות".

עו"ד מיכאל כרמל , סניגורו של  משה איבגי, נאשם בגין מעשה מגונה והטרדה מינית, בימ"ש השלום חיפה, 12 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מסתמן שיערער על גזר הדין. עו"ד כרמל/ראובן קסטרו

הפרשה נחשפה בוואלה! בפברואר 2016. בהליך הקודם בפני השופט אריאלי שהסתיים ביולי אשתקד הורשע משה איבגי בשני מעשים מגונים באשה אחת שעבדה אתו ב-2012. פרקליטות מחוז חיפה דרשה אז 15 חודשי מאסר בפועל אבל בית המשפט השית עליו שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לאותה אישה בסך עשרת אלפים שקלים.

גז"ד משה איבגי, נאשם בגין מעשה מגונה והטרדה מינית, בימ"ש השלום חיפה, 12 ביולי 2021. ראובן קסטרו
איבגי בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו
בווידאו: השחקן משה איבגי נשלח ל-11 חודשי מאסר בכלא בגין עבירות המין בהן הורשע/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום ווידאו: שלומי גבאי

זאת לאחר שזוכה מחמת הספק בשני אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד שתי מתלוננות נוספות. בעניינה של מתלוננת נוספת, הפרקליטות חזרה בה מהאישום במהלך המשפט.

ערעורו של הסנגור לבית המשפט המחוזי בעיר על חומרת עונש זה נדחה בחודש מרץ והרכב השופטים: אברהם אליקים, ארז פורת ותמר נאות פרי אף קיבלו מנגד את ערעור המדינה על הזיכוי החלקי והרשיעו אותו בכל עבירות המין שיוחסו לו בכתב האישום המקורי.

לאחר החלטה זו הבטיחו התובעות מאיה יוזבגי אורלי רוזנטל והילה כץ לבקש גם עונש כבד יותר ואמרו במענה לשאלת וואלה! כי "יש עכשיו עבירות חדשות ומטבע הדברים העמדה שלנו תהיה יותר קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully