וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבגי יצר סרט אימה לנשים רבות. אלה שראו ושתקו מסוכנים גם הם

חגית פאר

30.5.2021 / 10:17

ייתכן שחלק מהשותקים לא רצו לאבד את מקומם בסרט חדש בכיכובו, אחרים קיוו אולי שמישהו אחר יפתח את הפה במקומם - בפועל, הכוכב המשיך לכאורה להטריד ולתקוף מינית נשים רבות, לאורך שנים וללא כל הפרעה. הלקח של כולנו: לשבור את קשר השתיקה שפוגע בנשים רבות

משה איבגי משפט חיפה. ראובן קסטרו
לא בהיחבא ובנוכחות אנשי הפקה. משה איבגי/ראובן קסטרו

לאחרונה נחשפנו לעדויות קשות הקשורות לפרשה שמלווה אותנו בשנים האחרונות. במוקד הפרשה עומד אדם שהיה על גג העולם, עם כוח כמעט אינסופי, בעל השפעה ומשאבים - שחקן בכיר שראה לכאורה בנשים כלי למימוש וסיפוק מאווייו. פרשה זו מצטרפת לשורה ארוכה של מקרים מהשנים האחרונות "בכיכובם" של אנשים בעמדות כוח ובעלי כוח אדיר, שאלמלא אומץ לבן של נשים מדהימות, היו כנראה ממשיכים במעלליהם מבלי לתת את הדין - לא הפלילי ולא הציבורי והערכי.

העדויות שנחשפו ב"עובדה" בפרשת משה איבגי מפנות את הזרקור לתופעה נוספת שמלווה כמעט כל פרשה שכזו - מנגנון ההשתקה. בזו אחר זו העידו במהלך התכנית נשים אמיצות אודות המעשים המחרידים והמגעילים שעשה בהן איבגי וחלקן אף העיד שהמעשים נעשו במרחב הציבורי, על סט הצילומים, לא בהיחבא ובנוכחות אנשי הפקה. אותם "ניצבים" ראו, הבינו את אשר עיניהם רואות - אך החליטו לשתוק.

השחקנית והבמאית אנה סטפן, אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! NEWS על ההטרדות וההתקפות של השחקן משה איבגי, נחשפת לראשונה בשמה ובפניה. ראובן קסטרו
אנה סטפן, אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! על התלונות כלפי משה איבגי/ראובן קסטרו

את הסיבות לשתיקתם ניתן רק להעריך, הגם שרמזים עבים הופיעו גם במהלך התחקיר. אם נצא מנקודת הנחה שרובם של אותם צופים מהצד אינם אנשים רעים בבסיסם וכי הם אינם שותפים לעולמו הערכי המעוות של איבגי, הרי שסיכוי לא מבוטל שהיו שותפים לאותו מנגנון השתקה מסיבות חומריות בהרבה. במהלך שנים ארוכות משה איבגי היה בבחינת תרנגולת שמטילה ביצי זהב, כל מה שנגע בו הפך ללהיט ועל הדרך גם פרנס עשרות ואולי מאות אנשי צוות, הפקה ועוד. ייתכן שחלק מהשותקים לא רצו לאבד את מקומם בסרט חדש בכיכובו, אחרים קיוו אולי שמישהו אחר יפתח את הפה במקומם - בפועל, כוכב העל המשיך לכאורה להטריד ולתקוף מינית נשים רבות, לאורך שנים וללא כל הפרעה.

עוד בוואלה!

חשיפת וואלה! - שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה

לא רק הנשים חייבות להיות אמיצות

מי שבסופו של דבר נפגעו פעם אחר פעם הן רק אותן נשים - בפעם הראשונה כשהותקפו על ידי איבגי, בפעם השנייה כשאוימו או נדחו על ידי אותו מנגנון השתקה מסודר ובפעם השלישית כאשר נחשפו עם פנים גלויות בפני עם ישראל כולו כדי לוודא שהתוקף לא יתקוף שוב. אותן נשים מדהימות גילו יותר אומץ לב ממה שיהיה אי פעם לעשרות הניצבים, אלו שראו, אלו שידעו - ובחרו לשתוק.

כן, משה איבגי היה שחקן ראשי בסרט אימה פרי יצירתו, עם ניצבים רבים שהיו שם, שמעו את השמועות, ראו את המראות ולא עשו דבר. אם יש מסר חשוב בפרסומים האחרונים הוא שלאמת יש בסופו של דבר דרך לצאת אל האור, זה יכול לקחת זמן אבל בסוף זה קורה. שישאל עצמו כל אדם שנחשף לתופעות דומות כיצד ירגיש אם יגלה ששתיקתו הובילה לפגיעה בנפשות נוספות. הדרך לנתץ פעם אחת ולתמיד את מנגנוני ההשתקה, קל וחומר כאשר מדובר באנשים ידועים וחזקים, עודנה ארוכה, אך כל עדות נוספת של אישה שמסרבת להמשיך ולהתחבא מקרבת אותנו צעד נוסף בכיוון הנכון למקום שבו הבושה תהיה על הפושעים ועל אלו שעמדו מנגד והתמידו בשתיקתם.

חגית פאר, יו"ר נעמת

  • עוד באותו נושא:
  • משה איבגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully