וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית: מנענו הריסתם של 6 מבנים בכפר סמוך לרהט

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 22:56

הרשות הודיעה כי מבצע ההריסה הנרחב בכפר א-זיאדנה, שהיה אמור להתבצע באמצעות כוחות משטרה רבים, נבלם בעקבות פנייתה לגורמי האכיפה בדרישה לבטלו. ההחלטה מגיעה ברקע צעדי הפיוס הקואליציוניים מול רע"ם במהלך היום. גורם ברשויות האכיפה: "יש ממשלה חדשה ואילוצים אחרים"

הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית הודיעה היום (ראשון) כי הריסתם של שישה מבנים בכפר א-זיאדנה הסמוך לרהט. לפי הודעת הרשות, המבצע הנרחב של הריסת הבתים, שנקבע על ידי יחידת האכיפה במשרד האוצר והיה מיועד להתבצע באמצעות כוחות משטרה רבים, נבלם בעקבות פנייתה לגורמי האכיפה בדרישה לבטלו. הביטול מגיע ברקע צעדי הפיוס הקואליציוניים מול מפלגת רע"ם, שאיימו במהלך היום כי לא ישתתפו בהצבעות במליאה ובוועדות עד להודעה חדשה.

הרשות עדכנה כי היא מקדמת תכנית בניין עיר (תב"ע) בכפר, שנמצאת לקראת מתן תוקף, וכן כי בזמן הקרוב יהיה ניתן להוציא היתרי בנייה שייתרו את ההריסה. "ברשות קוראים לתושבים לשמור על החוק ולהימנע מבנייה ללא היתר, בעיקר במקומות בהם יש תוכניות בתוקף והתושבים יכולים להוציא היתר בניה כחוק", נכתב.

גורם ברשיות האכיפה המעורה בפרטים אמר כי "יש ממשלה חדשה ואילוצים אחרים, יש בעצירת ההריסות המון גוון פוליטי".

מבנים בכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. אתר רשמי, אתר רשמי
"ממשלה חדשה ואילוצים אחרים"/אתר רשמי, אתר רשמי

ח"כ איתמר בן גביר מסיעת הציונות הדתית תקף את עצירת מבצע ההריסה: "בנט ייזכר לדראון עולם, מכר את מדינתו לתנועה האסלאמית ונכנע לסחיטה ואיומים של רע"ם. אפילו בקואליציה מתחילים לעכל שמכירת החיסול לנגב התחילה כבר בפועל. בזמן שבנגב מסדירים בנייה בלתי חוקית, מפנים תושבים יהודים מביתם ושוקלים להרוס עוד יישובים".

מנסור עבאס בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"בין הקואליציה ורע"ם תיאום והבנה", עבאס/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, לבקשת רע"ם ובהתאם להסכמים הקואליציוניים שגובשו במו"מ מולה, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את העברת האחריות על מינהלת הבדואים ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה. ההצבעה היתה אמורה להיערך בשבוע הבא, אך כדי לפייס את הסיעה שדרשה זירוז בנושא - בממשלה הקדימו אותה להיום.

בנוסף לכך, ברע"ם מחאו על ייצוג חסר לעומת הרשימה המשותפת בחלוקת הוועדות בכנסת. הקואליציה אז החליטה לדחות את הדיון בוועדה המסדרת שבו היו אמורים להצביע הערב על הקמת ועדות קבועות בכנסת, הרכבן וזהות היושבים בראשן, בניסיון להגיע להסכמות עם כל מרכיבי הקואליציה, וכן עם סיעות האופוזיציה. ההחלטה התקבלה לאחר בקשת יו"ר הכנסת מיקי לוי שצפוי לערוך הערב פגישות בנושא.

לאחר מכן, יו"ר רע"ם מנסור עבאס הבהיר בהצהרה בערבית כי כל קשר של הקואליציה עם חברי הרשימה המשותפת מתקיים בתיאום והבנה עם רע"ם. "רע"ם דוחפת את הממשלה והמשרדים לקבל החלטות מעשיות לטובת החברה הערבית, ולמה שקורה בין רע"ם לקואליציה אין שום קשר למשותפת - לא מקרוב ולא מרחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully