וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שנעצר ומצבו הרפואי הידרדר בשל שביתת רעב הועבר לידי הרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 21:43

אלגדנפר אבו עטואן נעצר על ידי צה"ל ושב"כ בשנה שעברה בעקבות מידע מודיעיני חסוי על מעורבות בפעילות טרור. כחצי שנה לאחר מכן החל בשביתת רעב במחאה על מעצרו. בסוף יוני חלה הידרדרות במצבו, ומאחר וגורמי ביטחון העריכו כי רמת הסיכון מפעילותו ירדה - הוא הועבר לרשות

אלגדנפר אבו עטואן, בן 28, תושב הכפר דורא הסמוך לחברון ופעיל בזרוע הצבאית של פתח, שנעצר בישראל בחשד למעורבות בפעילות טרור לפני כחצי שנה, שוחרר אתמול (חמישי) מבית החולים קפלן בישראל ועבר לחזקת הרשות הפלסטינית.

אבו עטואן נעצר על ידי צה"ל ושב"כ באוקטובר 2020, בעקבות מידע מודיעיני חסוי על מעורבות בפעילות טרור, ממנה נשקף סיכון לביטחון האזור. הוא החל בשביתת רעב במאי 2021 במחאה על מעצרו המנהלי. ב-24 ביוני התקבלה ההחלטה בנוגע לצו מעצרו, ברקע הידרדרות במצבו הרפואי והערכת גורמי ביטחון כי רמת הסיכון מפעילותו ירדה משמעותית.

אלגדנפר איחמאן מוסא אבו עטואן שהועבר לרש"פ. באדיבות המשפחה
אם ימצא כי שוב נשקפת ממנו סכנה, תינקטנה פעולות נדרשות. אבו עטואן/באדיבות המשפחה

להבנת גורמים במערכת הביטחון, מצבו הרפואי של אבו עטואן לא השתפר ובטווח הזמן הנראה לעין - לא צפוי ממנו סיכון. בהתאם לכך הודיעו גורמים במערכת הביטחון לנציגי הרשות הפלסטינית, כי אבו עטואן יעבור לפיקוחם, כולל קבלת טיפול בבית חולים פלסטיני.

משב"כ נמסר לוואלה! כי "ככל ששירות הביטחון הכללי ימצא כי שוב נשקפת מסוכנות מפעילותו של אבו עטואן, תינקטנה הפעולות הנדרשות על מנת לסכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully