וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטה ליד מיטה, מנסים ההורים המאושפזים לתאם את הלווית בנם התינוק: "ברור שבעלי לא אשם"

9.7.2021 / 18:45

הלוויתו של אוליבר בן השנה תתקיים ככל הנראה ביום שני, ברקע התלבטויות כיצד להביא למקום את הוריו, שנפצעו באורח קשה בתאונת הדרכים בעמק יזרעאל בסופ"ש שעבר. ההורים עדיין מתקשים לדבר על האירוע הנורא, שאותו האב כלל לא מצליח לזכור. "בסך הכול נסעו לארוחת ערב"

הלווייתו של אוליבר קלארק בן השנה, שנהרג בתאונת דרכים סמוך לקריית טבעון בסוף השבוע שעבר, תתקיים ככל הנראה ביום שני. אולם ישנן התלבטויות הקשורות במצב המיוחד בו נמצאים הוריו ואחותו של קלארק, שנפצעו קשה בתאונה.

לפי התכנון, את ההורים, לי ווינסנט, יביאו ככל הנראה באמבולנס להשתתף בהלוויה בבית העלמין של בית לחם הגלילית, שם מתגוררת המשפחה. ההלוויה של אוליבר התעכבה כדי לתת להורים זמן להתאושש ולאפשר לסבא שנמצא בלונדון להגיע ולהיכנס לארץ בתקופה לא פשוטה תחת מגבלות משרד הבריאות. הבוקר הוא הגיע וביקר אצלם הבוקר לראשונה.

ההורים המאושפזים זה ליד זה בבית החולים רמב"ם בחיפה עדיין מתקשים לדבר על שאירע. מצבם הרפואי השתפר והם עברו כמה ניתוחים, אולם הם עדיין סובלים משברים ברגליים; האבא סובל משברים בשני הקרסוליים ולי סובלת מפציעה גם במרפק.

משפחת קלארק. באדיבות המשפחה
היו בדרכם לארוחת ערב משפחתית. משפחת קלארק/באדיבות המשפחה
אוליבר קלארק, בן השנה שנהרג בתאונת דרכים סמוך לקריית טבעון ואחותו בת ה-4 שנפצעה קשה. ניב קפלן, באדיבות המשפחה
"זה כנראה היה כוח עליון". אוליבר (משמאל) ואחותו בת ה-4, שעתיים לפני התאונה/באדיבות המשפחה, ניב קפלן

שני ההורים שוחררו מהיחידה לטיפול נמרץ והועברו למחלקה כירורגית. האב, וינסנט, לא זוכר את התאונה כלל. מנגד אשתו, לי, זוכרת אבל לא ממש מדברת. אחרי ההתנגשות היא הפנתה מבט לאחור, ראתה את הילדים והספיקה להתקשר להזעיק משטרה.

בני משפחת קלארק, כמו גם אחיותיה של לי, היו בדרכם כולם לארוחת ערב ביקנעם. משפחת קלארק נסעה ברכב שהיה כמה קילומטרים לפני הרכב בו נסעו האחיות שלה, שעמדו עם רכבן בפקק תנועה גדול. תוך כדי הפקק, האחיות החלו להבחין בניידות אמבולנסים, והתקשרו לבית אליו כולם אמורים להגיע לארוחת ערב כדי לבדוק אם משפחת קלארק כבר הגיעו למקום, אך נענו בשלילה. לאחר כמה דקות החליטו האחיות לחזור על עקבותיהן לכיוון האמבולנסים ולתדהמתן גילו והבינו כי הניידות הגיעו לטפל במשפחתן, תוך כדי שהן צופות בפינויה של אחותן.

בהיעדר ההורים שנפצעו, הסבא, ניב קפלן בן ה-62, מקשר ביניהם לבין הילדה והעולם החיצון, הוא מעודד אותה ומסר לה שההורים "סך הכול בסדר".

אוליבר קלארק, בן השנה שנהרג בתאונת דרכים סמוך לקריית טבעון. ניב קפלן, באדיבות המשפחה
"היה הילד המושלם". אוליבר/באדיבות המשפחה, ניב קפלן

"איזה מזל שיש לי כזו משפחה, שנמצאת איתי ועבורי גם כשחרא לי", מסרה היום האם לי לוואלה!. "מודה לכל אחד ואחת מבני ובנות המשפחה היקרה הזו", הוסיפה. "ברור לנו שבעלי לא אשם וגם אין כל כוונה להכניס את הנהג הפוגע לחיים שלנו. מבחינתנו זה עב"ם שפגע באוטו. אני רק אומרת שאני מצטערת שיש בעולם אנשים שאולי לא חיבקו אותם או לא נתנו להם מספיק אהבה לפני שיצאו לכביש ופגעו כך במשפחה".

וינסנט הבעל, אמר: "לא יודע מי האיש הזה, לא יודע מה הביא אותו לנהוג כפי שנהג ולעשות מה שעשה, אבל מבחינתי זה כנראה כוח עליון. לא זוכר כלום. לא זוכר אפילו איזה כביש ואיך נסעתי ואיך יצאתי. אין לי שום זיכרון, אפילו לא מהשלב שאני נוהג. זוכר שמתישהו בבית החולים איילת, אמא של לי, אמרה לי שאוליבר לא שרד. זה קרה יומיים אחרי ואת היום הראשון אני כלל לא זוכר. מה הלאה? קודם כל צריכים להשתקם פיזית. לעמוד על הרגליים. יש תהליך ארוך".

זירת תאונת הדרכים סמוך לשדה יעקב. 2 ביולי 2021. איחוד הצלה
"רצח לאור יום". רכב המשפחה לאחר התאונה/איחוד הצלה

הסבא ניב, שביקר אצל המשפחה בבית לחם הגלילית ביום שישי שעבר, נפרד מהם כשעתיים לפני התאונה, לא לפני שהספיק לצלם את הילדים כהרגלו. בדיעבד היו אלה תמונותיו האחרונות של אוליבר. "הוא היה הילד המושלם", סיפר לוואלה! למחרת התאונה, "הוא היה גם יפה, גם חכם, אין דברים כאלה".

"המשטרה הייתה לפני כמה ימים, אין עוד דוח מלא אבל מה קרה אנחנו יודעים", אומר הסבא, "הוא סטה במהירות לנתיב שלהם ואפילו מעבר לנתיב. הם הצליחו איכשהו לסטות ימינה והוא המשיך ופגע בגדר בצד שלהם. זה לא שאתה יכול להגיד מישהו 'סטה'. הם נסעו בזהירות בצד שלהם, הוא עקף מישהו, מצד ימין, על השוליים, חזרה לנתיב במהירות וכנראה איבד את השליטה או אני לא יודע מה, עבר לנתיב שלהם".

המשטרה טרם פרסמה את ממצאי הבוחנים. "מה שאמרה לי המשטרה זה שהם מצאו אצלו בקבוקי אלכוהול פתוחים באוטו. ככה הם אמרו. לא יודע אם בירה או יין", משחזר הסבא ניב קפלן. "אמרו לנו שהוא יצא לא מזמן מבית סוהר. לא יודע אם בנהיגה הזו היה על סמים אבל שהיה ג'אנקי. איזה עורך דין הצליח לשחרר אותו ואפילו התגאה בזה וזה מה שקרה. הרג לנו את הילד והרס לנו את החיים".

אבי קפלן הסבא רבא בן ה-85, לשעבר מרכז המשק באיילת השחר ומנכ"ל מועצת החלב, מתח ביקורת חריפה גם הוא: "זה היה רצח לאור יום. זה שבית משפט שחרר אותו זו שערורייה בלתי רגילה. יש כעס גדול. הם בסך הכול נסעו מבית לחם הגלילית ליקנעם לארוחת ערב, מרחק של כמה קילומטרים, וינסנט הוא נהג מאד זהיר, רגוע ושקט ואין ספק שהוא לא אחראי על הסיפור הזה. על פי מראה הרכב שבא מולם הוא נסע במהירות איימים, התנגש בהם חזיתית. הוא חיסל אותם ללא שום סיבה".

וינסנט, בנו של כומר מלונדון, עובד בחברת הייטק ישראלית בתפקיד שיווקי בכיר. לי היא קונדיטורית שלמדה בבית הספר 'קורדון בלו' בעיר, שם הכירו. "היא חזרה ארצה והוא בא אחריה וכל השאר היסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully