וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נוסע הכה נהג בפתח תקווה, קטטה התפתחה באוטובוס

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 10:15

נהג האוטובוס נפצע ודימם מראשו, והשיב לנוסע באגרוף. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו את השניים, וכל הנוסעים נאלצו לרדת מהאוטובוס ולמצוא פתרון תחבורתי חלופי. "יש לעצור את הטרור נגד הנהגים לפני שנהג ירצח", אמרו ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות

בוויאו: נוסע הכה נהג בפתח תקווה, קטטה התפתחה באוטובוס/מערכת וואלה!

אירוע אלימות חריג אירע היום (רביעי) בקו 66 של חברת דן בעת נסיעה מתל אביב לעבר פתח תקווה. לדברי נוסעים שהיו על האוטובוס, נוסע הכה את הנהג, רסמי מחאג'נה, לפני שירד בתחנה. בעקבות התקיפה, הנהג החל לדמם מראשו ונפגע בעינו. במהרה, בין השניים התפתחה קטטה. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו את הנוסע והנהג, וכל נוסעי האוטובוס נאלצו לרדת ולמצוא פתרון תחבורתי חלופי.

בתיעוד ניתן לראות את מחאג'נה קופץ מעל תא הנהג לאחר שלפי הנוסעים הוא הוכה לפני, ותוקף בחזרה את הנוסע תוך כדי שהוא מצמיד אותו לדלת הכניסה. נוסעים ששהו במקום ניסו להפריד בין השניים, אולם לא הצליחו בכך. לקראת סוף הסרטון, מתועד לוחם מג"ב שעבר בסמוך לאוטובוס, נכנס אליו ועיכב את הנהג והנוסע. מחאג'נה שנפצע באירוע, פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא עם עין נפוחה וחש כאבים בצווארו.

בעקבות המקרה, הקו יושבת מחר לשעתיים, בין השעות 8:30 ל-10:30 בבוקר. מסלול הקו, שיושבת בשני הכיוונים, הוא בין מסוף כרמלית בתל אביב לבין התחנה המרכזית בפתח תקווה. לנוסעים בקו זה, מומלץ לבחור בדרכים חלופיות.

נהג האוטובוס שהותקף בקו 66. אתר רשמי, מערכת וואלה
"חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה". נהג האוטובוס/מערכת וואלה, אתר רשמי

מנהל חטיבת התחבורה הציבורית בהסתדרות הכללית דורון עזרא אמר: "אנחנו קוראים למשרד התחבורה לאמץ בדחיפות את ההצעה לתיקון החוק ולפעול למען הכרה בנהגים כעובדי ציבור, במטרה שהענישה נגד תוקפי הנהגים תוחמר בצורה משמעותית ותייצר הרתעה ראויה".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות מסר כי "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים לפני שנהג ירצח".

יו"ר ועד הנהגים בחברת דן יוסי קפילוטו טען כי "מקרי האלימות נגד נהגים הפכו לתופעה נפוצה בישראל, ויש חוסר אכיפה משווע מצד הרשויות. אני פונה לממשלה להכיר בנו כעובדי ציבור ולמנוע את מקרה האלימות הבא, שלצערי הוא רק עניין של זמן".

מקרה זה מצטרף לעלייה במספר תקיפות הנהגים לאחרונה. על פי נתוני "ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הכללית" שעוקבים אחר הנושא דרך דוח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה, שכן רק 47% מהמקרים דווחו.

בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020, בתוך כך 19% מהם דיווחו על יותר משלושה מקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully