וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חקירת מות הצעיר בגיבוש צנחנים: נזיפות ל-3 תתי אלופים

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 13:20

רון אליהו עובד נהרג בהידרדרות אוטובוס במהלך גיבוש צנחנים לפני כשנתיים. ממצאי הוועדה, שהוקמה בהוראת הרמטכ"ל כוכבי לפני כשנה, קבעו כי מ"מ קצין חי"ר וצנחנים וכן קצינים נוספים יינזפו פיקודית. "התחקיר הפיקודי הראשון שנערך לקה בחסר ולא הציף את כלל הפערים"

ממצאי ועדת חקירת מותו של רון אליהו עובד בגיבוש הצנחנים פורסמו היום (רביעי), לפיהם ממלא מקום קצין חי"ר וצנחנים ראשי בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף, יינזף פיקודית, כמו גם קצינים נוספים.

עובד נהרג בהידרדרות אוטובוס במהלך גיבוש צנחנים שבו השתתף לקראת גיוס לצה"ל. ההחלטה על הקמת ועדת החקירה הגיעה בעקבות חקירת מצ"ח, שחשפה עובדות חדשות על נסיבות המוות. הרמטכ"ל סיכם כי עובד נהרג "בנסיבות טראגיות עקב רשלנותו לכאורה של נהג האוטובוס האזרחי. לצד זאת, ועדת החקירה חשפה פערים ותקלות המחייבים טיפול מערכתי במטרה להשתפר בעתיד ולהפיק הלקחים הנדרשים".

רון עובד, הנער שנהרג באסון האוטובוס בנגב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
שלושה תתי אלופים יינזפו פיקודית. רון עובד ז"ל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

נגד נהג האוטובוס האזרחי הוגש כתב אישום בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית, לאחר שהשאיר את האוטובוס כשהוא מונע, בהילוך נסיעה ומבלי שהפעיל מערכת בלימה כלשהי. במקביל לתחקיר הפיקודי, נערכה חקירת מצ"ח מקיפה אשר הצביעה על מספר פערים באופן בו נוהל יומו הראשון של המיון.

ממצאי ועדת החקירה בראשות תא"ל אילן סבג, הוצגו לרמטכ"ל אביב כוכבי והועברו היום למשפחת עובד. הרמטכ"ל קיבל את ממצאי ועדת החקירה לפיהם אין קשר ישיר בין התקלות והשגיאות עליהן הצביעה ביחס לניהול המיונים בגיבוש, לבין מותו המצער של עובד.

כוכבי ציין כי התחקיר הפיקודי הראשון שנערך לקה בחסר ולא הציף את כלל הפערים. "בכל תחקיר ובכל נושא צריך להפוך כל אבן ולנתח באזמל חד כל עובדה וכל שאלה. תחקיר יסודי, ביקורתי, נוקב ומלמד הוא הסטנדרט היחידי בצה"ל", סיכם.

רון עובד שנהרג בתאונת האוטובוס בנגב בזמן גיבוש לצנחנים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
נהרג בנסיבות טראגיות עקב רשלנותו לכאורה של נהג האוטובוס האזרחי. רון עובד ז"ל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

לאור ממצאי ועדת החקירה החליט הרמטכ"ל כי יינקטו צעדים פיקודיים ביחס למפקדים הבאים: ממלא מקום קצין חי"ר וצנחנים ראשי בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף, יינזף פיקודית. מפקד האוגדה בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף, יקרא לשיחה פיקודית. מפקד החטיבה בעת האירוע, קצין בדרגת תת אלוף כיום, יינזף פיקודית , והוא לא יועלה כמועמד לתפקיד מפקד אוגדה כפי שתוכנן. מפקד בסיס האימונים החטיבתי בעת האירוע, קצין בדרגת אלוף-משנה כיום, יינזף פיקודית וכן יעוכב קידומו לדרגה בשנה. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully