וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך ביה"ס של החופש הגדול - כיתות שלמות נכנסו לבידוד: "אלפי שקלים לפח"

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 12:32

הורים רבים ברחבי הארץ רשמו את ילדיהם לפרויקט שהיה אמור לספק מענה לילדיהם בחודשי הקיץ ולגשר על הפערים שיצרה הקורונה, ואף שילמו על כך מראש. כעת, עם ההתפרצות המחודשת, רבים נשלחו לבידוד וההורים נאלצים למצוא פתרונות חלופיים מבלי שקיבלו החזר. "קייטנת סבתא"

פרויקט "בתי הספר של החופש הגדול", יצא לדרך ביום ראשון האחרון, עם סיומה של שנת הלימודים. מאות אלפי ילדים ברחבי הארץ נרשמו לתכנית שנועדה לספק מענה להורים רבים בחודשי הקיץ, אולם התפרצותה המחודשת של המגיפה יוצרת מכשולים רבים ומעמידה בספק את יעילותה.
מאז החלה העלייה בתחלואה, כיתות שלמות הוכנסו לבידוד, והורים רבים נותרו ללא פתרון עבור ילדיהם. זאת ועוד, רבים מהם לא קיבלו החזרים כספיים לאחר ששילמו מאות שקלים על המסגרות מראש, מתוך מחשבה שילדיהם יוכלו ליהנות מהמסגרות במלך ימי החופשה.

סוגיית הבידודים בהם מחויבים ילדים רבים מתוקף היותם אוכלוסיה לא מחוסנת, הפכה למשמעותית ביותר בכל הקשור לבתי הספר של החופש הגדול. "הייתה אצלנו התפרצות משמעותית בבית הספר בשבוע האחרון ללימודים ואחר כך ברחבי היישוב", סיפר לוואלה! איציק (שם בדוי) אב לילד בן 10 ממעלה אדומים, שרשם את בנו למסגרת. "הרבה מאוד ילדים ובוגרים נמצאו כחולים מאומתים, זה קרה יומיים לפני סוף שנת הלימודים. כיתות שלמות נכסות לבידוד".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
הכיתות נכנסו לבידוד, ההורים לא קיבלו החזר/ראובן קסטרו

איציק רשם את בנו לבית הספר של החופש הגדול לפני כחודש, מתוך ראייה שהדבר יסייע לבנו בחודשי הקיץ. "באותה תקופה חשבנו שחוזרים לשגרה", הסביר. "הייתה שוב תחושה יומיומית שמתחילים לדאוג לחזור לעבוד ושלילד תהיה מסגרת. רצינו שיוכל לצמצם פערים שקרו בגלל הקורונה. הקייטנה הייתה אמורה לתמוך בילדים בעיקר רגשית, לפגוש את החברים אחרי השנה הזו שהיו בעיקר בבית, אבל גם להשלים פערים בלמידה".

למרות זאת, לדבריו, אף אחד לא יצר עם ההורים קשר בנוגע להחזרים כספיים. "לא קיבלנו מענה בינתיים", אמר. "פנינו לועד שמרכז את כל הוועדים של כל בתי הספר והוא יפנה בשמנו לעירייה בכדי לקבל החזר כספי. או מענה אחר של דחיית הקייטנה".

שיחות בין הורים לנושא הקייטנות וילדים בבידוד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שיחות שהתנהלו בין ההורים לאחר כניסת הכיתות לבידודים/מערכת וואלה!, אתר רשמי
שיחות בין הורים לנושא הקייטנות וילדים בבידוד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שיחות בין הורים לנושא הקייטנות וילדים בבידוד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

באזורים אחרים בארץ סובלים מבעיה דומה. "רשמתי את הילדים כשחשבתי שהכול יופי טופי עם הקורונה", סיפרה לוואלה! אם לשני ילדים בני 5 ו-9 מתל אביב. בשיחה עמה היא מספרת כי על אף הרישום המוקדם, בחרה שלא לשלוח את הילדים לבית הספר של החופש הגדול - מתוך חשש שייחשפו לחולה מאומת ויידרשו לבידוד. "רציתי שהבת שלי תשלים את הפערים מהשנה הזו", אמרה. "בסיום שנת הלימודים - היא נכנסה לבידוד בשבוע האחרון של הלימודים. היא יצאה ביום שישי, כלומר יכלה להספיק ליום הראשון של הקייטנה והחלטתי לא להכניס אותה כי ביום חמישי נכנסו עוד חמש כיתות לבידוד".

בשיחה עמה סיפרה האם כי החשש מבידוד נוסף לילדים הדהד במיוחד, לאור העובדה שבני המשפחה נדרשים לטוס לחו"ל בהמשך הקיץ בנסיבות משפחתיות. "חששתי שיהיה ילד חולה ואז שוב הילדים שלי יצטרכו להיכנס לבידוד. היום נודע כי הכיתה של אחד מהם נדרשה לכך - וההחלטה התבררה כנכונה. בכל אופן, כרגע, בעייתי מאוד להסתדר עם הילדים בלי המסגרת ובשבוע הבא נשלח את הילדים לקייטנת סבתא. אין אופציה אחרת".

קיטנה יומית אחרהצ בקניון שבעת הכוכבים. יחסי ציבור,
קיטנה יומית אחרהצ בקניון שבעת הכוכבים/יחסי ציבור

אם לשלושה ילדים קטנים בגילי 5, 9 ו-11 מתל אביב סיפרה לוואלה! כי רשמה את שלושת ילדיה לקייטנה. "הקטן בקייטנה של הגן ושני הגדולים בבית הספר של החופש הגדול. התחושות היו אופטימיות כי אז בדיוק הקורונה נעלמה. כרגע אני בבית במקום להיות בעבודה, עם שני ילדים מבודדים ואחד שסיים בידוד. הבוקר כבר הייתי בדרך לעבודה אבל לא נתנו לנו להיכנס לגן לאחר שאמא אחת כתבה שהילד שלה חיובי לקורונה, והילדים שהו יחד בגן לפני היציאה לחופש הגדול. בכך - כל הגן הוכנס לבידוד מהבוקר. בסך הכל שילמתי יותר מ-2,000 שקל אך אף אחד משלושת הילדים לא היה יכול ללכת לכל ימי הקייטנה".

בתשובה לשאלת ההחזר הכספי בגין התקופה בה הילדים לא יכלו ללכת לקייטנה עקב הבידוד, סיפרה האם כי "שאלתי את מנהלת בית הספר, היא אמרה שזה בדיונים כרגע. לגבי הגן - עוד לא הספקתי לפנות, הרי זה קרה רק הבוקר. יותר מהעניין הכספי, מדאיג אותי שמכניסים ילדים לבידוד ללא סיבה. אנו לא באותו מצב כמו בשנה שעברה - צריך להתייחס לזה בדיוק כמו שמתייחסים לכל וירוס אחר, אין שום סיבה לסגור גנים. לא יכניסו לבידוד את כל ילדי הגן בגלל וירוס של שפעת, נכון? הרי גם היא מדבקת".

ראש הממשלה בנט על המשך העלייה בתחלואה

בווידאו: בנט מצהיר שאם התחלואה תעלה תשקל החזרת הגבלות התו הירוק/צילום: רוני כנפו

בדומה לאיציק, גם לאם מתל אביב הרישום המוקדם הסתיים בנזק כספי. "שילמתי מעל 1,500 שקלים על שני הילדים - ובסוף הם בבית", הדגישה. "הכסף הזה נזרק לפח, אבל אני בן אדם סלחן באופיי. מצד אחד, אני יכולה להבין שאני לא יכולה להגיד 'רגע אני לא שולחת'. אני מבינה גם את הצד שלהם, לקחו בחשבון את מספר הילדים, עשו הכנה, שכרו צוות ונערכו עם מזון. אני לא מהאנשים שנלחמים בשביל לקבל בחזרה את הכסף והם לא יוותרו לדעתי. פניתי למסגרות החינוך והם הפנו לעירייה אבל אמרו שלא מחזירים את הכסף".

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"הילדים הולכים לקייטנת סבתא". בדיקות וחיסונים לילדים בכפר סבא/ראובן קסטרו

מעיריית מעלה אדומים נמסר: "הרשות המקומית היא זרוע ביצוע של מתווה משרד החינוך, ואנו פועלים בהתאם להנחיות המשרד בכל הקשור לקייטנות הקיץ ובתי הספר של החופש הגדול.
יחד עם זאת ולפנים משורת הדין, העירייה והמתנ"ס מעניקים זיכוי כספי עבור כל ימי הבידוד שבגינם ילדים החסירו ימי קייטנה, זאת למרות שעל פי הנחיות המשרד העירייה אינה מחויבת בכך ולמרות העובדה שישנן הוצאות כספיות והתקשרויות עם ספקים שכבר הועברו תשלומים בגינם".

עוד נמסר כי "העירייה פנתה למשרד החינוך על מנת לקבל אישור להחזר כספי מלא להורי ילדי בית הספר בו נמצא מספר רב של מאומתים, שירצו לבטל רישום לקייטנה לחלוטין, גם מעבר לימי הבידוד של הילדים. אנו ממתינים לתשובת המשרד בנושא, ונעדכן את ההורים בהתאם.עיריית מעלה אדומים והמתנ"ס ימשיכו לפעול על מנת לתת שירות מיטבי ואיכותי לתושבי העיר, ולסייע להורים ככל הניתן בתקופה מאתגרת זו".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי "עדיין לא נקבעה מדיניות משרד החינוך בנוגע להחזרים בגין בידודים עבור בית ספר של הקיץ. באשר לגנים - במקרה בו כיתת גן שלמה נדרשת לבידוד, העירייה ומפעיל הצהרון יישאו בעלויות התשלום".


טרם התקבלה תגובת משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully