וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קץ לשמועות: חזירי הבר לא יועברו מחיפה לזכרון יעקב

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 10:09

במכתב ששלחה רט"ג לראש המועצה הובהר כי בעלי החיים המהווים מטרד לתושבי חיפה לא יועברו לשטח המוניציפלי של זכרון יעקב. עם זאת, חזירי בר בודדים יועתקו אל אזור פארק כרמל, נוסף על התקן GPS שינטר את מיקומם. "ככלל אין הרשות פותרת בעיות על ידי יצירת בעיות אחרות"

רשות הטבע והגנים הודיעה היום (רביעי) במכתב רשמי לראש המועצה המקומית זכרון יעקב כי חזירי הבר לא יועברו משטח חיפה לאזור המוניציפלי של זכרון יעקב. בזאת, שמה רשות הטבע והגנים קץ לשמועות בדבר העתקת אזורי המחיה של החזירים לזכרון יעקב, כפתרון עבור מטרד חזירי הבר לתושבי חיפה.

במכתב ששלח מנהל מחוז צפון ברשות הטבע והגנים, גיא אלון, לראש המועצה המקומית זכרון יעקב, זיו דשא, התייחס אלון לשמועות שהופצו לפיהן חזירי הבר יועברו מחיפה לזכרון יעקב, ולמעשה יעתיקו את המטרד לעיר אחרת. "ככלל אין רשות הטבע והגנים פותרת בעיות על ידי יצירת בעיות אחרות", ציין והוסיף כי "אנו שואפים תמיד בעת מתן הפתרון לייצר פתרון כולל ושלם".

חזיר בר. Bildagentur Zoonar GmbH, ShutterStock
לא יועברו מחיפה לזכרון יעקב. חזיר בר/ShutterStock, Bildagentur Zoonar GmbH

במושבה ובישובים באזור התקבל מכתבה של רשות הטבע והגנים בספקנות. תושבים וכמה מראשי הישובים החוששים כי מדובר "במכבסת מילים" וכי כל שרט"ג מבטיחה הוא שלא תעתיק את החזירים החיפאים לאיזור המוניציפלי של זכרון יעקב מבלי שהיא מתחייבת במפורש שלא להעבירם לשטחי הפארק הצמודים לישוב.

כך, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב זיו דשא כבר פנה הבוקר לרשות בבקשה להבהיר כי "השטח המוניציפאלי" המדובר הינו שטח השיפוט של זכרון יעקב בן 32 אלף הדונם הכולל חלקים נרחבים מפארק הר חורשן.

תחילת הפרשה במכתב ששלח דשא למנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, בו הלין כי "הועברה לידי ידיעה עיתונאית כי בכוונת עיריית חיפה, בשיתוף הרט"ג, להעביר חזירי בר מאזור חיפה לאזור שטח השיפוט של זכרון יעקב - הר חורשן. זה לא מקובל, ונתנגד בכל תוקף למהלך זה".

בדף הפייסבוק שלו כתב דשא כי "נתנגד ונפעל נגד הכוונה להעביר חזירי בר מאזור חיפה לאזור זכרון יעקב. היום העברתי פנייה דחופה למנכ"ל רשות הטבע והגנים מר שאול גולדשטיין. לא ניתן לפתור בעיה מוניציפלית אקולוגית של יישוב אחד על ידי העברת הבעיה לישובים אחרים. אמשיך לעדכן בהתפתחויות".

ברט"ג חזרו והבהירו כי בחיפה מדובר בניסוי להעתיק חזירי בר בודדים "מעבר לגדר", ונשקלה האופציה להעביר את חלקם לפארק הכרמל הצמוד לעיר. זאת, בנוסף לניטור GPS שיותקן על בעלי החיים לטובת למידת נתיבי התזוזה שלהם ומיקומם בכל רגע נתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הודיעה רשות הטבע והגנים למועצה המקומית זכרון יעקב בנושא חזירי בר, 7 יולי 2021. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
"ככלל אין רשות הטבע והגנים פותרת בעיות על ידי יצירת בעיות אחרות". המכתב מרט"ג/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

בתוך כך, חמישים מתושבי חיפה פנו לפני מספר ימים לשרת הפנים איילת שקד, בדרישה למנות לעיר ועדה קרואה על רקע מפגע החזירים. הם ציינו כי תוכנית העירייה היא "פופוליסטית בעלות של 400 אלף שקלים, לניסוי שיתבצע במסגרת הסכם להעסקת פרוייקטור להעתקת מקום החזירים לאזור רמות מנשה או הר חורשן", לדבריהם.

עו"ד יואל גולדברג, המייצג את קבוצת התושבים, ציין כי "תוכנית זו היא 'אקמול' בלבד, במקום בו יש לבצע לאלתר ובדחיפות ניתוח לב פתוח או הסרת גידול ולא יעלה על הדעת לעסוק היום בניסיונות". עוד ציין כי ראש העיר הנוכחית אימצה את עמדתה של קבוצת מיעוט הנלחמת למען חזירי הבר בעיר, שכן הריבוי הטבעי של חזירי הבר הוא אקספוננציאלי ביחס של לפחות פי שלושה בכל שנה. לדבריו, "ראש העיר בוחרת לאמץ שיטות פעולה של יועצים שמייעצים ללא אחריות וללא סמכות, מנקודת מוצא לא אובייקטיבית. כל זאת מבלי לשאת בתוצאות מעשיהם ומבלי לקחת בחשבון שהאלמנט העיקרי זה חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully