וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתאוששו מהקורונה, ספרד ואיטליה מתפנות לקרב על הדשא

שתי המדינות יצאו מסגרים ממושכים בשבועות האחרונים, ועכשיו מתפנות להילחם על המגרש ועל הזכות לעלות לגמר. אבל הקורונה עדיין לא הלכה לשום מקום - מעטים מאוהדיהן יגיעו לוומבלי, בשל הצורך בבידוד. "הלוואי שזה היה אחרת, אבל אני מקבל את המצב כמו שהוא"

איטליה וספרד הן שתיים מהמדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ממגיפת הקורונה, אך בשבועות האחרונים הן נפתחות מחדש לתיירים אחרי דעיכת התחלואה והצלחת מבצע החיסונים. הערב (שלישי) הן יתפנו לשדה קרב אחר, על מגרש הכדורגל בוומבלי, בחצי גמר יורו 2020, והמנצחת תפגוש בגמר ביום ראשון את המנצחת במפגש מחר בין אנגליה לדנמרק.

אך למרות החגיגיות, מעט מאוד אוהדים משתי המדינות יזכו לצפות במשחק מהיציעים - בשל מצב הקורונה בבריטניה המארחת. כל נוסע מאחת משתי המדינות האלו נדרש להיכנס לבידוד, ולכן הוא לא יוכל להגיע לוומבלי הערב ובספרד ובאיטליה בונים על אזרחיהן החיים במדינה. מתוך 60 אלף צופים, ההתאחדות האיטלקית קיבלה 125 כרטיסים בלבד.

"זה לא הוגן שאין אוהדים מאיטליה ומספרד", אמר מאמן נבחרת איטליה, רוברטו מנצ'יני. "אבל זה עדיף לשחק בפני קהל מאשר בפני קבוצה קטנה של אנשים, זה היופי בספורט".

שוויץ נגד ספרד- יורו 2020. רויטרס
הנבחרות לא מרוצות שאין קהל מאיטליה או ספרד/רויטרס
בווידאו: דיווח מיוחד ממדריד לקראת חצי הגמר של פרד מול איטליה/צילום: מושיק ביבי ורויטרס
בווידאו: דיווח מיוחד ממילאנו לקראת חצי הגמר בין איטליה לספרד ביורו/צילום: אביב הר פז ורויטרס

ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, אף קרא להעביר את חצי הגמר מלונדון לרומא בשל הזינוק בתחלואה בממלכה, ומדינות אחרות באיחוד האירופי מתחו ביקורת על החלטת ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לאפשר מספר רב כל כך של צופים למרות החשש להידבקות המונית.

מאמנה של נבחרת ספרד, לואיס אנריקה, אמר: "זה מצב מוזר. אני מקווה שיהיו יותר ספרדים ואיטלקים מאוהדים אנגלים, אבל אלו דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט עליהם. אני לא הולך לבזבז אנרגיה על זה. הלוואי שזה היה אחרת, אבל אני מקבל את המצב כמו שהוא".

נבחרת איטליה- יורו 2020. רויטרס
"ספרד לקחו את האירווזיון, אנחנו ניקח את היורו"/רויטרס

בעוד שלא תהיה נוכחות משמעותית של איטלקים וספרדים בוומבלי, הם צפויים לצפות במשחקים בבתי קפה ובפאבים - וכך גם הישראלים החיים בהן.

מושיק ביבי, הגר במדריד, סיפר: "שנה לא פשוטה עברה על ספרד, עם הקורונה, הסגרים ובלי תיירות. אחת הסיבו שהכי משמחו את הספרדים היא חצי הגמר ומאוד מקווים לנצח. צפויות הערב הרבה הקרנות בברים ובאוויר הפתוח. כולם מחזיקים אצבעות שהנבחרת תתן קצת נחת אחרי שנה מאוד קשה בספרד".

אביב הר פז ממילאנו אמר: "מתרגשים לקראת משחק חצי הגמר מול ספרד. בעוד כמה שעות כל הרחובות יתמלאו בכל הנשים שיגיעו לברים לצפות במחשקים. אחרי השנה וחצי המטורפות של הקורונה האיטלקים מחכים למשהו טוב שיקרה להם ורוצים להגיע עד לגמר. הם לקחו את האירווזיון, אין ספק שניקח את ספרד".

טריוויה

  • איטליה וספרד נפגשות ביורו רביעי ברציפות. ב-2008 איקר קסיאס עצר שני פנדלים בדו-קרב ברבע הגמר וספרד ניצחה 2:4 (אחרי 0:0 ב-120 דקות) בדרך לזכייה, ב-2012 היה 1:1 בשלב הבתים ואז ה-0:4 המפורסם של לה רוחה בגמר בקייב, וב-2016 איטליה ניצחה 0:2 בשמינית הגמר בפריז.
  • המאזן הכללי בין השתיים עומד על 11:11 בניצחונות ועוד 15 תוצאות תיקו, כשההפסד בגמר 2012 הוא בעצם היחיד של ספרד בשבעת המפגשים האחרונים.
  • לפני כן, ההפסד האחרון של ספרד במשחק רשמי מול איטליה היה במונדיאל 1994, אז מאמנה הנוכחי לואיס אנריקה פתח בהרכב.
  • זה יהיה כאמור המפגש ה-38 בין הנבחרות, ועבור ספרד מדובר בשיא (יחד עם פורטוגל). איטליה שיחקה יותר רק נגד צרפת (39) ושוויץ (59). הן אמורות להיפגש שוב ב-6 באוקטובר, בחצי גמר ליגת האומות בסן סירו.
  • איטליה ברצף של 15 ניצחונות במפעל - 10 במוקדמות היורו ו-5 בטורניר הגמר. מדובר בשיא יורו חדש.
  • מאז הזכייה היחידה שלה ביורו, בטורניר הביתי ב-1968, איטליה הייתה בגמר ב-2000 וב-2012. ההפסד היחיד שלה בחצי הגמר היה ב-1988: 2:0 לברית המועצות.
  • האזורי ברצף של 32 משחקים ללא הפסד, כולל 13 ניצחונות רצופים.
  • איטליה חוזרת לוומבלי אחרי שניצחה שם 1:2 את אוסטריה בהארכה בשמינית הגמר, וסך הכול הפסידה שם רק פעם אחת בשבעה משחקים. ההפסד היה 2:0 לאנגליה במוקדמות מונדיאל 1978.
  • ספרד מחזיקה במאזן מושלם של 4 מ-4 בחצאי גמר היורו, כאשר שלוש פעמים נזקקה להארכה או פנדלים. ב-1964, 2008 ו-2012 המשיכה לזכייה, ורק ב-1984 הפסידה בגמר.
  • כל הנבחרות שהגיעו לחצי הגמר קיימו את כל משחקי שלב הבתים על אדמתן, אבל ספרד היחידה שעלתה אחרי הארכות גם בשמינית (3:5 על קרואטיה) וגם ברבע הגמר (1:1 מול שוויץ ו-1:3 בפנדלים).
  • ספרד הפסידה חמישה מתשעת משחקיה הקודמים בוומבלי, אם כי בביקור האחרון שם ניצחה 1:2 את אנגליה בספטמבר 2018 במסגרת ליגת האומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully