וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לשעבר היבא יזבק תיחקר במשטרה בחשד להסתה והזדהות עם מעשי טרור

4.7.2021 / 23:58

חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת בל"ד תיחקר באזהרה על ידי היחידה לחקירות הונאה בלהב 433, בין היתר בחשד להזדהות עם מעשי טרור ברשתות החברתיות ובדף הפייסבוק אותו היא מנהלת. היועמ"ש אישר את החקירה, שמלווה על ידי פרקליטות מחוז צפון

ח"כ לשעבר היבא יזבק תיחקר מחר (שני) בלהב 433 בחשד לעבירות הסתה. היא תיחקר בשעות הצהריים על ידי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) במשך כמה שעות, בין היתר בחשד להזדהות עם מעשי טרור ברשתות החברתיות ובדף הפייסבוק אותו היא מנהלת.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר את החקירה של חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת בל"ד. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז צפון.

יזבק כיהנה כח"כ במשך שלוש כנסות, אולם לא נכנסה לכנסת האחרונה לאחר שהוצבה במקום השביעי ברשימה המשותפת, בעוד המפלגה זכתה בשישה מנדטים בלבד.

היבא היזבק במהלך דיון בעניינה בבית המשפט העליון 5 בפברואר 2020. יהונתן ולצר/TPS, אתר רשמי
תיחקר בחשד להסתה והזדהות עם מעשי טרור ברשתות החברתיות. יזבק, בשנה שעברה/אתר רשמי, יהונתן ולצר/TPS

בינואר 2020 נפסלה יזבק להתמודדות לכנסת העשרים ושלוש על ידי ועדת הבחירות בעילות של התנגדות לאופייה היהודי-דמוקרטי של ישראל ותמיכה במאבק מזויין נגד המדינה. עם זאת, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה וקבע כי היא יכולה להתמודד לכנסת.

הבקשה לפסילתה אז הגיעה בעקבות כמה ראיות, ובראשם שני פוסטים שפרסמה - אחד מהם, משנת 2015, עם תמונתו של המחבל סמיר קונטאר שרצח את משפחת הרן; ופוסט נוסף, משנת 2013, עם תמונתה של המחבלת דלאל מוגרבי שביצעה את הפיגוע בכביש החוף. השופטים קבעו באותה החלטה כי בשל הכמות המעטה של הראיות המהותיות, חלוף הזמן, היעדר ביסוס בדבר פעולה חוזרת ונשנית ובעיקר נוכח הבהרותיה והצהרותיה של יזבק, המגובות בתצהירים אישיים ובהבעת חרטה מצדה - לא הצטברה "מסה קריטית" של ראיות ברורות, חד משמעיות ומשכנעות שהצדיקו את פסילתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully