וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הוועדה שתחקור את מות אל"מ אסמן תבחן את אימוני הכושר בצבא

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 23:25

לפי הודעת צה"ל, צוות המומחים יבדוק את ההיבטים הנוגעים לאימוני הכושר בארגון ובהם ההיערכות לאימונים, אמצעי רפואה ופינוי בזמן אימוני כושר קרבי והכשרת המדריכים להעניק טיפול רפואי. מח"ט הנח"ל שהתמוטט ומת לאחר אימון גופני ביחידתו הובא היום למנוחות

ועדת החקירה שתבדוק את אירוע מותו של אל"מ שרון אסמן תבחן את כלל מערך אימוני הכושר בצבא - כך הודיע הערב (ראשון) דובר צה"ל. זאת, לאחר החלטת הצבא לחקור את המקרה הנקודתי של התמוטטות אסמן, מח"ט הנח"ל, ומותו לאחר אימון גופני ביחידה. מוקדם יותר היום הובא אסמן למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

בהודעת צה"ל נכתב כי צוות המומחים יבדוק את ההיבטים הנוגעים לאימוני הכושר בצה"ל ובהם ההיערכות לאימוני כושר, אמצעי רפואה ופינוי במהלך אימוני כושר קרבי והכשרת מדריכי הכושר להעניק טיפול רפואי.

אל"מ שרון אסמן. דובר צה"ל
מערך אימוני הכושר בצבא ייבדק בעקבות מותו. אל"מ אסמן/דובר צה"ל

בראש הצוות יעמוד תת-אלוף במיל' גיא חסון, והוא יכלול נציג רפואה בכיר, נציג כושר קרבי, ראש ענף חקירות במפקדת קצין בטיחות ראשי, וכן גורמי מקצוע נוספים מצה"ל ומחוצה לו. הצוות יגבש המלצות מערכתיות לנקיטת צעדים למניעת חזרה של אירועים דומים.

במקביל, ממשיך לפעול צוות רפואי מקצועי בהובלת רופא מומחה בכיר הבוחן את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של הקצין. מסקנות הוועדה ישולבו בעבודת צוות המומחים שהוקם הערב.

הלוויתו של אסמן

בווידאו: הלוויתו של מח"ט הנח"ל שרון אסמן/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום ווידאו: יותם רונן

מאות מחיילי החטיבה, קצינים, ומפקדים בכירים השתתפו בטקס ההלווייה, לצד קרובי משפחתו של אסמן. הרמטכ"ל אביב כוכבי שהשתתף בטקס לקח חלק בכיסוי קברו הפתוח של אסמן בעפר.

אסמן יצא בבוקר חמישי לריצה בבסיס יחד עם רופא החטיבה ומפקדים נוספים. לאחר שסיימו את הריצה נכנסו למנוחה בחדר הכושר בבסיס בית ליד נתניה, לקראת אימון הרמת משקולות. בזמן המנוחה הוא התמוטט, ומפקדים ששהו לידו ניסו לבצע בו החייאה. בהמשך הוזעקו צוותים רפואיים, בראשות רופא חטיבת הנח"ל, שביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully