וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לאחר תקיפת צה"ל בעזה: "בלונים, צעדות והטרדות - ייענו בתגובה חריפה"

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 11:59

רה"מ אמר בישיבת הממשלה כי "דברים השתנו", אך הדגיש שישראל לא רוצה לפגוע בתושבי עזה. לדבריו בממשלה עובדים על פתרון הומניטרי לרצועה. "ירשנו את מזוודות הדולרים, הן צריכות לעבור מהעולם". בנושא העלייה בתחלואה בקורונה אמר: "היעד הוא מינימום פגיעה בחיים הרגילים"

בווידאו: בנט מבהיר שבלוני נפץ מעזה ייענו בתגובה חריפה/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה, לאחר תקיפות צה"ל בסוף השבוע האחרון בתגובה לשיגור בלוני התבערה מהרצועה, כי "דברים השתנו, ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה. אבל אלימות, בלונים, צעדות והטרדות למיניהם - ייענו בתגובה חריפה". בנט הוסיף כי בממשלה עובדים על פתרון הומינטרי לתושבי עזה, והדגיש "ללא מזוודות הדולרים. זה משהו שירשנו אבל צריך לעבור מהעולם".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 4 ביולי 2021. רויטרס
"מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים", בנט בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

בנט התייחס גם להתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה, וקרא להקפיד על עטיית המסיכות, שלדבריו הינן "החיסון הכי טוב נגד הקורונה".

הוא עוד אמר: "יש עלייה בשבוע האחרון בקצב הנדבקים בקורונה. ברחבי העולם זן הדלתא משתולל בקצב הדבקה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, לכן היעד שלנו הוא מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים, בשביל זה אנחנו צריכים את שיתוף פעולה שלכם, האזרחים". עם זאת, הוא הבהיר כי אם התחלואה תמשיך לעלות, "אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש".

בנוסף לכך, ראש הממשלה ציין כי מאה אלף בני נוער התחסנו בזריקה הראשונה של החיסון לקורונה. "הקצב היומי של בני הנוער זינק פי שישה תוך שבוע, אבל זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל, כל מי שלא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסון השני קריטי נגד זן הדלתא". הוא הזכיר כי נותרו חמישה ימים לקבלת הזריקה הראשונה כדי לנצל את מלאי החיסונים הקיים שבקרוב יפוג תוקפם.

עוד בוואלה!

שריפה שנגרמה מבלון תבערה פרצה בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה

לכתבה המלאה
בווידאו: בנט מצהיר שאם התחלואה תעלה תשקל החזרת הגבלות התו הירוק/צילום: רוני כנפו

"בעניין נתב"ג - צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה. לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו", בנט אמר.

בשבוע שעבר אישרה הממשלה בישיבה תקנות להתמודדות עם נגיף הקורונה, הכוללות בין היתר את הדרישה כי כל נוסע ישראלי מעל גיל 16 בנתב"ג יחויב למלא הצהרה טרם יצאתו מישראל, ובה התחייבות שהוא אינו נוסע לאחת המדינות שהיציאה אליהן הוגדרה אסורה, אלא אם אושרה על ידי ועדת חריגים.

כמו כן, אושר כי חברות התעופה יחוייבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס, וכי יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully