וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' קרסו בריאיון ל-FM103: אם היה דפיברילטור, חיי מח"ט הנח"ל חייו היו ניצלים

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 11:56

הפרופ' ציין כי מדי יום 20-15 בני אדם בישראל לוקים בדום לב, והמכשיר יוכל להציל את חייהם, באמצעות איפוס קצב הלב. "אתה שומע בשורות על אנשים צעירים ואיכותיים כאלה, אז כואב לך הלב כשאתה יודע שלפעמים אפשר להציל מצבים כאלה"

פרופ' רפי קרסו אמר היום (ראשון) בריאיון ל-103FM כי בכל מקום ציבורי צריך להימצא דפיברילטור, שכן מדי יום 20-15 בני אדם בישראל לוקים בדום לב, והמכשיר יוכל להציל את חייהם. את הדברים אמר בתגובה למותו הפתאומי בשבוע שעבר של אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל.

"אתה שומע בשורות כאלה על אנשים צעירים ואיכותיים כאלה, אז כואב לך הלב ובעיקר כשאתה יודע שלפעמים אפשר גם להציל מצבים כאלה", אמר. קרסו עוד הסביר על הדפיברילטור כי מדובר ב"מכשיר שרואים אותו בסרטים שנותן מכת חשמל, מכת החשמל עושה מעין ריסט של המערכת החשמלית, זה ממש כמו מחשב. היא מאפסת אותו ומתחילה אותו מחדש ומביאה אותו לקצב הנורמלי". הוא הוסיף כי רצוי להשתמש במכשיר בתוך דקה-שתיים מתחילת האירוע הלבבי.

הפרופ' עוד ציין את קריסתו בחודש שעבר של שחקן הכדורגל הדני כריסטיאן אריקסן במהלך משחק היורו, ואמר כי דום לב במקרים רבים מתרחש בזמן עומס ומאמץ פתאומיים. "כשיש מחלת לב ראשונית שלא מרגישים אותה ולא רואים אותה, אפשר לפעמים בבדיקת אקו מוקדמת ובדיקות אחרות לזהות אותה. ההמלצה היא לאלו שעומדים במאמצים גדולים לערוך אותה".

  • עוד באותו נושא:
  • רפי קרסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully