וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזירי בר רדיואקטיביים השתלטו על אזור האסון הגרעיני בפוקושימה

4.7.2021 / 23:10

עשור לאחר ש-18 אלף בני אדם נהרגו ו-160 אלף נמלטו מבתיהם לאחר שהכור הגרעיני בפוקושימה נחרב ברעידת אדמה וצונאמי - האזור הפך לשממה עליה השתלטו בני כלאיים של חזירי בית שנמלטו מחוות נטושות וחזירי בר שנחשפו לקרינה

בווידאו: יפן מציינת עשור לאסון הצונאמי בפוקשימה/רויטרס

בני כלאיים של חזירים מבוייתים וחזירי בר רדיואקטיביים החלו לשוטט ברחבי פוקושימה שביפן מאז שהאסון הגרעיני שהתרחש שם בשנת 2011 הפך את האזור לשממה.

בניו יורק פוסט דווח שמדובר בהכלאה רדיואקטיבית חדשה, שנוצרה כאשר חזירי הבר שהסתובבו באזור שפונה התרבו עם חזירי בית שנמלטו מהחוות המקומיות, כך עולה ממחקר שפורסם ביום רביעי שעבר בכתב העת Royal Society.

"נראה שהקרינה הרדיואקטיבית לא גרמה לחזירי הבר שום השפעה ושום שינוי גנטי, וזהו דווקא חזיר הבית הפולשני שאחראי לשינוי", אמר דונובן אנדרסון, חוקר מאוניברסיטת פוקושימה ל- BBC.

הכור הגרעיני פוקושימה דאיצ'י, שנמצאת 220 ק"מ מצפון-מזרח לטוקיו, נחרב ברעידת אדמה בעוצמה 9 ובצונאמי שהחל אחריה במרץ 2011. כתוצאה מכך, הייתה המסה בשלושה כורים וכל הכורים במדינה נסגרו זמנית. יותר מ-160 אלף תושבים נמלטו מהעיירות הסמוכות בשל הזיהום הרדיואקטיבי החמור וקרוב ל-18,500 איש מתו או נעלמו במהלך האסון.

החוקרים מצאו שחזירי הבר היפנים שנחשפו לקרינה הרדיואקטיבית שרדו אותה והשתלטו על האזור הנטוש. הם מתוארים במחקר כחצופים ותוקפניים ובשנים האחרונות הם גם החלו להתרבות עם החזירים המבויתים שנמלטו מהחוות הנטושות של בעליהם הקודמים. הם יצרו סוג חדש של בן כלאיים של חזיר בר וחזיר ביתי שמאכלס את אזור ההדרה הראשוני המפונה - שנמצא 20 ק"מ מאתר התחנה הגרעינית, שם רמות הקרינה הן הגבוהות ביותר.

החוקרים גילו שהאסון הגרעיני הוביל ל"פלישה ביולוגית" של הגנים של החזירים הביתיים, אשר" דוללו" לאורך הזמן על ידי חזירי הבר שגודל אוכלוסייתם התעצם מאוד בהיעדר בני אדם. "אני חושב שהחזירים הביתים לא הצליחו לשרוד בטבע, אבל חזירי הבר שגשגו בעיירות הנטושות - כי הם כל כך חזקים", הסביר אנדרסון. החוקרים בחנו דגימות DNA מ -243 חזירים מקומיים ומצאו כי 16 אחוזים מחזירי הבר מהאזור הנטוש היו בני כלאיים.

כעת, לבני האדם שהחלו לחזור בהדרגה ובאיטיות לאזור הרדיואקטיבי בשנים האחרונות יש סכנה חדשה להתמודד איתה, צופים המדענים. "בני אדם הם באמת הטורפים היחידים שמאיימים על חזירי הבר האלה," אמר אנדרסון. "אז כשהאנשים יחזרו, זה יהיה ממש מעניין לראות מה החזירים האלה יעשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully