וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: מטוס צבאי התרסק בדרום המדינה, לפחות 45 נהרגו

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 22:32

מטוס הרקולס, עם יותר מ-90 איש, התרסק באי ג'ולו שבדרום המדינה. כ-50 חיילים שרדו, חלקם קפצו לפני ההתרסקות. עוד 5 עדיין נעדרים. בין ההרוגים גם 3 אזרחים שהיה על הקרקע. הצבא: אין חשד שנפגע מארגוני הטרור באזור. "החיילים אמורים לסייע במאבק בטרור"

בווידאו: זירת התרסקות המטוס הצבאי בפיליפינים/טוויטר

מטוס תובלה של צבא הפיליפינים עם 96 נוסעים התרסק היום (ראשון) בדרום המדינה, ולפחות 45 איש נהרגו - בהם שלושה אזרחים שנפגעו על הקרקע. הצבא ציין כי 53 פצועים פונו לבית חולים, וחמישה אנשי צבא עוד מוגדרים נעדרים ומתנהלים חיפושים אחריהם.

מטוס התובלה, מדגם C-130 הרקולס, התרסק באי ג'ולו, חלק מפרובינציית סולו שבדרום הארכיפלג, בעת שעמד לנחות במסלול שדה תעופה. לאחר ההתרסקות, עלה המטוס בלהבות ועשן סמיך עלה מהמקום. "צוותי ההצלה נמצאים באתר, אנחנו מתפללים שנוכל להציל עוד חיים", אמר לכתבים מפקד הצבא, קיריליטו סובג'נה, זמן קצר אחרי ההתרסקות. "זה מאוד מצער. המטוס החטיא את המסלול וניסה להתרומם מחדש, אך הוא נכשל והתרסק".

המטוס העביר כוחות מהעיר קגאיאן דה אורו אל העיירה פטיקול. הממשלה מנהלת במשך עשרות שנים מאבק בארגון הטרור אבו סיאף וארגונים קיצויים נוספים באזור סולו, שרוב אזרחיו מוסלמים. דובר הצבא אמר כי בשלב זה אין חשד שהמטוס נפגע בהתקפה מכוונת, אך המאמצים מתמקדים עכשיו בפעולות החילוץ ולא בחקירה. זה אסון התעופה הצבאי הקשה ביותר בפיליפינים מאז 1993, אז נהרגו 30 איש בהתרסקות מטוס מדגם דומה.

שרידי מטוס צבא הפיליפינים שהתרסק בדרום המדינה, 4 ביולי 2021. רויטרס
חלק מהחיילים קפצו לפני ההתרסקות. צוותי ההצלחה באתר התרסקות המטוס, היום/רויטרס
מפת התרסקות המטוס בדרום הפיליפינים. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
מפת התרסקות המטוס בדרום הפיליפינים/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

"חלק מהחיילים קפצו מהמטוס לפני שהוא פגע בקרקע, והם ניצלו מהפיצוץ שנגרם מההתרסקות", מסרה היחידה שלהם, כוח המשימה המשותף של סולו. הצבא אמר כי היו אלו טוראים שנשלחו ליחידות שלהם. הם טסו מהעיר לגוינדינגן, כ-460 ק"מ מצפון-מזרח לשדה התעופה שבו היו אמורים לנחות. האי ג'ולו שוכן כ-950 ק"מ מדרום לבירה מנילה.

"הם היו אמורים להצטרף אלינו במאבק בטרור", אמר המפקד וויליאם אן גונזלס מכוח המשימה המשותף של סולו.

שרידי מטוס צבא הפיליפינים שהתרסק בדרום המדינה, 4 ביולי 2021. רויטרס
"החיילים היו אמורים להצטרף אלינו במאבק בטרור"/רויטרס
זירת התרסקות מטוס צבא הפיליפינים שהתרסק בדרום המדינה, 4 ביולי 2021. רויטרס
הפיליפינים מנהלת מאבק בארגוני הטרור בדרום המדינה. כוחות באתר ההתרסקות, היום/רויטרס

מטוס ההרקולס שהתרסק היום נקלט רק לאחרונה בחיל האוויר של הפיליפינים. הוא היה אחד משני מטוסים שסיפקה ארצות הברית למנילה כחלק מהסכם שיתוף הפעולה הביטחוני שלהן. באתר הממשלה נכתב בינואר כי המטוס יחזק את יכולות הצבא להעברה מאסיבית של כוחות צבא. באתר C-130 נכתב כי המטוס טס לראשונה ב-1988. הדגם משמש חילות אוויר רבים ברחבי העולם, כולל את חיל האוויר הישראלי.

שרידי מטוס צבא הפיליפינים שהתרסק בדרום המדינה, 4 ביולי 2021. פייסבוק, אתר רשמי
שרידי המטוס שהתרסק היום/אתר רשמי, פייסבוק

לצבא הפיליפינים יש היסטוריה תאונות אוויריות. בחודש שעבר נהרגו שישה אנשים בעת התרסקות של מסוק בלק הוק במשימת אימונים. ב-2008, מטוס אזרחי של לוקהיד מרטין שהיה בשירות חיל האוויר של הפיליפינים התרסק ועליו 11 איש. אסון התעופה הכבד ביותר בהיסטוריה של הפיליפינים אירע בשנת 2000, אז נספו 131 נוסעי מטוס בואינג 737 של חברת אייר פיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully