וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטייל סיפר כי ערבים הציתו יער ואיימו עליו; המשטרה: הוזעקנו לאחר שכיוון לעברם אקדח

יעל פרידסון ושלומי הלר

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 10:58

מאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת, סיפר שהזעיק משטרה לאחר שערבים הציתו שריפה ביער ירושלים והתעמתו איתו כשתיעד אותם, בזמן ששהה בטיול עם ילדיו. הוא ביקר את השוטרים ששחררו את המציתים, אך במשטרה טוענים: הצעירים היו אלה שהזעיקו אותנו לאחר שרובין איים עליהם עם נשק

מאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת, סיפר אתמול (שבת) בדף הטוויטר שלו כי בסוף השבוע האחרון עבר חוויה קשה, כשנקלע לעימות עם צעירים שלפי חשדו הציתו שריפה באזור חורבת סעדים, הנמצאת ביער ירושלים. זאת, בזמן שבילה במקום עבור קמפינג שקיים עם ילדיו. הוא ציין כי לאחר שתיעד את החשודים בהצתה, הם החלו לאיים עליו כשחסמו את רכבו עם שני כלי רכב, ואף שלושה מהם יצאו מהמכוניות וגידפו אותו בערבית.

לדבריו של רובין, הוא יצא לטיול שטח בערב שבת עם שני ילדיו, בני שלוש ושש, שם הם נפגשו לפיקניק עם חברים. מאוחר יותר, הוא זיהה הצתה ביער במרחק של כ-200 מטר, והזעיק משטרה ומכבי אש, "ורצתי לכיוון מוקד ההצתה כדי לנסות לתפוס את המציתים. הם כבר לא היו שם, אז רצתי בחזרה לכיוון היציאה הראשית מהשמורה וצילמתי רכב עם שני צעירים שנסע בפראות החוצה". הוא עוד הוסיף כי "הם ראו שצילמתי, בלמו לידי ועמדו לצאת מהרכב כששמו לב שאני חמוש ואחרי כמה צעקות נסעו הלאה בשיא המהירות", תיאר רובין את תחילת הערב. לדבריו, מכבי האש הגיעו, כיבו את השריפה והמשיכו הלאה, וגם המשטרה יצרו קשר, קיבלו ממנו תמונות של החשודים והרכב בו נסעו, כולל את מספר הרכב.

הצתה ביער ירושלים. מאיר רובין, צילום מסך
תמונה של השריפה ביער ירושלים שפרסם רובין/צילום מסך, מאיר רובין

מנכ"ל הפורום המשיך לתאר את השתלשלות האירועים וכתב: "בסביבות 23:00, שמעתי רעשים כמה מטרים מאיתנו ופתאום כל היער מסביב התחיל לבעור. העפתי את הילדים חצי ישנים לקרחת היער הקרובה, התקשרתי למשטרה ודרכם למכבי האש, ואז לקחתי את הילדים לרכב כדי להתרחק מהשריפה. קשרתי את שניהם במושבי הילדים, ופתאום הגיחו שני רכבים וחסמו אותי. מהרכבים ירדו שלושה בריונים והתחילו לקלל אותי בערבית. הבנתי שמדובר בניסיון רצח מהסוג אליו התרגלנו לאחרונה: לינץ' ביהודים בגלל שהם יהודים, אולי כי ניסיתי להקים גרעין תורני ביער". רובין הסביר כי מאחר ושני ילדיו הקטנים היו איתו, הוא לא יכול היה לרוץ לתוך היער ולהימנע מחיכוך עם הגברים.

בהמשך תיאר רובין את הרגע בו שלף לעבר הצעירים את אקדחו האישי. "שמתי יד על האקדח וצעקתי להם לעצור, שלושתם המשיכו להתקדם לכיווני. הוצאתי מעט את האקדח וצעקתי שוב, הם התקדמו מהר יותר וכבר היו במרחק הסתערות של מטרים בודדים. הוצאתי את הנשק מכוון לאדמה, שמתי יד על ידית הדריכה, וצעקתי להם 'תעופו מיד, המשטרה בדרך'. נראה שהם הבינו שאני מסוגל לירות, חזרו לרכבים וניסו לחסום לי את הכביש החוצה. למרבה המזל, הבנתי שזאת כוונתם והספקתי לעבור אותם לפני שהצליחו לחסום את דרכי".

עוד בוואלה!

תושבים פונו בשריפה גדולה בחיפה; חשד כי פרצה מבדלי סיגריות

לכתבה המלאה

גורמי שטח בכיבוי אש אישרו את גרסתו של רובין ומסרו כי "התקבלו שלוש קריאות במהלך הערב. בכיבוי האש דיווחו למשטרה כי קיים חשד שמדובר בהצתות לאור העובדה שהשריפות פרצו בזמן קצר באותו מקום וביקשו מהמשטרה לגלות עירנות גבוהה כדי ללכוד את המציתים".

רובין עוד סיפר כי הוא הצליח לנסוע לפני הרכב השני, ובכניסה הראשית למושב עמינדב הסמוך לחרבת סעדים, חיכתה לו ניידת שהוא הזמין, שנתנה לו לעבור וחסמה את רכב הצעירים. כמו כן, הוא בא בטענות כלפי התנהגות השוטרים בשטח. "הם לקחו לי את האקדח והמפתחות של הרכב, תחקרו היטב שוב ושוב מה בדיוק קרה, ווידאו שבאמת האקדח איננו דרוך ולא חסר בו כדור ואחרי שאחד המחבלים הסתער לכיווני בקללות השיבו לי את האקדח והמפתחות ואמרו לי לעוף הביתה מיד לפני שמשחררים גם אותם. כן, קראתם נכון. כנראה שחררו אותם במקום. אני לא בטוח, כי עשיתי מה שהציעו השוטרים והחזרתי את הילדים הביתה". הוא סיכם כי "עמדו לרשותי מזל, והכשרה, וציוד מתאים, ובכלל לא הייתי במקום שנחשב מסוכן. ועדיין, שינוי קל במציאות והאירוע כולו יכל להיגמר באסון מחריד".

שריפה ביער ירושלים. מאיר רובין, צילום מסך
תמונה של השריפה ביער ירושלים שפרסם רובין/צילום מסך, מאיר רובין

במשטרה הכחישו את טענותיו של רובין והדגישו כי לא הגיעו למקום בעקבות קריאתו של מנכ"ל פורום קהלת, אלא כי דווקא הצעירים עליהם איים עם נשקו הזעיקו אותם: "בניגוד מוחלט לנטען, כוחות משטרה הוזעקו למקום על ידי הצעירים, בהגעת הכוחות לזירה בוצע בירור למול הצדדים המעורבים ונמסר להם אודות האפשרות להגיש תלונה. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה. נמשיך לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

רובין מסר בתגובה כי "לינה עם הילדים באוהל איננה 'פעילות ימין', והמחבלים לא הכירו אותי כשחסמו את הרכב שלי עם הילדים בתוכו. אם אכן גם המחבלים הזעיקו משטרה, זה נעשה תוך כדי ניסיון המשך לרצוח את הילדים ואותי באמצעות דרדור שלנו מכביש תלול לוואדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully