וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן לינץ' בעכו טוען: משפחות התוקפים איימו עלי בתוך ביהמ"ש: "נרצח אותך, מחבל"

29.6.2021 / 20:57

מור ג'אנאשווילי שנפצע בלינץ' בעכו במהלך מבצע שומר החומות טוען כי בני משפחה של הנאשמים האשימו אותו בדריסה וכינו אותו "מחבל". עורך דינו, נציג ארגון הימין חוננו: "משפחות המחבלים ממשיכות להתנהל פה כבשלהן"

מהומה פרצה היום (שלישי) בדיון בעניינם של הנאשמים בלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו, בתוך אולם בית המשפט. במהלך המהומה נדרשו אנשי משמר בתי המשפט להתערב, ולטענת ג'אנאשווילי בני משפחות הנאשמים אף איימו עליו.

ג'אנאשווילי שנפצע בלינץ', ונזקק מאז לכיסא גלגלים, תיאר את האירוע ואמר כי "הגענו להארכת מעצר כדי שלא ישחררו את התוקף שמואשם בהתפרעות. לפני תחילת הדיון באו מספר ערבים והפנו אלי אצבע מאשימה שאני מחבל, שאני דרסתי. הם כמעט התקיפו את אחי, בזמן שאותם חשודים מחייכים לעיני כל".

בווידאו: קורבן הלינץ' בעכו מספר שאויים בבית המשפט/צילום: ארגון חוננו

עורך דינו של ג'אנאשווילי, בלייכר, טען כי "אחד מבני משפחת המחבלים התחיל לצעוק 'אתה מחבל, אתה דרסת ילד בן 12, אנחנו נעצור אותך, אנחנו נטפל בך'". בשלב זה ניתן לראות בסרטון את אחד מבני המשפחה עובר במסדרון בזמן שבלייכר מכנה את בני משפחתו "מחבלים", ומשיב לו "אתה מחבל", תוך שהוא מסמן לכיוונם אצבע משולשת. ג'אנאשווילי נשמע משיב לו "אני מחבל? בינתיים אתם עצורים, וכל המשפחה שלך תהיה עצורה".

עו"ד בלייכר המשיך בדבריו ואמר כי "משפחות המחבלים ממשיכים להתנהל פה כבשלהן. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תבין שיש פה מלחמה מול טרוריסטים שהחליטו לקום עליה, ותתחיל לפעול מולם ביד קשה ולא בחקירות רכות שלא מודים בהן. שיתחילו לגלות את האמת מאחורי ארגוני הטרור האלה שיצרו את המהומות ומתכוננים להמשיך בפרעות שלהם ברגע שתהיה להם הזדמנות".

כתב אישום | שלושה נאשמים שביצעו את הלינץ' בעכו במהלך הפרעות המחוזי, חיפה 24 ביוני 2021. יואב איתיאל
שניים מהנאשמים בלינץ', בילאל ואדהם/יואב איתיאל

השלושה שמואשמים במעשה הלינץ', קסאי עבאס, אדהם בשיר ובילאל חילואני, תושבי עכו, נאשמו כל אחד על פי חלקו בעבירות של מעשה טרור, ניסיון רצח, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעויות.

פעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז חוף ושירות הביטחון הכללי הביאו למעצרם של השלושה בשבועות האחרונים ועד להגשת כתב האישום היום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה. על פי כתב האישום, הרקע למעשיהם של השלושה בא בעקבות גל ההתפרעויות האלימות שאירעו בערים המעורבות שברחבי הארץ עקב מבצע שומר החומות ברצועת עזה. השלושה, חברו לצעירים נוספים כשהם רעולי פנים, והקימו מחסום באחד הרחובות בעכו. זמן קצר לאחר מכן, החלו ליידות אבנים לעבר מכת"זית משטרתית שהגיעה למקום בכדי לפזרם.

תיעוד לינץ' בעכו. ללא, מערכת וואלה!
תיעוד מהלינץ' בעכו/מערכת וואלה!, ללא

כשעמדו לאורך אחד הרחובות בעיר, זיהו המתפרעים את רכבו של ג'אנאשווילי והחלו ליידות לעברו עשרות אבנים. הוא ניסה להימלט מהמקום ובעקבות זאת איבד שליטה על רכבו והתנגש בחומה בפינת הרחובות, בזמן שפגע בצעיר ערבי שעמד במקום.

בשלב זה, יצא ג'אנאשווילי מרכבו ומחשש לחייו ניסה לברוח מפני המתפרעים, אולם הותקף על ידם באכזריות. הפורעים תקפו אותו באמצעות מוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים. במהלך התקיפה, הופל ג'אנאשווילי על הרצפה והפורעים המשיכו להכותו בראשו באמצעות רגל של שולחן מעץ.

באותו הזמן אחד המתפרעים הצית את הרכב שנשרף כליל, וזאת תוך כדי שהנאשם חילואני צעק "הילד מת, הילד מת" - תוך שהוא התייחס לצעיר הערבי שנפגע, אך כמעט עמד על רגליו בתמיכתם של הפורעים לצדו. ג'אנאשווילי פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב בינוני, כשהוא סבל משברים, חתכים רבים, שלושה בלטי דיסק, שטפי דם ושפשופים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully