וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לקריסת הבניין במיאמי: "לא נעזוב אף אחד מאחור"

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 10:38

מניין ההרוגים עלה ל-18, אחרי שחולצו שש גופות ביממה האחרונה, אך הרשויות עדיין לא מאבדות תקווה. "עדיין לא הגענו לתחתית, אנחנו לא יודעים מה יש שם", אמר ראש עיריית סרפסייד. ביידן יגיע היום לזירת ההרס

צוותי חילוץ באתר ההריסות של המבנה בעיירה סרפסייד, מיאמי, פלורידה, 30 ביוני 2021. רויטרס
מאות אנשים משתתפים בפעולות החילוץ. אתר ההרס בסרפסייד, אתמול/רויטרס

מניין ההרוגים באסון קריסת מגדל המגורים באזור מיאמי עלה הלילה (חמישי) ל-18, אחרי שהרשויות איתרו ביממה האחרונה שש גופות נוספות, שבוע אחרי התמוטטות המבנה בעיירה סרפסיייד שלחופי האוקיינוס. ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לווין קאבה, אמרה כי 145 נותרו נעדרים, ובין הקורבנות גם שני אנשים, בני עשר ו-14.

איש עוד לא חולץ בחיים מחוברות מגדל צ'מפליין הדרומי, אך הרשויות טרם איבדו תקווה. רבים מהקורבנות והנעדרים הם יהודים, וכן אזרחים מדרום אמריקה. "אובדן הילדים הוא קשה מנשוא", אמרה. "הקהילה שלנו, האומה שלנו, העולם כולו מתאבלים עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן". ראש עיריית סרפסייד, צ'ארלס בארקט, אמר כי הוא הבטיח למשפחות שצוותי החילוץ "לא יעזבו אף אחד מאחור".

"עדיין לא הגענו לתחתית, אנחנו לא יודעים מה יש שם", אמר. "אנחנו לא הולכים לנחש. אנחנו לא הולכים לקבל החלטה של חיים ומוות לסיים באופן שרירותי את החיפושים אחרי אנשים שעשויים להיות חיים מתחת להריסת".

במאמצי החילוץ משתתפת גם משלחת של פיקוד העורף. סגן מפקד המשלחת, אל"ם אלעד אדרי, התייחס לאפשרות לאתר נעדרים בחיים ואמר אתמול "אנחנו מאמינים שיש חיים, ומתייחסים לנעדרים כאל חיים.

במהלך היום יגיעו הנשיא ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל לאתר האסון, כדי לחזק את הקהילה ואת צוותי ההצלה. ביידן אישר בשבוע שעבר סיוע פדרלי לפלורידה, אחרי שהמושל הכריז מצב חירום.

בווידאו: פעילות פיקוד העורף בבניין שקרס במיאמי/צילום: דו"צ

הוא אמר כי בכל יום ערימת ההרס מתכווצת, מה שמצביע על התקדמות בפעילות בשטח. כ-200 מומחים עובדים במשמרות של 12 שעות, יחד עם מאות גורמים נוספים - כבאים, שוטרים, מהנדסים, מומחים סביבתיים ואחרים. שני צוותי כלבנים סורקים את ההריסות, אחד מיומן לאתר ניצולים והשני למציאת גופות.

החוקרים עדיין לא הגיעו למסקנה מה הוביל לקריסת המבנה בן ה-40 השנים בשעות המוקדמות של יום חמישי שעבר. עם זאת, דוח מ-2018 שגובש על ידי מהנדס לקראת תהליך אשרור הבטיחות של המבנה מצא נזקים מבניים משמעותיים במתחם בן 12 הקומות הכולל 136 יחידות דיור.

רק באפריל, נשיא ועד הדיירים הזהיר אותם במכתב כי חלה "החמרה משמעותית" בנזק לבטון. אתמול, קרובי משפחתו של הרולד רוזנברג, אחד הנעדרים, הגישו תביעה לבית משפט בפלורידה נגד מנהלי האתר וחברת ההנדסה שלטענת העותרים נשכרה לטובת עבודות שיקומו.

"הם התעלמו מאזהרות ומאינדיקציות ברורות ומבהילות על אסון שמתקרב", נכתב בתביעה, הדורשת פיצויים על רשלנות. "לאור מיקום מגוריו, הרולד רוזנברג ככל הנראה נמצא בתחתית ערימת ההרס שרק עכשיו נסרקת על ידי צוותי החיפוש וההצלה. התקווה אוזלת מדי יום".

צוותי חילוץ באתר ההריסות של המבנה בעיירה סרפסייד, מיאמי, פלורידה, 30 ביוני 2021. רויטרס
משלחת של צה"ל משתתפת במאמצי החילוץ. אתר האסון בסרפסייד/רויטרס

ברט מרקיי, דובר חברת ההנדסה "מורביטו", אמר כי דוח החברה מ-2018 "העלה ממצאים והמלצות מפורטים לתיקונים מבניים נרחבים ודחופים".

מרקיי ומריה סטגליאנו, דוברת של ועד הבניין, מסרו בהצהרות נפרדות כי הם לא יכולים להגיב על הטענות שעלו בהליכים משפטיים, אך הם עובדים יחד עם החוקרים כדי להבין מדוע המבנה קרס.

התובעת של מחוז מיאמי-דייד, קתרין פרננדס ראנדל, אמרה ביום שלישי כי היא מכנסת חבר מושבעים מיוחד שיבחן את בטיחות המבנה, בנפרד מכל חקירה פלילית אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully