וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביקשה מארה"ב לעכב את פתיחת הקונסוליה בירושלים כדי לא להקשות על הממשלה החדשה

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 10:30

בכירים ישראלים אמרו כי ישראל ביקשה לא לקדם את המהלך עד אחרי הקיץ כדי לא ליצור קושי פוליטי לממשלה. לדבריהם, האמריקנים מבינים את המצב וייתכן שהנושא יעלה מחדש לדיון רק בספטמבר. לקראת סוף כהונתו, הזהיר נתניהו את בלינקן כי יעשה שימוש פוליטי בסוגיית הקונסוליה

ישראל ביקשה לאחרונה מארצות הברית לעכב את תהליך הפתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקנית בירושלים כדי לא ליצור קשיים פוליטיים לממשלה החדשה בעת הנוכחית - כך אמרו בכירים ישראלים שמעורים בנושא. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו השתמש בשבועות האחרונים בסוגיית הקונסוליה לצרכיו הפוליטיים כדי לתקוף את הממשלה החדשה על כך שאינה יכולה לעמוד מול ממשל הנשיא ביידן.

הקונסוליה האמריקנית בירושלים שימשה במשך למעלה משני עשורים כנציגות הדיפלומטית האמריקנית לפלסטינים, נסגרה ב-2019 על ידי ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומוזגה אל תוך שגרירות ארצות הברית בישראל לאחר שזו הועברה לבירה.

שר החוץ, יאיר לפיד בפתח פגישת עבודה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן ברומא 27/6/2021. Stefano Meloni  ודוברות שגרירות ישראל ברומא, אתר רשמי
בישראל מאמינים שהאמריקנים לא ילחצו לקדם את הנושא בקרוב. לפיד ובלינקן בפגישתם ברומא/אתר רשמי, Stefano Meloni ודוברות שגרירות ישראל ברומא
בווידאו: תגובות פלסטינים לניצחון ביידן בבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הנשיא ביידן הבטיח במהלך קמפיין הבחירות כי יפתח מחדש את הקונסוליה. במהלך ביקורו בישראל בחודש מאי, כמה שבועות לפני השבעת הממשלה החדשה, הודיע שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי ארצות הברית מתכוונת לעשות זאת בקרוב.

בכירים במשרד החוץ בירושלים פנו בשבועות האחרונים למשרד החוץ בוושינגטון וביקשו שממשל ביידן יעכב את תהליך הפתיחה מחדש של השגרירות לפחות עד סוף הקיץ כדי לאפשר לממשלה החדשה להתייצב. התכנית האמריקנית הנוכחית היא לפתוח מחדש את השגרירות במיקומה הקודם ברחוב אגרון שבמערב העיר.

בכירים ישראלים אמרו כי להבנתם ממשל ביידן מבין את המצב, מקבל את הבקשה הישראלית ולא ילחץ לקדם את הנושא בשלב זה. לדבריהם, ייתכן שהנושא יעלה מחדש לדיון בחודש ספטמבר. במשרדי החוץ הישראלי והאמריקני סירבו להגיב לדברים.

עוד בוואלה!

בלינקן ללפיד: הסכמי הנורמליזציה הם לא תחליף לעיסוק בנושא הפלסטיני

לכתבה המלאה

"אם תתעקשו לפתוח אותה, רק תעזרו לי לצבור נקודות פוליטיות"

בלינקן ביקר בישראל לאחר המבצע בעזה ונפגש עם נתניהו, שאז עדיין כיהן כראש ממשלה ודן עמו בנושא פתיחת הקונסוליה בירושלים. נתניהו ביקש שהקונסוליה תיפתח ברמאללה או בכפר אבו-דיס שבפרברי ירושלים.

בלינקן דחה את בקשתו והבהיר שהאמריקנים רוצים שהקונסוליה תהיה בירושלים. לפי גורם שהשתתף בפגישה, בשלב הזה נתניהו הזהיר את בלינקן כי הוא מתכוון לעשות שימוש פוליטי בסוגיה. "אם תתעקשו לפתוח את הקונסוליה בירושלים אתם רק תעזרו לי לצבור נקודות פוליטיות", אמר נתניהו לבלינקן.

בשבועות האחרונים נתניהו עשה בדיוק את מה שאמר לבלינקן שבכוונתו לעשות. הוא תקף את ממשלת בנט על כך שאינה עומדת מול ממשל ביידן בנושא הקונסוליה. "ממשלת שמאל מסוכנת זו לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים ועל ידי כך להעלות מחדש את נושא חלוקת ירושלים", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בתחילת יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully