וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מאזרחי אוסטרליה בסגר בשל התפשטות הווריאנט ההודי

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 12:00

ערים נוספות הצטרפו לסידני, ומיליונים נדרשים להישאר בבתים או לצמצם את תנועתם בעקבות התפרצויות מקומיות. בינתיים, מחלוקת בין הממשלה הפדרלית לרשויות המקומיות סביב החיסון של אסטרהזניקה, אחרי מקרי מוות מקרישי דם

בווידאו: הסגר באוטסרליה התרחב/צילום: רויטרס

ערים נוספות באוסטרליה נכנסו היום (רביעי) להגבלות חדשות בשל התפרצות מואצת של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה. כמחצית מאזרחי המדינה, כ-12 מיליון איש, נדרשים עתה להישאר בבתיהם, בעוד שמיליונים אחרים נתונים להגבלות תנועה וחובת עטיית מסיכה.

במדינת ניו סאות' ווילס דווח על 22 הדבקות מקומיות היום - כולן קשורות להדבקות קודמות. זאת עלייה קלה בהשוואה ליומיים הקודמים, אך עדיין מתחת לשיא ההתפרצות הנוכחית שנרשם ביום ראשון, אז אובחנו 30 מקרים חדשים. חמישה מיליון תושבים באזור סידני נמצאים בסגר למשך שבועיים.

"ניו סאות' ווילס מפגינה שיעור יציב של מקרים בשלב זה, אך החששות שלנו מהסלמה אדירה לא התממשו ואנחנו בהחלט רוצים לשמור על זה כך", אמרה ראש ממשלת ניו סאות' ווילס, גליידיס ברג'יקליאן, לכתבים בסידני.

ההתפרצות בניו סאות' ווילס היא החמורה ביותר באוסטרליה, ומקורה בנהג לימוזינה שהסיע צוותי אוויר שהגיעו מרחבי העולם. בנוסף לתושבי סידני, פרת', בריסביין ודרווין, גם העיירה אליס ספרינגס, השער לאתר המורשת העולמית אולורו, נכנסה לסגר. זאת אחרי שמטייל עם הנגיף עבר בנמל התעופה המקומי.

סגר קורונה בסידני אוסטרליה, 30 ביוני 2021. רויטרס
רחוב בסידני נטוש בעקבות הסגר/רויטרס

במקביל, במדינת דרום אוסטרליה דווח על הדבקות מקומיות ראשונות מאז תחילת השנה, אך הממשלה המקומית נמנעת מסגר מלא מאחר שהיא סבורה כי האיום נבלם. במקום זאת, הוגבלו ההתקהלויות בבתים והתושבים נקראו לעטות מסיכות לאחר שאותרו חמישה מקרים חדשים - כורה ששב לביתו ממכרה בטריטוריה הצפונית ואשתו וילדיו, שנכנסו לבידוד.

במקומות אחרים במדינה, קווינסלנד דיווחה על שלושה מקרי הדבקה מקומיים חדשים, אוסטרליה המערבית אבחנה אחד ובטריטוריה הצפונית לא דווח על אף מקרה חדש.

בעקבות ההתפרצות באוסטרליה, סינגפור אמרה היום כי מטיילים אוסטרלים יצטרכו להיכנס להסגר למשך שבוע, החל מיום שישי.

עוד בוואלה!

הווריאנט ההודי מתפשט: שיאי מתים ברוסיה, סגר בסידני

לכתבה המלאה

מחלוקת על חיסוני אסטרהזניקה

אוסטרליה הצליחה למגר את את ההתפרצויות הקודמות ולשמור על מדדי תחלואה ותמותה נמוכים יחסית בהשוואה למדינות אחרות בעולם, בזכות סגרים, ריחוק חברתי נוקשה, איתור נדבקים מהיר והתגייסות גבוהה של הקהילה.

מאז פרוץ המגיפה, אוסטרליה רשמה קצת יותר מ-30,550 נדבקים ו-910 מקרי מוות. ואולם, פחות מ-5% מ-20 מיליון אזרחיה הבוגרים השלימו את החיסונים שלהם, והממשלה הפדרלית ספגה ביקורת על קצב החיסונים האיטי.

ביום שני הודיעה הממשלה הפדרלית כי היא תפצה את רופאים שיתנו חיסוני אסטרהזניקה לבני 60 ומטה, לאחר שבעבר היא נתנה עדיפות למתן חיסוני פייזר לקבוצת הגיל הזאת מחשש לקרישי דם. שני מקרי מוות במדינה נקשרו לחיסון של אסטרהזניקה, של שתי נשים בנות 52 ו-48.

עם זאת, הרשויות מדינת קווינסלנד אמרו כי הן לא יתמכו במהלך, שלטענתן יסכן שלא לצורך את את האוכלוסייה הצעירה. "אני לא רוצה שילד בן 18 בקווינסלנד ימות מקרישת דם, כשהוא ככל הנראה לא ימות אם הוא יחלה בקורונה", אמרה קצינת הבריאות הראשית של קווינסלנד, ג'אנט יאנג, במסיבת עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully