וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור 5 ומבוסס בינה מלאכותית: רפא"ל חושפת טיל ימי רב-זרועי ראשון מסוגו

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 6:14

ה-"Sea Breaker" החדשני, מגיע לטווח של עד 300 ק"מ ובזכות טכנולוגיות אלקטרו-אופטיקה מתקדמות הוא חסין כמעט לחלוטין לאיתור זיהוי ושיבוש בסביבת GPS. הטיל משמש לתקיפת מטרות בתנועה בים הפתוח ובקרבת החוף, אך בשלב הראשון מיועד הטיל לשיווק ללקוחות בחו"ל

בווידאו: ראש חטיבת יבשה וים ברפאל, ד"ר רן גוזלי על הטיל הימי/דוברות רפאל

חברת רפאל חשפה היום (רביעי) את מערכת הנשק "Sea Breaker", טיל לוחך-ים מדור 5, אוטונומי, מבוסס בינה מלאכותית, ראשון מסוגו, שמסוגל לתקוף מטרות בטווח 300 ק"מ בדיוק של מטרים בודדים. ייעודו של הטיל להתמודד עם איומים בזירה הימית לצורכי הגנת חופים ובשלב הראשון הוא מיועד לשיווק ללקוחות בחו"ל .

הטיל משוגר מהים או מהיבשה ומשמש לתקיפות מטרות עומק איכותיות בתנועה בים הפתוח, בקרבת החוף ובמתארי ים מורכבים שדורשים דיוק. זאת, מאחר והים רווי בכלי שיט, והטיל נדרש לאתר ספינות אויב עם טילים ועד לספינות כבדות ולפגוע בהן. בין המטרות היבשתיות אליהן הטיל מסוגל להגיע כוללות מחסנים, מוצבים ועמדות.

חשוב להדגיש כי אתגר הטיל הוא לאתר את המטרות ולסווג אותם בשטח קשה לפענוח וניתוח כמו: נמלים, מפרצים, ומקבצי איים. לדברי גורמים בחברת רפאל הטיל המתקדם מבוסס טילים מתקדמים אחרים של החברה מסוג "ברד" ו"תמוז" ובהתאם לטכנולוגיה המתקדמת ניתן להתאים אותו למתארי קרקע ומטרות יבשתיות, כמו גם יכולות שיגור מפלטפורמות ימיות, יבשתיות וניידות.

טיל ימי דור 5 מבוסס בינה מלאכותית. דוברות רפאל, מערכת וואלה!
ישדרג משמעותית את יכולות התקיפה של פלטפורמות ימיות קטנות/מערכת וואלה!, דוברות רפאל

"הניסיון המבצעי, יחד עם מגוון רחב של היכולות הטכנולוגיות של רפאל, מאפשרות לנו להציג היום את טיל ה-Sea Breaker", אמר מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן. "הטיל הוא בעל יכולות מתקדמות לשימוש רב-זרועי, המספק מענה למגוון איומים ארוכי טווח בזירות רוויות וסבוכות. לטיל מבנה אווירודינאמי חדשני, ההופך אותו לקל וקומפקטי, מה שמאפשר התקנתו על פלטפורמות ימיות קטנות דוגמת ספינות טילים, ולשדרג משמעותית את יכולות התקיפה שלהן".

טיל ה-"Sea Breaker" מצויד ביכולות דור 5 של טילים ביניהם רכישת מטרה אוטומטית, ויכולת סיווג מטרות אוטומטית ,המבוססת על יכולת למידת מכונה וחיפוש והשוואה במאגרי מידע גדולים, וכן אלגוריתם התאמת תמונה מתקדם. כל אלו מאפשרים יכולת איתור מטרות מתקדמת והפרדת מטרות איכותית הקיימות זה מכבר במערכות נשק מתקדמות של רפאל.

כמו כן, הטיל טס במהירות תת קולית גבוהה, בעל יכולת תקיפה של מטרה ממגוון כיווני הגעה וזוויות תקיפה, ומבוסס על תכנית תקיפה מוגדרת מראש הכוללת נקודות ניווט, כיווני הגעה, זווית פגיעה ונקודת פגיעה מוגדרת. הטיל פועל בחתימה נמוכה, ובזכות טכנולוגיות אלקטרו-אופטיקה מתקדמות הוא חסין כמעט לחלוטין לאיתור זיהוי ושיבוש בסביבת GPS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully