וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום אפריקה לשעבר זומה נשלח למאסר כי סירב להתייצב לחקירה

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 19:24

בית המשפט החוקתי גזר 15 חודשי מאסר על הנשיא שהודח ב-2018 בשל חשדות מרובות לשחיתות נגדו. הוא מסרב לשתף פעולה עם החוקרים, והורשע בביזיון בית המשפט. "אף אחד לא מעל החוק", קבעה נשיאת העליון, שהקציבה לו 5 ימים לדווח למשטרה

בית המשפט העליון של דרום אפריקה גזר היום (שלישי) 15 חודשי מאסר על הנשיא לשעבר ג'ייקוב זומה, אחרי שלא התייצב לחקירתו בגין שחיתות, ונתן לו חמישה ימים להתייצב בפני המשטרה.

זומה, שהודח ב-2018 על ידי מפלגתו בשל פרשות השחיתות שבהן היה מעורב, לא הופיע בפברואר לחקירה המנוהלת על ידי סגן נשיא בית המשפט העליון, ריימונד זונדו. בתגובה, עורכי הדין של החקירה פנו לבית המשפט החוקתי בדרישה לאסור אותו אחרי שהורשע בביזיון בית המשפט.

זומה בן ה-79 סולק מהתפקיד על ידי תומכיו של מחליפו, הנשיא סיריל רמפוזה. הוא חשוד בשורת עבירות שחיתות שנעשו בזמן כהונתו ולפניה, כולל מתן גישה לקופת המדינה לאנשי עסקים אחים המקורבים לו. בנוסף לכך, הוא דרוש לחקירה על עסקת נשק בשווי שני מיליארד דולר מ-1999, כשהיה סגן נשיא.

נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה, בנאום התפטרותו, 14 בפברואר 2018. רויטרס
לא התייצב לחקירתו. ג'ייקוב זומה/רויטרס

הנשיא לשעבר מכחיש את החשדות נגדו וגורס כי הוא נפל קורבן לקונספירציה פוליטית נרחבת. הוא טרם הגיב לפסיקה מהיום, שאינה ניתנת לערעור. אנשי העסקים המקורבים אליו, אטול, אג'אי ורג'ש גופטה, עזבו את המדינה אחרי הדחתו והם מכחישים את הטענות נגדם.

נשיאת בית המשפט, סיסי קמפפה, דחתה את טענותיו של זומה, שאותן שטח במכתב של 21 עמודים. "הניסיונות שלו לזכות באהדת הציבור דרך טענות לא מבוססות הם חסרי כל הגיון, והם עלבון לשחרור החוקתי שעבורו נשים וגברים רבים כל כך נלחמו ואיבדו את חייהם", כתבה. "אם הוא לא ישלם על התנהגותו, הוא יגרום לנזק משמעותי לשלטון החוק. אף אחד לא מעל החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully