וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה "מגן אבות ואימהות" חזר לפעול, ובינתיים אף חולה קורונה לא אותר בבתי האבות

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 22:19

בצל התפשטות הקורונה המחודשת, מטה תכנית ההגנה מקורונה נפתח מחדש - חודש לאחר שנסגר - במטרה לאתר תחלואה סמויה בקרב דרי בתי האבות ולמנוע התפרצות קטלנית במוסדות, כמו זו שהייתה בגל הראשון. למעלה מעשרת אלפים בדיקות נערכו ביומיים האחרונים במסגרת התכנית

מטה מגן אבות ואימהות של משרד הבריאות - התכנית להגנה על דרי בתי האבות בישראל - חזר אתמול (שני) לפעילות כחודש לאחר שכבר נסגר, בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בישראל. לפי נתוני משרד הבריאות, ביומיים האחרונים נערכו כ-7,000 בדיקות ביום בשלל בתי אבות ומוסדות רווחה ברחבי הארץ. מתוך כלל הבדיקות, ביממה האחרונה לא נמצא אפילו חולה מאומת קשיש אחד. לעומת זאת, אותרו שני חולים במוסדות רווחה.

הבדיקות צפויות להימשך עד שכל מוסד ייבדק לפחות פעם בשבוע. המטרה היא למצוא תחלואה סמויה בקרב קשישים, הנמצאים בקבוצת סיכון לתחלואה קשה ואף למוות מהנגיף.

כך למשל, בבית משען באר שבע, שספג פגיעה אנושה במהלך המגיפה, נערכו בדיקות לכלל הדיירים ולאנשי צוות, 250 במספר. הבדיקות נערכו במסגרת מדיניות מנכל משען , עמרי כהן לנקוט באופן יזום כדי למנוע התפרצות במוסדותיה בהם מתגוררים כ 2500 דיירים.

חובשת מד"א מחסנת את יפה בלבן, בת 95 בבית האבות טובי העיר בירושלים, ינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
דיירת בת 95 מתחסנת בבית אבות בירושלים, ינואר/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, במגן ישראל החליטו לחזור לתקנות ישנות, במסגרתן מבקרים ייכנסו למוסדות רק לאחר שיעברו בדיקת קורונה, גם אם הם מחוסנים או מחלימים, על מנת לבלום חדירת תחלואה לתוך המוסדות. כמו כן, במרחב הציבורי ובחדרי הטיפול תהיה חובת מסיכה.

למרות דעיכת המגיפה, שהורגשה עד השבועות האחרונים, הדיגומים במוסדות לא פסקו, אלא הותאמו. דיגומי סקר נערכו לצוותים במוסדות שהיקף ההתחסנות בהם הוא פחות מ-90% - רשימה שהלכה והתקצרה עם עליית היקפי ההתחסנות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי לא נמצאו חולים מאומתים בכל הדיגומים מאז תחילת יוני.

ההתפרצות האחרונה הייתה בחודש מאי במוסד בשרון, שם יותר מ-93% מהצוות והדיירים התחסנו. מרבית המאומתים היו מחוסנים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 283 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. מספר הנדבקים הכולל עלה ל-841,319, לאחר 67,926 בדיקות נוספות שנערכו אתמול, מהן 0.4% חיובית. מספר החולים הפעילים הוא 1,537 - 21 במצב קשה ו-14 מונשמים. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully