וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה בבריטניה: מסמכים מסווגים אותרו בתחנת אוטובוס

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 16:28

המסמכים, שכללו 50 עמודים עם מידע רגיש, נמצאו ספוגים במים בתחנה בקנת על ידי אזרח. הם עסקו במשחתת הבריטית שהייתה מעורבת בתקרית עם צבא רוסיה בים השחור בשבוע שעבר. במוסקבה לעגו: "מי צריך האקרים רוסים?"

בווידאו: המשחתת הבריטית שרוסיה טוענת שהיא חדרה למים הטירטוריאליים שלנו סמוך לאי קרים/צילום: רויטרס

מסמכים ביטחוניים מסווגים נמצאו בתחנת אוטובוס בדרום אנגליה - כך דווח היום (ראשון) ברשת BBC. המסמכים הכילו מידע על ספינת קרב בריטית ועל התגובה האפשרית של רוסיה על מעברה דרך הים השחור. לפי BBC, המסמכים, שכללו כ-50 עמודים, אותרו בערימה ספוגת מים בתחנת אוטובוס בקנת, ביום שלישי בבוקר, על ידי אזרח שביקש להישאר בעילום שם.

משרד ההגנה אישר שהתקבל מידע על הימצאותם של מסמכים מסווגים בידי אזרח. "המשרד מתייחס ברצינות רבה ביותר לביטון מידע והוא פתח בחקירה. עובד מודאג דיווח על האובדן בזמנו. אין זה ראוי להגיב מעבר לכך", מסר דובר של משרד ההגנה.

המסמכים, שכללו מיילים ומצגות PowerPoint, נגעו למשחתת "דיפנדר", ששטה בשבוע שעבר לחופי חצי האי קרים שסופח על ידי רוסיה מאוקראינה ב-2014. רוסיה טענה ביום רביעי כי היא ירתה לעבר יריות אזהרה והשליכה פצצות בדרכה על מנת להבריח אותה מהאזור, שלטענתה הוא חלק משטחה הימי, בעוד שבריטניה רואה ברובו שטח של אוקראינה.

היא זימנה את שגריר בריטניה במוסקבה כדי להביע בפניו מחאה רשמית על "הפרובוקציה", אך בלונדון דחו את הגרסה של הקרמלין לאירועים. בריטניה אמרה כי היא סבורה שהיריות היו חלק מתרגיל שהתקיים באזור והוכרז מבעוד מועד, והכחישה כי חיל האוויר הרוסי השליך פצצות בעת מעבר הספינה בנתיב השיט. לונדון אמרה כי ספינת הקרב עברה דרך "מעבר תמים", בהתאם לחוק הבינלאומי.

המשחתת הבריטית "דיפינדר" בנמל באטומי, גיאורגיה, 26 ביוני 2021. רויטרס
שטה בסמוך לחצי האי קרים. המשחתת הבריטית "דיפנדר"/רויטרס

לפי BBC, המסמכים שיערו כי המשימה של המשחתת תתיקל בתגובה חריפה מצד רוסיה. "מה אנחנו מבינים מהאפשרות ל'מסיבת קבלת פנים?'", שאל גורם בכיר שצוטט במסמכים.

מפלגת הלייבור, הגדולה ביותר באופוזיציה בבריטניה, אמרה מציאת המסמכים על ידי אזרח היא מקור ל"דאגה ומבוכה" עבור הממשלה השמרנית. ראש מדיניות הביטחון של המפלגה, ג'ון היליי, אמר כי השרים צריכים להבטיח שלא הייתה פגיעה בביטחון הממלכה או במבצעים ביטחוניים, וכי היא נוקטת צעדים שיבטיחו שדבר כזה לא יקרה שוב.

רוסיה לעגה לבריטניה. "לונדון השתמשה בכמה שקרים כדי לטייח את הפרובוקציה האחרונה", אמרה דוברת משרד החוץ, מריה זכרובה, בערוץ הטלגרם. "007 כבר לא אותו הדבר. ועכשיו חדיה עבור הפרלמנט הבריטי - מדוע אנחנו צריכים 'האקרים רוסים' אם יש תחנות אוטובוס בריטיות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully