וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללנית מצאה מכתב בבקבוק מ-1926 - ובזכותכם הוא הגיע ליעדו

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 23:11

צוללנית הופתעה לגלות מכתב בבקבוק שנכתב לפני 95 שנים ומיועד לג'ורג' מורו. ברשת החלו חיפושים נרחבים אחר קרוביו של ג'ורג' - ובזכות הגולשים המכתב הגיע ליעדו באיחור קטן

זה תמיד היה חלום שלנו למצוא על החוף בקבוק זרוק ובתוכו מכתב עם מסר חשוב או מפת אוצר סודי. לצוללנית ג'ניפר דוקר זה קרה החודש והיא כל כך התלהבה מהממצא שלה שהיא פרסמה אותו ברשת וביקשה את עזרת הגולשים בחיפוש אחר המוען או הנמען שלו.

ב-19 ביוני ג'ניפר דוקר, קפטן הסירה השייכת לשירות סיורי השייט "Nautical North Family Adventures", ביצעה עבודות ניקיון בתחתית הסירה כשלפתע הבחינה מתחת למים בבקבוק זכוכית. תושבת צ'בויגן, מישיגן, שלפה את הבקבוק מהמים, פתחה אותו וגילתה בתוכו מסר בן כמעט מאה שנה שהושלך במרינה. במסר נכתב כך: "האם האדם שימצא את הבקבוק הזה יכול להחזיר את המכתב הזה לג'ורג 'מורו, צ'בויגן, מישיגן ויגיד לו היכן זה נמצא?". התאריך על המכתב היה נובמבר 1926.

שירות סיורי השייט פרסם את הממצא יוצא הדופן בעמוד הפייסבוק שלו ועל אף שהמכתב היה מעט קרוע, ניתן היה לקרוא את הטקסט כמעט בשלמותו. המכתב בן ה-95 שנים הפך לויראלי וצבר מעל 64 אלף תגובות וכמעט 105 אלף שיתופים שנועדו למצוא את מר מורו - או לפחות את אחד מקרוביו. בסופו של דבר זו גם הייתה כוונתו של המוען: למצוא את ג'ורג' מורו, גם אם מדובר באיחור קל בתכניותיו.

מלא אנשים ששם משפחתם הוא מורו הגיבו לפוסט וניסו לבדוק האם יתכן שזה קרוב משפחה שלהם. אחרים לקחו על עצמם את המשימה למצוא את מר מורו או מישהו מקרוביו ששרד וליידע אותם על התגלית הזו.

לא לקח הרבה זמן עד שאותרה בתו של ג'ורג' מורו, מישל פרימו. מיותר לציין שהיא הייתה בהלם מוחלט מהתגלית. מישל הבינה מהר מאוד שזה אביה שכתב את המכתב מאחר שזה, לדבריה, נשמע בדיוק כמו משהו שהוא היה עושה. מישל הסבירה שכאשר הם בנו את המרתף בביתם, הוא שם פתק מאחורי אחד הלוחות שם. מלבד זאת, מישל גם ציינה כי יום הולדתו של אביה הוא בנובמבר, כך שייתכן שהייתה זו דרכו השובבה לאחל לעצמו יום הולדת שמח בדרך מקורית.

עדכון לגבי גורל המכתב:

למישל הייתה כוונה לשמור את המכתב לאחר שיוחזר אליה, אך לבסוף החליטה שלא לקחת אותו עימה. "ממש קיוויתי לקחת את המכתב ולמסגר אותו והכל", היא סיפרה, "ואז כשהלכתי לישון אתמול בלילה, התחלתי לחשוב על זה, וזה יגרום לאבי להמשיך לחיות אם אתן אותו לג'ן (ג'ניפר)".

בעדכון שפורסם בפייסבוק נכתב: "הודות לעזרתם של כל האנשים הנפלאים שהגיבו בפוסט האחרון, הצלחנו ליצור קשר עם בתו של ג'ורג 'מורו, מישל פרימו! איזו חוויה סוריאליסטית הייתה לדבר איתה בזום היום. אנחנו לא יכולים לחכות לבואה של מישל אל הסיפון בספטמבר הקרוב. מישל אמרה לנו שהיא תשמח אם נציג את הפתק והבקבוק של אביה כדי שכל הנוסעים שלנו יראו זאת. אז זה בדיוק מה שאנחנו מתכננים לעשות... השם 'ג'ורג' מורו' יחיה בחנות של ינקי סאנשיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully