וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת פיקוד העורף תסייע בחילוץ וטיפול בנפגעים באסון במיאמי

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 6:48

המבצע, שנקרא "יד אחים", יכלול מומחי הנדסה ואוכלוסייה שיגיעו לזירת האסון שפקד את הקהילה היהודית, שם עדיין נעדרים 156 בני אדם. גנץ: "כמו בכל משימה לאומית, צה"ל ומערכת הביטחון נותנים מענה". במקביל, שר התפוצות נחמן שי גם ימריא למקום. בנט: "נסייע ככל שרק נוכל"

משלחת של פיקוד העורף יצאה הלילה (ראשון) למיאמי לסייע במאמצי החילוץ והטיפול בנפגעי אסון קריסת הבניין - כך נמסר אמש ממשרד הביטחון ודובר צה"ל. במקביל, שר התפוצות נחמן שי המריא עם צאת השבת לזירת האסון. החיפושים אחר 156 הנעדרים במקום נמשכים, בעוד מניין ההרוגים בשלב זה עומד על חמישה. רבים מהדיירים ששהו במבנה בן 12 הקומות הם יהודים. ראש הממשלה נפתלי בנט: "נסייע ככל שרק נוכל".

שר הביטחון בני גנץ אישר את המבצע, הנקרא "יד אחים", שיכלול מומחים בתחומי הנדסה וטיפול באוכלוסייה, לאחר שיחות שהתקיימו בסוף השבוע בין מערכת הביטחון וצה"ל לנציגי המושל בפלורידה ובתיאום משרד החוץ. "כמו בכל משימה לאומית, צה"ל ומערכת הביטחון מוכנים לתת מענה, לפעול ולסייע. נעשה כל מאמץ כדי להציל חיי אדם, לתמוך בקהילה היהודית ובידידתנו ארה"ב", מסר גנץ.

שר החוץ יאיר לפיד הדגיש את טיב יחסי המדינות, ואמר כי "למדינת ישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית, ולארצות הברית אין חברה טובה יותר מישראל. ברגעים קשים כאלה, אנחנו מתייצבים לצד חברינו האמריקנים, ולצד הקהילה היהודית בפלורידה". לפיד הוסיף כי "ההתגייסות של מערכת הבטחון ומשרד החוץ בצורה יעילה ומהירה היא אות כבוד למדינת ישראל".

משלחת משותפת לצה"ל ומשרד החוץ יוצאת לסייע במיאמי, מבצע יד לאחים, 27 יוני 2021. אתר רשמי, אתר רשמי
חברי המשלחת של פיקוד העורף בנתב"ג/אתר רשמי, אתר רשמי
קריסת הבניין במיאמי, 25.6.21. רויטרס
זירת האסון, מיאמי/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי בראש המשלחת, המשותפת לצה"ל ומשרד החוץ, יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך. היא בנוסף תכלול את נציג משרד החוץ גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה.

"משימת המשלחת הינה סיוע למאמצי הצלת החיים באמצעות מיפוי האתגרים באתר ההרס, סיוע לקהילה היהודית במיפוי הנפגעים והניצולים ותמיכה בכוחות החילוץ המקומיים. את היערכות צה"ל למשלחת מוביל ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף איציק בר" נכתב בהודעה.

עוד בוואלה!

החיפושים אחר הנעדרים באסון הקריסה במיאמי נמשכים: "משפחות ללא תשובות"

לכתבה המלאה
בווידאו: תיעוד מפינוי הריסות המבנה שקרס במיאמי/צילום: רויטרס

ראש הממשלה אמר לקראת צאתו של שר התפוצות כי הוא "רואה חשיבות עליונה בשליחותו של השר שי לקהילה היהודית במיאמי, אשר מתמודדת כעת עם אסון כבד. הקשר העמוק והמחייב בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בעולם יימשך, ובייחוד בעת משבר זהו צו השעה להעמיקו".

השר שי יצא לפלורידה בהנחייתו של בנט כנציג הממשלה, ויגיע ללוות את הקהילה המקומית וראשיה בימים הקרובים. שי צפוי להיפגש עם הקונוסול הכללי מאור אלבז-סטרינסקי וכן עם ראש הפדרציה היהודית ג'ייקוב סולומון. "ישראל אבלה, ביחד עם העם האמריקני, עם חברי הקהילה ועם משפחות הנספים" השר אמר, "בכוונתנו להתייצב לצידם בשעה קשה זו ולסייע ככל הניתן".

קריסת בניין באזור מיאמי, ארצות הברית, 26 ביוני 2021. רויטרס
"בכוונתנו להתייצב לצידם בשעה קשה זו ולסייע ככל הניתן". מיאמי/רויטרס
חברי משלחת איחוד הצלה לקראת הנסיעה למוקד ההרס במיאמי. 26 יוני 2021. איחוד הצלה
חברי משלחת הסיוע של איחוד הצלה/איחוד הצלה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר אתמול סיוע פדרלי למאמצי החילוץ וההצלה. זאת, לאחר שמושל פלורידה הכריז על מצב חירום, שהסמיכה את הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) לרכז את מאמצי הסיוע לצוותים הרבים הפרוסים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully