וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר הנעדרים באסון הקריסה במיאמי נמשכים: "משפחות ללא תשובות"

עודכן לאחרונה: 26.6.2021 / 11:57

על אף לילה נוסף של מאמצי חילוץ, 159 בני אדם עדיין נעדרים בשל קריסת הבניין בסרפסייד, ומניין ההרוגים עומד על 4. ישראלים הגרים באזור מותחים ביקורת על ההתנהלות המקומית, ואומרים כי הבירוקרטיה מעכבת את הסיכוי להציל את יקיריהם. "כל שעה שעוברת - כך פוחת הסיכוי"

בווידאו: תיעוד מפינוי הריסות המבנה שקרס במיאמי/צילום: רויטרס

החיפושים אחר נעדרים באסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד שבמיאמי נמשכים גם הבוקר (שבת). 159 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, בעוד 127 לכודים חולצו בשלום. מניין ההרוגים נותר בשלב זה על ארבעה. רבים מהדיירים ששהו במבנה בן 12 הקומות הם יהודים ואזרחים ממדינות דרום אמריקה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר אתמול סיוע פדרלי למאמצי החילוץ וההצלה. זאת, לאחר שמושל פלורידה הכריז על מצב חירום, שהסמיכה את הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) לרכז את מאמצי הסיוע לצוותים הרבים הפרוסים בשטח.

ראש מחוז מיאמי-דייד שבפלורידה, דניאלה לוין קאווה, עדכנה הלילה את התקשורת כי מאמצי החיפוש נמשכים, אך כי לא אותרו בינתיים ניצולים נוספים. "אנחנו ממשיכים לקוות למצוא ניצולים בחיים. למרבה הצער המספרים הם כפי שהיו הבוקר. לא מצאנו אף אחד נוסף במהלך החיפושים היום", אמרה. עוד אמרה כי משפחות הנעדרים מקבלות תדרוכים פעמיים ביום.

אנדרטה שהוקמה עם תמונות ושמות הנעדרים באסון של הבניין שהתמוטט חלקית בסרפסייד פלורידה. 26 ביוני 2021. רויטרס
מאמצי החילוצים והחיפושים נמשכים. מודעות חיפוש של אנשים שהיו בבניין שקרס במיאמי, היום/רויטרס

ישראלים המתגוררים במיאמי מתחו ביקורת על ההתנהלות בעיר וקראו לזרז את המאמצים לאיתור הנעדרים. "דברים היו יכולים לקרות הרבה יותר מהר. יש פה המון בירוקרטיה", אומרת לוואלה! מורן, ישראלית בת 25 המתגוררת זה כמה שנים במיאמי ומבטאת תחושה של רבים בקהילה הישראלית והיהודית בעיר.

"אני מכירה משפחות של אנשים שגרו בבניין, לא יודעים עליהם שום דבר עדיין, והן מתוסכלות. אני בטוחה שאם היו נותנים למשלחת מישראל להגיע, אז כבר מזמן דברים היו קורים. יש טכנולוגיה ישראלית, יש כלים, יש ניסיון".

לטענתה, "יש שם המון משפחות שמתייסרות בחוץ בלי תשובות. יש כאלה שרוצים להגיע לעזור אבל הבינו שהרשויות כאן לא תאפשרנה להם להיכנס לאתר בלי אישורים ולכן ויתרו. לדעתי דברים יכולים היו להיות זריזים יותר. השאננות הזו והאיטיות הזו מאד מתסכלות. כולי תקווה שיש שם בשעה זו עדיין אנשים חיים, אבל כל שעה שעוברת כך פוחת הסיכוי שלנו להציל אותם".

תושבי המקום מתכנסים למקום בו אנשי ההצלה ממשיכים בחיפושים אחר קורבנות הבניין שקרס בסרפסייד פלורידה. 26 ביוני 2021. רויטרס
מאמצי החילוצים והחיפושים נמשכים. סרפסייד, היום/רויטרס

יוסף וקס, יהודי תושב סרפסייד זה 12 שנה, אמר לוואלה! כי "הסיטואציה היא כזו שלא הרבה אינפורמציה התחדשה". הוא טען שמאות בני משפחה של נעדרים מגיעות מכל קצוות אמריקה למרכז ההתאחדות עם קרובים שהוקמה בקהילה שלהם בסרפסייד.

הוא מוסיף כי "אנחנו מעבירים אותם (את המשפחות) עכשיו למלונות כי מתברר שהעבודות ייקחו הרבה זמן. בבניין הזה יש דירות לאמריקאים, קנדים, אוסטרלים, קולומביאנים, ונצואלים, רומנים ובטח עוד קרובים צפויים להגיע. הוא ציין כי "סגן ראש העיר אמר שייקח ימים. זה ייקח כנראה אף יותר. הקרובים מבולבלים, מבקשים תשובות ולמשטרה ולכבאים אין. כולם עובדים קשה, הביאו מומחים. אבל המשפחות לא מרוצות, מתוסכלות".

"על הנסיבות שהביאו לקריסת הבניין גם אין תשובות. אומרים שאחרי ארבעים שנה כל בניין כאן אמור לעבור בדיקה מחודשת ושזה לא קרה ואומרים שלאחרונה היו עבודות על הגג שאולי תרמו לקריסה אבל לאף אחד אין עדיין תשובה מוסמכת", אמר.

עוברי אורח בוכים מול בניין המגורים שקרס בחלקו בסרפסייד פלורידה. 26 ביוני 2021. רויטרס
מאמצי החילוצים והחיפושים נמשכים. סרפסייד, היום/רויטרס

הקונסול הכללי של ישראל במיאמי, מאור אלבז סטרינסקי, נותר עם הצוות שלו בזירת האסון, ועומד בקשר שוטף עם סנאטורים, גורמי ממשל אמריקנים ומוסדות וארגונים אזרחיים המבקשים לסייע, בהם קבוצת הפוטבול "מיאמי דולפינס". אולם, פניית ישראל לשיגורה של משלחת צה"ל לסיוע סורבה בינתיים בנימוס על ידי הרשויות האמריקניות.

"הם מעריכים את ההצעה אבל לא נתנו אישור", אמר אלבז לוואלה!, "אמרו שבינתיים לא צריכים. אמרו לנו שיש בשטח כבר שלוש מאות מחלצים ושעוד שלוש מאות בדרך, ושאין להם מקום לזה. בינתיים, לטובת הניצולים וקרובי הנעדרים, צפויה כאן אולי כבר במוצ"ש משלחת של יחידת 'חוסן' של 'איחוד הצלה'".

יחידת חוס"ן (חירום וסיוע נפשי) כוללת מתנדבים בהם פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, וכן גם כונני עזרה ראשונה נפשית שעברו הכשרה מיוחד ושערוכים לתת הערכה וטיפול מידיים בשטח. אלבז הוסיף כי "אנחנו בקשר עם אל על ואמריקן אירליינס לסייע בהטסת קרובים ישראלים שרוצים להגיע. אחד כבר הבאנו אתמול ואנחנו בקשר עם השגרירויות שלנו שעוזרות לקרובים להגיע ממדינות שונות כמו קולומביה ואף ונצואלה, בסיוע השגרירות בסנטו דומינגו".

מבט מהאוויר על הבניין שקרס בסרפסייד, פלורידה, 24 ביוני 2021. רויטרס
זירת הבניין שקרס בסרפסייד, אתמול/רויטרס

הסנאטור הרפובליקני מטעם פלורידה, ריק סקוט, שסייר בזירה הבוקר עם ראש העיר הדמוקרטית של מיאמי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו ניצבים לצד הקהילה היהודית שלנו וממשיכים להתפלל למען הנעדרים והמשפחות שנפגעו מקריסת הבניין בסרפסייד".

גם מושל פלורידה, רון דה סנטיס, וראשת מחוז מיאמי-דייד הזכירו בדבריהם אתמול את הנושאים שמתחילים לתסוס בציבור - כיצד האירוע אירע ומדוע החילוץ לוקח כל כך הרבה זמן. דה-סנטיס אמר אתמול כי "אנחנו צריכים הסבר". הוא הוסיף שהוא מצפה שהבדיקות יהיו מדויקות אבל שיהיו גם מהירות. "אנשים צריכים תשובות. אנשים איבדו את היקרים להם ואנשים איבדו רכוש".

קאווה הוסיפה: "ליבנו עם כוחות התגובה הראשונית ולמשפחות שתוהות בקשר ליקרים להן. אנחנו מגבים אותם בעבודתם תוך שהם מבטיחים שהם עצמם בטוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully