וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת שבתאי וחברי המרכז: "צריך לדעת מה היו שיקולי אוחנה ונתניהו במינוי"

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 15:32

לאחר שמח"ש הודיעה על בדיקת מעורבות חברי מרכז הליכוד ורבנים במינוי המפכ"ל, טען אורי זכי, מייסד "החזית להגנת הדמוקרטיה" שפנה ליועמ"ש בעקבות חשיפת וואלה!, כי נתניהו חיפש בזמנו מועמד נוח בצל מצבו המשפטי. "חדירה פוליטית חמורה"

בהמשך לחשיפת וואלה! לפיה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תבדוק את פגישת המפכ"ל קובי שבתאי עם חברי מרכז הליכוד, טען היום (רביעי) אורי זכי, מייסד "החזית להגנת הדמוקרטיה", כי על המחלקה לברר עד תום את מידת מעורבתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בריאיון ל-103FM הוא הדגיש כי הבדיקה להתמקד בשיקוליהם של נתניהו והשר לביטחון הפנים דאז, אמיר אוחנה, בצל מצבו המשפטי של ראש הממשלה לשעבר. "צריך לדעת את האמת", אמר.

זכי, המכהן גם כיו"ר הנהלת מרצ, פנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק את פגישת שבתאי עם חברי המרכז בימים שקדמו למינויו לתפקיד, וכן לבדוק את מעורבותם לכאורה של רבנים המקורבים לנתניהו. היועמ"ש העביר את הפנייה לפרקליטות המדינה שהשיבה כי מח"ש תבדוק את הדברים.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בכביש 5
ברקע כניסתו של העוצר הלילי. ראובן קסטרו
"מדהים שיש מעורבות של אנשים לא רלוונטיים למינוי מפכ"ל". שבתאי/ראובן קסטרו

"אנחנו זוכרים בדיוק מי היה אז השר לביטחון פנים, זוכרים שמדובר בראש ממשלה שמחפש מפכ"ל שיהיה לו נוח כי הוא עומד למשפט, אחרי שכביכול נכשל עם אלשיך", הסביר זכי את המהלך. "זה מדהים שיש מעורבות של אנשים שהם לא רלוונטיים בכלל להליך מינויו של המפכ"ל. עם העברת הפנייה לפרקליט המדינה - לא קיבלנו את התשובה הרגילה של 'בדקנו את הדברים' - שזה עניין מעודד".

"אם אכן מדובר בהתערבות פוליטית, אני חושב שזאת פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה, בחדירה פוליטית לקודש הקודשים של אכיפת החוק. אסור שדבר כזה יקרה", הוסיף זכי. "אולי אוחנה קיבל את ההוראות מגבוה, אבל אני חושב שיש פה שילוב. ודאי שהוא מושפע מחברי המרכז כי הוא אדם שצריך לעמוד לפריימריז ואנחנו יודעים שחברי המרכז מאוד משפיעים בזה".

הוא סיכם: "אנחנו אולי לא מבינים את חומרת העניינים - חברי מרכז של מפלגת שלטון במשך שנים ארוכות מתערבים במינוי מפכ"ל המשטרה. נפגשים עם קצין לובש מדים שמתמודד על משרת המפכ"ל בזמן שהשר לביטחון פנים מחפש מישהו שמתאים להם - זה דבר חמור מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully