וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת הונג קונג פשטה על עיתון פרו-דמוקרטי. התושבים נהרו לדוכנים

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 21:12

רבים ביקשו להביע תמיכה בעיתון, שהרשויות עצרו השבוע את עורכיו והחרימו נכסים בשווי מיליוני דולרים בשל האשמות על הפרת חוק הביטחון הלאומי. עותקיו נמכרו פי חמישה יותר מביום רגיל. "אפשר לא לאהוב אותו, אבל חשוב לדברים להישמע"

תושבי הונג קונג עמדו הבוקר (שישי) בתורים ארוכים ברחבי העיר כדי לרכוש את המהדורה האחרונה של העיתון "אפל דיילי". זאת, במחאה על מעצר חמישה ממנהלי העיתון, בהם העורך הראשי ריאן לאו, שנעצרו ברביעי בלילה בחשד להפרת חוק ביטחון לאומי. לדברי ארגוני זכויות אדם וכלי תקשורת, הרשויות בהונג קונג עשו בחוק זה שימוש לרעה כדי להגביל את חופש העיתונות. בהמשך נמסר כי שלושה מהם שוחררו.

העיתון דחה את האשמות נגדו, ובתגובה למעצר ולפשיטה על המערכת שלו, במהלכה הוחרמו נכסים בשווי מיליוני דולרים, החליט לפרסם את הפרשה בעמוד הראשי שיצא הבוקר. בתחתית העמוד אף הודגש כיתוב בצבע צהוב, המזוהה עם התנועה הפרו-דמוקרטית, שאמר: "עלינו להמשיך ללחוץ".

בעקבות האירועים האלה, הגדיל ה"אפל דיילי" את הדפסת עותקיו פי חמישה, ל-500 אלף עותקים. ביום רגיל התפוצה שלו עומדת על 80 אלף עותקים בלבד.

אנשים עומדים בתור כדי לקנות את עיתון "אפל דיילי". רויטרס
"לא עיתון מושלם, אבל הוא קול ייחודי בהונג קונג". אנשים עומדים בתור לקניית העיתון/רויטרס

אנשים רבים קנו עותקים של העיתון ברחבי העיר, חלקם אף רכשו אותו לעסקיהם כדי לתת אותו ללקוחות, ותיעדו את הובלתם. מוכר בדוכן עיתונים בשכונת מונג קוק סיפר כי בדרך כלל נמכרים כ-60 עותקים של "אפל דיילי" בדוכן, ואילו היום נמכרו 1,800 עוד לפני השחר.

"זה לא עיתון מושלם, אבל הוא קול ייחודי בהונג קונג", סיפר סטיבן צ'או בן 45 שקנה 3 עותקים של העיתון שהפך לסמל התנועה הפרו-דמוקרטית. "אפשר לא לאהוב אותו, אבל לדעתי צריך לתת להם להשמיע את קולם ולשרוד, זה חשוב".

עובדי עיתון "אפל דיילי" עובדים במערכת העיתון לאחר שהמשטרה פשטה עליו. 17 ביוני 2021. רויטרס
עובדים במערכת העיתון "דיילי אפל" לאחר פשיטת המשטרה, אתמול/רויטרס

הפרשה הזו מסמלת עליית מדרגה נוספת בניסיונות הרשויות להגביל את התקשורת בהונג קונג. המפקח על היחידה לביטחון לאומי, ג'ון לי, הזהיר עיתונאים אחרים להתרחק מעובדי העיתון החשודים, אותם כינה "פושעים" שרקמו "קנוניה". הוא לא ציין מה היו המאמרים בגינם הוכנסו למעצר, וכעת גובר החשש שהפרשה הזו תביא לשיתוק הענף.

פעולות המשטרה בהונג קונג גונתה על ידי ממשלות זרות בהן ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה והאיחוד האירופי, וכן ארגוני זכויות אדם ועיתונאים. רופרט קולוויל, הדובר הראשי לזכויות האדם של האו"ם, אמר כי הפשיטה במערכת העיתון "מעבירה מסר מצמרר נוסף לחופש התקשורתי". בתגובה לגינויים אלה האשימה בייג'ינג בהשמצת המשטרה ובהתערבות בענייני פנים של המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונג קונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully