וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדות בעוטף נשרפים, והתושבים מאבדים סבלנות: "אנחנו משלמים את מחיר ההכלה"

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 21:58

אחרי הפוגה קצרה, בשלושת הימים האחרונים פרצו יותר מ-40 דליקות כתוצאה משיגור בלוני תבערה מעזה. בעוד הממשלה החדשה מנסה למנוע הסלמה נוספת, מקור הפרנסה של החקלאים באזור הגדר הולך ומתכלה, והם דורשים פתרון מידי: "הנזק הכלכלי גדול, זה לא יכול להימשך"

טרור בלוני התבערה חזר בימים האחרונים לעוטף עזה, עם יותר מ-40 שריפות, והסבלנות של התושבים והחקלאים הולכת ואוזלת. מול ניסיונות הממשלה החדשה לנהוג באיפוק כלפי הניסיונות להבעיר מחדש את השטח, התושבים דורשים תגובה תקיפה, לצד אסטרטגיה ארוכת טווח, בתקווה שיוכלו לצאת ממסלול ההתנגשות החוזר.

"מדיניות ההכלה של מדינת ישראל צריכה להסתיים", קובע עופר ליברמן, חקלאי מקיבוץ ניר עם, שם פרצה היום (חמישי) שריפה נוספת. "אנחנו בעוטף משלמים את מחיר ההכלה, לא ראש הממשלה והממשלה. בשבוע האחרון נשרפו פה פרדס ושדה חיטה. יש נזק כלכלי גדול אצלנו. דין בלון כדין קסאם לא צריכה להיות רק סיסמה - אלא מציאות בפועל".

שריפה ביער בארי אנזק 
17.06.21. משה ברוכי יערן קק"ל, אתר רשמי
שריפה ביער בארי, היום/אתר רשמי, משה ברוכי יערן קק"ל

דני רחמים, חקלאי מקיבוץ נחל עוז, סיפר כי "בימים האחרונים נשרף פה שדה חיטה. זה מאוד מדכא לראות שדה שרוף, לראות אדמה חרוכה ושחורה". גם הוא דורש מהממשלה למצוא פתרון. "זה לא יכול להימשך ככה. אבל אנחנו נחושים להמשיך ולגדל עד קו הגבול כפי שאנחנו עושים, אנחנו לא רוצים שיתיחיסו אלינו כמסכנים אלא כאזרחים במדינה שיש להם זכות לחיות חיים נורמליים".

זאת שנה רביעית של שרפות ושחור בעוטף עזה", מספרת בתיה הולין, תושבת כפר עזה. "זה מצב בעייתי מאוד. אנחנו בפתחה של ממשלה חדשה ואנחנו מצפים מימינה שיפסיקו לא לראות אותנו - אנחנו לא שקופים. אנחנו מצפים גם שיפתרו את בעיית המלחמה, שיש פה וגם את טרור הבלונים ששורף את העוטף. צריך לבנות אסטרטגיה כדי לשנות את המציאות פה".

20 שריפות בעוטף עזה מבלוני תבערה
15.6.21. צילום: עופר ליברמן, מערכת וואלה!
שריפה באשכול, שלשום/מערכת וואלה!, צילום: עופר ליברמן

בימים שעברו מאז מצעד הדגלים בירושלים פרצו עשרות שריפות בעקבות הפרחת בלוני התבערה מהרצועה. רק בשטחי קקל נרשמו 38, ו-200 דונם עלו בלהבות. זאת, מבלי שלוקחים בחשבון את שדות החקלאים, לגביהם אין נתונים רשמיים.

היום, שמונה שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה, ארבע מהן בשדות קוצים בתחום המועצה האזורית אשכול, ואחת נוספת פרצה בתחום המועצה האזורית שער הנגב בשדה שלף. צוותי הכיבוי פעלו בסיוע כוחות של צה"ל, קק"ל, רשות הטבע והגנים, רבש"צים ומתנדבים נוספים. אתמול תקף חיל האוויר מתחמי טרור ברצועת עזה, בעקבות כ-20 שריפות שהבלונים הציתו בעוטף בזמן צעדת הדגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully