וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אוטובוס תלה דגל ישראל - ונקנס: "תלשו לי את הלב"

18.6.2021 / 9:28

אחרי שקיבל את הדוח העלה הנהג סרטון זועם לרשת: "מה קורה במדינה שלנו? שלושים שנה הדגל תלוי באוטובוס". הקנס ניתן על תליית הדגל בצורה שיכולה לסכן את ביטחון הנוסעים, על אף טענת הנהג שתלה את הדגל בתקרת האוטובוס. שרת התחבורה מיכאלי: "אין הנחייה שאוסרת לתלות דגל"

בווידאו: נהג אגד נקנס על ידי מפקח משרד התחבורה על תליית דגל בתוך האוטובוס/מערכת וואלה!

נהג אוטובוס של חברת "אגד" נקנס על כך שתלה את דגל ישראל באוטובוס בו הוא נוהג. "שלושים שנה הדגל תלוי באוטובוס, ועכשיו הורידו לי אותו'', התלונן ברנשטיין על המקרה בסרטון שהעלה אתמול (חמישי) לרשתות החברתיות לצד פנייה לשרת התחבורה הטרייה מרב מיכאלי. "זה כמו לתלוש את הלב שלי".

המקרה המדובר החל כשמפקח של משרד התחבורה עלה במסגרת ביקורת לאוטובוס של ברנשטיין. משהבחין בדגל, העיר לנהג על כך ורשם לו דוח על הפרת הנחיות משרד התחבורה האוסרות על הצבת פריט כלשהו שעלול לפגוע בשדה הראייה, או לגרום לכל הסחה שתסכן את ביטחון הנהג והנוסעים. זאת, על אף שלטענת הנהג הוא תלה את הדגל על תקרת האוטובוס באופן שאינו מפר את ההנחיות.

בעקבות המקרה פרסם ברנשטיין את הסרטון ותמה על הקנס שניתן לו. "מה קורה במדינה שלנו? אסור לנו לתלות דגל ישראל?" אמר בכעס ופנה לשרה מיכאלי "את חייבת לפסוק בסאגה הזו. בנושא הדגלים, לא ייתכן שמישהו בכלל ידבר עליהם, זה החיים שלנו וזה הלב שלנו". עוד ציין כי בתקופת מבצע שומר החומות הודבקו על האוטובוס שתי מדבקות "עם ישראל" - וגם אותן הוא נדרש להסיר.

אוטובוסים. ראובן קסטרו
הנחיית משרד התחבורה קובעת כי אין לתלות שום דבר שחוסם את שדה הראייה של הנהג/ראובן קסטרו

ברנשטיין סיפר לוואלה! כי התגייס לשירות קרבי כחייל בודד לאחר שהתייתם מהוריו. הוא העיד כי הוא רואה בתליית הדגל אקט של הנצחת חללי צה"ל. לכן, כשהורו לו להוריד את הדגל, תחושתו הייתה קשה מאוד. ברנשטיין העלה סוגיות נוספות אותן הוא ביקש להביע בפני משרד התחבורה. "במקום להתעסק בקנסות על תלייה של דגלים, עדיף שמשרד התחבורה ישלח את הפקחים שלו לראות איך נהגים מסיימים קווי נסיעה, בלי מקום מנוחה, בלי תנאים תברואתיים מינימליים. הם נאלצים להתפנות בצידי הדרך ולעשות צרכים בפחים. אנחנו נהגים, אבל לפני כן בני אדם", סיפר.

לדברי מספר גורמים המעורים בנושא, עולה כי בשבועות האחרונים ישנה עלייה במספר הקנסות שמקבלים הנהגים. חלק מהקנסות ניתנו על תמונות משפחתיות שהוצבו באוטובוס, ולפחות במקרה אחד קנס ניתן על לוגו יצרנית האוטובוס שהיה תלוי בכלי הרכב.

משהובאה להתייחסותה פנייתו של ברנשטיין, שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה כי אין כל הנחיה שאוסרת לתלות דגלים באוטובוסים. מיכאלי הדגישה כי לטובת שמירה על הבטיחות, אין לתלות באוטובוס שום דבר שחוסם את שדה הראייה של הנהג. "הנחיה שאני לגמרי עומדת מאחוריה, כי הבטיחות של הנוסעות והנוסעים וגם של הנהגים היא מעל הכל", ציינה והוסיפה כי הקנס ניתן בטרם נכנסה לתפקידה במשרד התחבורה.

בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית אמרו בעקבות הדברים כי "אוטובוס הוא סמל שלטוני וככזה ראוי וחובה שיהיה בו דגל ישראל כל עוד הוא לא מסתיר את שדה הראייה של הנהג. נהגי האוטובוסים נמצאים תמיד בחזית האירועים ודגל המדינה הוא חלק בלתי נפרד משליחותם ומסירותם בעבודתם למען אזרחי מדינת ישראל".

מחברת "אגד" נמסר כי "לאחרונה שונתה, ללא התראה, מדיניות הקנסות של משרד התחבורה כלפי כלל המפעילות, וביניהן חברת אגד. לצערנו המקרה הנ"ל, בו נקנס נהג ותיק שלא שינה את התנהלותו שנים רבות, הינו תוצאה של המדיניות החדשה. חברת אגד פועלת ותמשיך לפעול בהתאם להנחיות משרד התחבורה, אך לטעמנו יש מקום במקרה זה לבחון מחדש את הטלת הקנס. לטעמנו היה צורך ממשי במתן התראה מוקדמת של חודשים רבים טרם שינוי המדיניות והטלת קנסות כבדים וגורפים ללא כל אבחנה בין טפל לעיקר וזאת ללא כל הפעלת שיקול דעת של בקרי משרד התחבורה".

משרד התחבורה מסר בתגובה כי "משרד התחבורה לא קונס בשום צורה ואופן את הנהגים אשר עוברים על ההנחיות אלא את מפעילות התחבורה הציבורית. הקנס המדובר ניתן בעת כהונת השרת רגב והרבה לפני כניסת השרה מיכאלי לתפקיד. באשר להנחיות הנהוגות למעלה מעשור, מטעמי בטיחות ושמירה על ביטחון הנהגים וכלל ציבור הנוסעים נקבעה הנחיה שאוסרת על הצבת כל פריט שהוא, לרבות דגלים, אשר עלולים לפגוע בשדה הראייה, להשתקף על השמשות, להסיט את תשומת הלב ולגרום לכל הסחה שהיא אשר תסכן את ביטחון הנהגים והנוסעים. דגל ישראל הוא הדגל של המדינה האהובה שלנו. צריך לשמור עליו. לא להפוך אותו לכלי לניגוח פוליטי ולא לתלות אותו באופן שעלול לסכן חיי אדם בתחבורה הציבורית של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully