וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם מאשר: מנהיג הארגון נהרג

ארגון הטרור אישר את מותו של אבו בכר שכאו, שנודע לשמצה אחרי חטיפתן של מאות תלמידות ב-2014. לפי דיווחים, הוא התאבד אחרי שלוחמי דאעש היריבים סגרו עליו. בכיר בבוקו חראם קרא לאנשי הארגון להישאר נאמנים, בסימן לכך שהלחימה הפנים-ג'יהאדיסטית

ארגון בוקו חראם אישר את מותו של מנהיגו אבו בכר שכאו, שלפי הדיווחים מת במהלך לחימה עם אנשי דאעש היריבים. בסרטון קצר בערבית, שהגיע לידי סוכנות הידיעות הצרפתית, בכיר הארגון בקורה מודו, המכונה "שאבה", קרא למפקדי הארגון להישאר נאמנים לו למרות אובדן מנהיגם ההיסטורי.

מותו נתפס כתפנית משמעותית במלחמה בניגריה, למרות שלאחרונה דאעש הפך לארגון הטרור הדומיננטי ביותר בלחימה בצפון-מזרח המדינה שנמשכת יותר מעשור. הסרטון, שנמסר על ידי גורם המקורב לבוקו חראם ומהימנותו אומתה בידי מקור מקומי, הראה כי העימות הפנים-ג'יהאדיסטי במדינה המאוכלסת ביותר באפריקה רחוק מלהסתיים.

דאעש כבר טען בתחילת החודש בסרטון נפרד כי שכאו מת, אחרי ששם קץ לחייו בעת שניסה להימלט מלוחמי הארגון. בסרטון של בוקו חראם, שלא ברור מתי צולם, נראה המנהיג החדש בקורה לצד עשרות לוחמים בזמן שהוא מדבר למצלמה. באופן מסורתי, הארגון מציג כך מנהיג חדש.

מנהיג בוקו חראם אבו בכר שכאו. רויטרס
בוקו חראם ספג מכה קשה. מנהיג הארגון אבו בכר שכאו/רויטרס

לאחר הדיווחים הראשוניים על מותו של שכאו בחודש שעבר, הלחימה בין הפלגים היריבים התעצמה. מקורות מודיעינים אמרו כי לוחמי דאעש תקפו מפקדים בבוקו חראם שסירבו להיכנע ולהצטרף לשורותיהם.
הפלגים החלו להתעמת מאז ששלוחת דאעש במערב אפריקה התפצלה מבוקו חראם ב-2016, בשל התנגדותה לפגיעה באזרחים מוסלמים ולשימוש של שכאו במחבלות מתאבדות. הפלג שבהנהגת בקורה פועל באזור אגם צ'אד, שבו יש לו גישה לגבולות הפרוצים עם צ'אד וניז'ר.

מומחים ומקורות ביטחוניים אמרו כי לוחמי דאעש השתלטו על מעוזו של שכאו ביער סמביסה בניסיון לבסס את אחיזתם. עם זאת, הם אמרו כי דאעש עשוי לעמוד בפני התנגדות מצד פלגים קיצוניים התומכים בשכאו לאורך מחוזות הגבול של ניגריה.

יותר מ-40 אלף איש נהרגו ויותר משני מיליון איש נעקרו מבתיהם מאז פרוץ הסכסוך בצפון-מזרח ניגריה ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully