וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להסדר הטיעון: בחצר הרב ברלנד פועלים לגייס תרומות לתשלום הקנס שהוטל עליו

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 14:29

במסגרת ההסדר, ביהמ"ש המחוזי אסר על ראש ישיבת "שובו בנים" לגייס תרומות עבור תשלום הקנס שהטיל עליו בגובה 2.5 מיליון שקלים. אולם, מקורבו נשמע השבוע בריאיון קורא לציבור חסידיו להתגייס ולסייע לרב לשלם את החוב. האזינו

מערכת וואלה!

מקורבי הרב אליעזר ברלנד פועלים לגייס כספים לתשלום הקנס אותו גזר עליו בית המשפט המחוזי בירושלים ביום ראשון - בניגוד להסדר הטיעון עליו חתמו. על פי הסדר הטיעון, על הרב ברלנד נאסר לגייס כספים כדי לשלם את הקנס הגבוה לקופת המדינה. אך נראה כי בחצר הרב מנסים לסייע בגיוס הכספים, לאחר שהשבוע התראיין מקורבו לקו החדשות של "שובו בנים" וקרא לציבור המאמינים לגייס תרומות לתשלום הקנס.

במסגרת הסדר הטיעון, סוכם על עונש של 18 חודשי מאסר, וכן תשלום של קנס על סך של 2.5 מיליון שקלים שישולם למדינה, וכן שלום נוסף של כ-180 אלף שקלים כפיצויים לקורבנותיו של ברלנד. ההסדר כולל סעיף בו נכתב כי "הנאשם מתחייב לא לפתוח, בכל דרך של פרסום, פעולת התרמה למען תשלום הקנס ו/או הפיצוי שהוטל עליו".

הרב אליעזר ברלנד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
התחייב לא לפתוח בפעולת התרמה. הרב ברלנד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

אולם, בריאיון שנתן ביום ראשון בכיר בישיבת "שובו בנים", אהרון שוורץ, לקו ברסלב העולמי, הסביר שוורץ על הקנס הכספי וקרא לציבור להתגייס לסייע לרב לשלם את הקנס.

שוורץ הסביר כי מחצית מהסכום למעשה כבר גויסה מהציבור כדי לשלם את הערבות לשחרורו של הרב למעצר בית, וקרא לחסידים להשלים את החסר. "יש קנס כספי בגובה 2.5 מיליון שקל, חצי מזה זה הערבות של ה-1.2 מיליון כשהרב השתחרר בזמנו", אמר שוורץ בריאיון, "ברוך השם, הציבור התגייס במסירות נפש גדולה מאד. הסכום הזה יועבר לתשלום של הקנס הזה וכמובן צריך לגייס עוד מיליון וחצי כדי להשלים ל-2.5 מיליון. זה סכום מאד מופרז יחסית לעבירות שהרב הואשם בהם".

עוד בוואלה!

במסגרת עסקת טיעון: 18 חודשי מאסר נגזרו על הרב ברלנד

לכתבה המלאה

הוא הוסיף כי ההליך המשפטי נגד ברלנד הוא "מהלך של רדיפה אנטי-דתית של השלטונות במדינת ישראל כנגד כל הציבור החרדי. זה חלק מרדיפה, הרב ברלנד הוא רק פרק".

אתמול פורסם בדף הפייסבוק הרשמי של הרב ברלנד דבר שנראה כמו דבר תורה, אך התוכן מדבר על נתינת צדקה לצדיק, ממנה הוא מתברך מיד, דבר שיכול להתפרש כקריאה לציבור לתרום לרב ברלנד. בפוסט צוטט בין היתר פסוק בו נכתב כי "אם נותנים צדקה לזה הצדיק, הוא מתברך מיד".

שוורץ מוזכר באישום השני בכתב האישום נגד ברלנד: בעת ששהה ברלנד במעצר בכלא צלמון הוא העביר לשוורץ הודעה מוקלטת בקולו עבור קהילת מאמיניו בה הורה להם להכות שניים מהחסידים שהתלוננו נגדו, ושוורץ הפיץ בקו העיתונות של החסידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully