וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנדברג: משבר האקלים כבר כאן, זה דרמטי. יש לפעול עכשיו או לעולם לא

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 14:57

עוד אמרה השרה להגנת הסביבה כי בכל הנוגע לאסטרגיית הפסולת, המשרד שידר "זיגזוג וחוסר אמון" בנושא זה. בטקס חילוף השרים במשרד לפיתוח הנגב והגליל איחל דרעי לממשלה שלא להאריך ימים. בתגובה ענה לו השר פורר "אין לנו תוכניות לקדנציה קצרה"

השרה תמר זנדברג נכנסה היום (שלישי) לתפקידה במשרד להגנת הסביבה אמרה כי "במשרד הממשלתי החשוב מכולם, הבלי הפוליטיקה נראים קטנים במיוחד אל מול גורלו של כדור הארץ שנשאיר לילדינו". זנדברג הודתה לשרה היוצאת גילה גמליאל, וציינה כי היא ביקשה ואף נלחמה לכהן במשרד זה "כדי להגן על הטבע והסביבה, על השטחים הפתוחים ועל משאבי הטבע, על המים, האדמה והאוויר, על הים והחופים ועל זכויות בעלי החיים".

זנדברג הוסיפה להדגיש את חשיבות משרדה. "השנים הקרובות הן קריטיות בכל הנוגע להתמודדות מול האיום הגדול ביותר על האנושות. משבר האקלים כבר כאן, הוא נוכח ומורגש יותר מתמיד, ומכאן - המצב רק ילך ויחמיר. מומחים מזהירים שנותרו לנו שנים ספורות עד שייסגר חלון ההזדמנויות לבלימת משבר האקלים, לפני שנגיע לנקודת אל-חזור. זה דרמטי. זה עכשיו או לעולם לא", התריעה.

חילופי שרות במשרד להגנת הסביבה- גילה גמליאל ותמר זנדברג, 15 ביוני 2021. יואב איתיאל
משבר האקלים כבר כאן, והוא רק ילך ויחמיר. השרה תמר זנדברג, הבוקר/יואב איתיאל

זנדברג הוסיפה כי בשנים האחרונות המשרד להגנת הסביבה שידר "זיגזוג וחוסר אמון בשינויים תכופים בתחום", אך ציינה כי בכוונתה להמשיך את הדרך של גמליאל בתחום, ולהוביל את ישראל ל"עשור של יישום מדיניות פסולת מתקדמת. המשרד והממשלה ימשיכו גם להיות מחויבים לפינוי התעשייה הפטרוכמית הרעילה ממפרץ חיפה, ולפתח את המטרופולין הצפוני נקי ובריא".

חילופי שרים במשרד האנרגיה- יובל שטייניץ וקארין אלהרר, 15 ביוני 2021. יואב איתיאל
משרד האנרגיה הוא שחקן משמעותי בכל הגזרות. השרה קארין אלהרר, הבוקר/יואב איתיאל

חילופי שרים בוצעו היום גם במשרד האנרגיה. השרה הנכנסת קארין אלהרר אמרה בנאום הכניסה שלה כי היא "מתחייבת להמשיך להצעיד את המשרד להישגים בתחומים המשפיעים על היכולת של ילדינו לחיות ולהתקיים על פני כדור הארץ גם ב-200 שנים הבאות". השר היוצא, יובל שטייניץ אמר כי "משק האנרגיה שאני משאיר אחריי שונה בתכלית מזה שהיה קיים בישראל לפני עשר שנים".

אלהרר ציינה כי מדינת ישראל ניצבת היום מול אתגרים רבים בגזרה המדינית, הסביבתית והביטחונית. "בכל אחת מהן, משרד האנרגיה הוא שחקן משמעותי ומרכזי החיוני ליכולתה של המדינה לתפקד בחירום ובשגרה, ולפעול כדי לקדם את משק האנרגיה בישראל, תוך מציאת פתרונות ירוקים שיצמצמו את הפגיעה באיכות הסביבה", הוסיפה.

טקס חילופי שרים במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל- אריה דרעי ועודד פורר. לשכת העיתונות הממשלתית
אין לו תוכניות לקדנציה קצרה. השר עודד פורר, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית

במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל החליף השר הנכנס עודד פורר את השר היוצא אריה דרעי. פורר אמר כי "המשרד הוא נתיב מרכזי לקידום ולפיתוח יישובי הנגב והגליל והפיכתם לישובים חזקים". דרעי איחל לפורר הצלחה בתפקידו החדש ואמר כי "שר שרוצה לעבוד באמת, יודע שזה המשרד שדרכו אפשר לבצע הרבה דברים. האוכלוסיות בהן נוגע המשרד הזה הן האוכלוסיות הכי חלשות במדינת ישראל. עד לפני מספר שנים אף אחד לא הגיע אליהן".

פורר חשף את תוכנית העבודה שהוא מתכנן במשרד: "בתקופה הקרובה נחזיר עטרה ליושנה, ננגיש את ההשכלה הגבוהה, נחזק את שירותי הבריאות ואת התעשייה הישראלית ונעודד עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה במטרה להביא יותר ויותר תושבים מהמרכז אל הפריפריה". דרעי איחל לממשלה שלא תאריך ימים ובתגובה ענה לו השר פורר "צר לי לאכזב אותך, אך אין לנו תוכניות לקדנציה קצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully