וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי בלפור: המפגינים נגד נתניהו מסכמים את המחאה, בדרך למאבקים הבאים

14.6.2021 / 21:19

לאחר יותר משנת מחאה, בה עמדו בצמתים וגשרים, והתאספו באופן קבוע במעון ראש הממשלה במוצאי שבתות - המפגינים סבורים כי יש להם חלק משמעותי בהקמת ממשלת השינוי. כעת, רבים מהם כבר מסתכלים קדימה לעבר המאבקים הציבוריים הבאים. "המאבק למען חברה הוגנת רק מתחיל"

לאחר יותר משנה בה מחו במאות גשרים וצמתים ברחבי הארץ, והתאספו באופן קבוע במוצאי שבתות במעונו בבלפור - המפגינים נגד ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו סבורים כעת כי יש להם חלק מהותי בהחלפת השלטון בישראל. עבור חלקם רגע החלפת השלטון יסמן בשלב זה את סוף פעילותם, אך מבחינת רבים העבודה לא הסתיימה, והם מתכוונים להמשיך קדימה במאבקים ציבוריים נוספים.

"מדינת ישראל ניצלה מנפילה לתהום בזכות מאות האלפים שיצאו בשנה וחצי האחרונות כדי להילחם על הדמוקרטיה הישראלית בגשרים, בצמתים ובבלפור. לפני שמאל או ימין - לאזרחי ואזרחיות המדינה מגיעה הנהגה נקיית כפיים, שעובדת עבור טובת האזרחים ולא עבור עצמה", אמרה מיכל יאירי דולב מ"הדגלים השחורים". כעת היא מסכמת: "יצאנו לפני כשנתיים עם מטרה ברורה - שלישראל תהיה הנהגה הגונה. עברנו בתקופה הזאת מתקפות אלימות, הסתה קשה מהשלטון הנוכחי, וכעת נזכה להינות מפירות המאבק, ונמשיך להיות על המשמר כדי להבטיח שישראל תמשיך להתקיים כדמוקרטיה".

קוסטה בלאק מתנועת "קומי ישראל" היה אחד ממובילי ההפגנות בבלפור. לדבריו, הזזת נתניהו היתה המטרה החשובה ביותר, אך המאבק צריך להימשך. "למחאה הנוכחית היתה פונקציית מטרה אחת ברורה - החלפת שלטון נתניהו, ומהבחינה הזו היא נחלה הצלחה אדירה".

פעילי "אין מצב". באדיבות המצולם, מערכת וואלה!
"נמשיך להיות על המשמר"./מערכת וואלה!, באדיבות המצולם
מיכל יאיר דולב, פעילת מחאה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה!
"נזכה להינות מפירות המאבק", מיכל יאירי דולב/מערכת וואלה!, באדיבות המצולם

"לאורך כל הדרך היתה תובנה עמוקה שבלי שזה שקורה אי אפשר לקדם שום שינוי אמיתי במדינת ישראל, כי נתניהו הוא כמו פקק בתוך בקבוק", בלאק הוסיף. "בשלב הזה, המאבק נגד נתניהו אמנם הגיע לסיומו, אבל המאבק למען חברה ליברלית, הוגנת ומתקדמת רק מתחיל. מבחינתי, העבודה האמיתית מתחילה ביום שאחרי".

תמי בר-מאיר, ראש מטה יש עתיד באשכול ותושבת קיבוץ צאלים במועצה האזורית, התייחסה לשילובם ההיסטורי של ערבים בממשלה: "בפרספקטיבה היסטורית, ההישג המשמעותי ביותר של המחאה יהיה יצירת התנאים להשתתפות הערבים בממשלה כצעד חשוב לקראת שילוב מלא ושוויוני בחברה הישראלית".

בר-מאיר הפגינה במשך כמעט שנה בצמתים בעוטף עזה ובדרום. "יש לי תחושה שבעצם זה שעמדנו בצמתים תרמנו לשינוי שהגיע", אך היא הבהירה כי "לא היה קל לעמוד ולהפגין ולספוג עלבונות וכינויי גנאי מחלק מהנהגים בסמוך אלינו". היא עוד הדגישה כי "זאת לא ממשלת החלומות שלנו, אבל השינוי המיוחל הצליח וזה הכי חשוב לנו. אני שמחה שנתניהו הולך, המטרה של ההפגנות היתה להחליף את השלטון, הגיע הזמן שיפנה את מקומו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רונית ארנפרוינד ממובילי אין מצב. ארז חרודי, מערכת וואלה!
"לא ממשלת החלומות שלנו, אבל השינוי המיוחל הצליח", תמי בר-מאיר/מערכת וואלה!, ארז חרודי
תא"ל במיל אסף אגמון. בן כהן, מגפון ניוז, מערכת וואלה!
"ישראל היא באמת לפני הכל", תא"ל (מיל.) אסף אגמון/מערכת וואלה!, בן כהן, מגפון ניוז
תמי בר-מאי, פעילת מחאה. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה!
"תחושת סיפוק ומידה מסוימת של הקלה ותקווה", ארנפרוינד/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמת

"מחאת בלפור היא מופת ודוגמא בתולדות הדמוקרטיה, המוכיחה כי אזרחים האוהבים את מולדתם ונאמנים לערכי הדמוקרטיה יכולים - על ידי דוגמא אישית, נחישות והכלת קבוצות רבות אחרות - לחולל שינוי ענק בדרכים לא אלימות כנגד כל הסיכויים", אמר תא"ל (במיל') אסף אגמון, ממובילי תנועת "אין מצב". לדבריו, "מרגע השבעת הממשלה, תפקידנו יהיה לעודד ולעזור לממשלה, שאין ספק שהיא לא החלום המושלם של כל אחד מאיתנו לממש את התקווה והאחדות שנלחמנו עבורן, כי ישראל היא באמת לפני הכל".

רונית ארנפרוינד, גם היא ממובילי "אין מצב", שיתפה את התחושות לקראת חילופי השלטון, לאחר קרוב לשנה בה הפגינה באופן קבוע: "לאחר כשנה של שהות הכוללת שינה בחום, בקור וגשם, מול התקפות של אוהדי הנאשם במאהל בבלפור, תקופה אינטנסיבית של 24/7, בהובלת החלטות בתחזוקת המסר והפעילות שלנו באופן מאוזן, כאשר נדרש לכך מאמץ מורכב וייחודי, קיימת היום תחושת סיפוק ומידה מסוימת של הקלה ותקווה".

לדבריה של ארנפרוינד, היא הקימה מסגרת שמטרתה לייעץ וללוות את הממשלה הנכנסת בכל הקשור למערכת החינוך. "מלאכת השיקום החברתי ושל כל מנגנוני המדינה, מתחילה עכשיו, והעבודה רבה. בשל כך, ומתוך אותה תחושת מחויבות בשבועות האחרונים, הקמתי מסגרת של בכירים בתחומם מכל מגזרי החברה, כשמטרתנו לסייע לממשלה החדשה, בחשיבה וליווי הבנייה המחודשת של מערכות החינוך בארץ", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully