וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הקצין שמת בכלא לרמטכ"ל: להפסיק את מסע ההכפשה, לא נקבור את האמת

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 18:00

במכתב ששיגרו ללשכתו של כוכבי, דרשו ההורים לקבל את תמונת המצב המלאה שהובילה למות בנם, ולחדול את הידיעות הכוזבות על הפרשה. "יש לחקור את המחדל בלי לעגל פינות. בננו קיבל אות קלון עוד בחייו, בלי סימפטיה אנושית. הכי כואב - פספוס העתיד המזהיר שהיה יכול להיות לו"

קרובי משפחתו של קצין המודיעין, שנסיבות מותו נאסרו בפרסום. מול הקרייה, ת"א 7 ביוני 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"קברנו את בננו ז"ל, לא ניתן לקבור גם האמת". קרובי משפחת הקצין שמת/פלאש 90, תומר נויברג

הוריו של קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי שלחו היום (שישי) מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי. ההורים התייחסו לאופן בו דיבר כוכבי על בנם המת, ועל כך שכינה אותו "החייל שלי, החייל של כולנו". במכתב טענו ההורים כי הרמטכ"ל "בחר לעשות שימוש במילים שרק העצימו את הכאב שלנו, שהטילו על בננו ז"ל כתם שחור עצום, בזמן שאינו יכול להגיב, תוך התעלמות מוחלטת מאחריותם של דרגי הפיקוד הבכירים ממנו ונקיטת פעולות שונות ומקוממות, שמרגיש שנועדו יותר לפגוע בנפשו של בננו מאשר להגן על ביטחון המדינה". במשפחה אמרו לוואלה! כי "הכי כואב הפספוס של כולם - כולל העתיד המזהיר שהיה יכול להיות לו גם אחרי כל העינוי הזה בסוף השירות".

הוריו ציינו כי בנם לא היה מעורב בעבירת משמעת אחת לכל אורך שירותו. הם הלינו על כך כי אי-פרסום שמו של הקצין לא נובע, לדבריהם מ-"רצון לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו", כפי שציין כוכבי, אלא מ"חשש שהוא יספר איך פועלים באמ"ן: נותנים חופש פעולה ומעודדים יצירתיות וניצול יכולות של חייל מעולה, אבל במקום ללוות את החייל ולפקח על מעשיו, מעלימים עין עד שזה יוצא מכלל שליטה".

המשפחה דרשה כי צה"ל יחקור את המחדל באופן יסודי. "יש להפוך כל אבן, לבחון כל תמונה ולתחקר כל אדם. בלי הנחות, בלי לעגל פינות, בלי לחפש את הש"ג, בלי לטייח ובלי להסתיר". את המכתב חתמו ההורים באמירה כי "ביום אחד באמצע החיים קברנו את בננו ז"ל, לא ניתן לקבור גם האמת".

מתקן הכליאה שבו הוחזק הקצין. דובר צה"ל
נסיבות המוות טרם פורסמו. מתקן הכליאה שבו הוחזק הקצין/דובר צה"ל

יותר משבוע לאחר שפורסמה הפרשה, צו איסור הפרסום על פרטיו של קצין המודיעין עדיין לא הוסר. מצה"ל נמסר כי "הצבא לא מונע את פרסום שמו ותמונתו של קצין המודיעין שהואשם בעבירות ביטחוניות ומת בכלא, אלא המשפחה היא זו שמתנגדת לכך".

משפחתו של הקצין זעמה על ההודעה. "דו"צ שכח שאנחנו לא בשנות ה-80 ואי אפשר לתדרך עיתונאים. הסיכונים בפרסום עדיין לא נבחנו ע"י אגף המבצעים", מסרו. עד כה, הותר לפרסום כי המניע היה אישי, ולא אידיאולוגי, כלכלי או לאומני, וכי הוא נחקר בעקבות חשדות לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

התובעים הצבאיים סא"ל מתן סולומש וסרן אריאלה סגל ועו"ד בני קוזניץ סגלבדיון בעניינו של קצין המודיעין שמת בכלא. אבשלום ששוני, מעריב
פרטיו האישיים של הקצין עדיין חסויים. התובעים הצבאיים ועו"ד קוזניץ בדיון בנושא/מעריב, אבשלום ששוני

לדברי צה"ל, הקצין ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן פעל באופן עצמאי והיה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף פעל להסתירם. לטענת הצבא, מותו של הקצין נבחן בימים אלו בחקירה ייעודית של היחידה לחקירות פנים באגף כח האדם, המקבילה הצבאית למחלקה לחקירות שוטרים.

עוד נמסר כי בסיום חקירתו של הקצין, ולאחר בחינת ממצאיה, הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. מצה"ל נמסר כי בחקירה נבדקו גם הליכי הבקרה והפיקוח ביחידתו של הקצין, וכי במקביל נערך תחקור על תפקודה של היחידה, לדבריהם לטובת "למידה והפקת לקחים"

קברו של קצין המודיעין שמת בכלא. יואב איתיאל
קברו של קצין המודיעין שמת בכלא/יואב איתיאל

בלילה שבין 17-16 במאי, נמצא הקצין בבסיס הכליאה הצבאי כשהוא במצב רפואי קשה בתאו. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותו. עוד מסרו כי הקצין היה עצור בבסיסי כליאה צבאיים, כי הוא נכלא בשמו, ושהוא עמד בקשר עם סגל הכליאה והיה בסביבת כלואים אחרים.

לדברי צה"ל, הקצין זכה לזכויות כנדרש במהלך שהותו בכלא, זכה לטיפול רפואי שוטף ולליווי של גורמי בריאות הנפש. עוד מסרו כי בני משפחתו של הקצין "ביקרו אותו בבסיס הכליאה והיו עמו בקשר שוטף. בנוסף, הקצין עמד בקשר עם שתיים מידידותיו. גורמים מאגף המודיעין ביקרו אותו מספר פעמים".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully