וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן וג'ונסון נפגשו: "נגן על ערכינו התמידיים"

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 22:35

בנסיעתו הראשונה של נשיא ארה"ב מעבר לים הוא הדגיש את היחסים המיוחדים שבין שתי בעלות הברית במאבק בשינויי האקלים, בביטחון ובטיפול בקורונה. המנהיגים, שנועדו לקראת ה-G7 עדכנו את "האמנה האטלנטית" שגובשה לפני 80 שנה, ושעל בסיסה נוסדו האו"ם וברית נאט"ו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הבטיחו היום (חמישי) להגן על "הערכים התמידיים" של ארצותיהן מול אתגרים חדשים וישנים. שני המנהיגים נועדו בעיירת חוף במחוז קורנוול, אנגליה, לקראת תחילת פסגת ה-G7 מחר.

זה הביקור הראשון של ביידן מעבר לים מאז שנכנס לתפקיד בינואר, ומטרתו היא להבהיר ליבשת כי "אמריקה חזרה" אחרי ארבע שנות כהונתו הסוערת של דונלד טראמפ ומדיניות "אמריקה תחילה" שלו. אחרי כינוס שבע המדינות המתועשות, ימשיך ביידן לבריסל לפגישת מנהיגי נאט"ו ולאחר מכן יסיים את ביקורו באירופה בפגישה ראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ביידן אמר כי פגישתו עם ג'ונסון הייתה מועילה, וכי הוא הדגיש בה את היחסים המיוחדים שבין שתי בעלות הברית במאבק בשינויי האקלים, הביטחון העולמי והמאבק במגיפת הקורונה. נשיא ארצות הברית אמר כי שני המנהיגים עדכנו את "האמנה האטלנטית" שגובשה לפני 80 שנה, ושעל בסיסה נוסדו האו"ם וברית נאט"ו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יחד עם נשותיהם, 10.6.21. רויטרס
פגישה מועילה. ביידן, ג'ונסון ונשותיהן. היום/רויטרס

הוא הוסיף כי הברית מתמודדת עם אתגרים הכוללים ביטחון סייבר, טכנולוגיות חדשות, בריאות עולמית ומשבר האקלים. ביידן אמר כי הוא וראש ממשלת בריטניה דנו בפסגת האקלים שכינסה וושינגטון באפריל האחרון ובפסגה נוספת שאמורה להיערך בהמשך השנה בסקוטלנד. ביידן אמר כי השיחות עסקו גם באפגניסטן ובנסיגה של הכוחות הזרים ממנה.

עדכון האמנה האטלנטית, שנחתמה בין נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט וראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל ב-1941, בשיאה של מלחמת העולם השנייה, נוגע לאיומים הנשקפים מצדן של מדינות כמו סין ורוסיה. האמנה המעודכנת מבטיחה לקדם סחר חופשי, זכויות אדם וסדר עולמי המבוסס על חוקים, ולהיאבק "באלו המנסים לערער על הבריתות והמוסדות שלנו".

האמנה החדה מתמקד גם ב"התערבות בבחירות דרך דיסאינפורמציה" ומדיניות כלכלית מפוקפקת, טענות שמעלה המערב נגד מוסקבה ובייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully