וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האשכנזים טובים יותר": המרצה טען שהוא לא גזען, ההקלטות מוכיחות אחרת

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 12:20

אחרי פרסום פוסט עם אמירות גזעניות כלפי בני עדות המזרח בדף הפייסבוק שלו, הכחיש ד"ר דוד ברוקס כי כתב את הדברים וטען כי פרצו לו לחשבון. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! נשמע המרצה הבכיר מאפקה מתבטא בנושא ובין היתר אומר כי "האשכנזים טובים יותר" מיוצאי צפון אפריקה

בווידאו: הקלטה של ד"ר דוד ברוקס טוען ש-"אשכנזים מיוצאי צפון אפריקה"/מערכת וואלה!

בהמשך לפרסום על פוסט ובו אמירות גזעניות כלפי בני עדות המזרח, שפורסם אתמול (שלישי) בחשבון הפייסבוק של המרצה ד"ר דוד ברוקס, לידי וואלה! הגיעה הקלטה בה מתבטא ברוקס בנושא ובין היתר טוען כי "האשכנזים טובים יותר" ומוכשרים יותר מיוצאי צפון אפריקה.

בפוסט שנכתב בתגובה לאירועים האלימים האחרונים בסוף השבוע האחרון במסגרת המאבק הציבורי על נחל האסי בקיבוץ ניר דוד, התבטא ברוקס, מרצה בכיר להנדסת חשמל במכללת אפקה, כלפי בני עדות המזרח וכתב "האנשים האלה אלימים, יש להם מוח מצומק", ו"היה עדיף שבן גוריון היה מביא במקומם עובדים זרים מפיליפינים".

בעקבות פרסום הפוסט, ד"ר ברוקס התנער מהאמירות ואף טען כי לא הוא כתב את הדברים, אף שפורסמו תחת פרופיל הפייסבוק האישי שלו. "אני מעלה כאן התנצלות עמוקה מעומק ליבי על הדברים שפורסמו היום בשמי ושכאילו אני כתבתי אותם", אמר. הוא ציין כי מי שכתב בשמו את הדברים, עשה זאת "בכוונת מכוון כדי לקבוע ולהחליט מטעם עצמו את סדר היום בישראל".

בהקלטה ממשיך ברוקס לטעון כי לא כתב את התגובה הגזענית כלפי יוצאי צפון אפריקה ורומז כי ככל הנראה אחד הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב פרץ לו למחשב והעלה את הדברים הגזעניים. זאת, לדבריו, מתוך חשש הסטודנטים שילמד אותם בסמסטר הקרוב ויכשיל אותם בבחינה. בשיחה טען ברוקס כי התכוון לקומץ "שהורס את השם הטוב של יוצאי צפון אפריקה, אבל את המילה קומץ לא כתבתי כי כבר היה כאן את נאום המזוזות".

ד"ר דוד ברוקס. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"יש שם טובים, אבל האשכנזים יותר טובים". ברוקס/מערכת וואלה!, אתר רשמי

קטע מתוך ההקלטה

קראתי את הפוסט שלך ורציתי לשאול אם הוא נכון לגבי כל יוצאי צפון אפריקה?
ברוקס: "אני כתבתי מכתב תגובה. קודם כל, אני לא כתבתי את זה, אני לא יודע מאיפה זה בא, אבל ברור שלא מדובר על כולם (כל יוצאי צפון אפריקה - ס"ג), ההיפך - מדובר על קומץ, אבל את המילה קומץ לא כתבתי כי כבר היה כאן את נאום המזוזות.. אבל אני לא כתבתי את זה".
- אני אגב חושב כמוך. אני באותה דעה.
ברוקס: "יש קומץ קטן שהוא הורס את כל השם הטוב של יוצאי צפון אפריקה. יש שם אנשים מוכשרים ביותר".
- נכון מעט אבל יש, אין רבים אבל יש..
ברוקס: "לא, לא. אני מרצה, אני מכיר אותם. אם אתה משווה אותם לאשכנזים נגיד, אז יש שם טובים, אבל האשכנזים יותר טובים"

עוד בוואלה!

מרצה הותקף בעקבות פוסט גזעני בפייסבוק; טען: "פרצו לי לחשבון"

לכתבה המלאה
פוסט גזעני של מרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב ואפקה כלפי עדות המזרח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפוסט שעלה בחשבונו של ד"ר ברוקס/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בעקבות דבריו של ד"ר ברוקס לכאורה, פנה מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להעמיד לדין את המרצה. בנוסף, הארגון הגיש תלונות למכללת אפקה בטענה כי המרצה הפר את התקנון האקדמי לאנשי הסגל. "נמשיך להיאבק למען זכויות אדם ונגד כל הסתה לגזענות או גילוי עוינות ופשעי שנאה בישראל. לא ניתן לאף אחד להרוס את המרקם של עם ישראל שכולו רקמה אחת", מסר גליק.

ממכללת אפקה נמסר כי המכללה פתחה בהליך בירור פורמלי. לדבריהם, "מכללת אפקה המומה ומזועזעת לנוכח הפוסט שפורסם ברשתות החברתיות שכלל אמירות גזעניות קשות. הדברים, הן תוכנם והן סגנונם, אינם מבטאים כלל וכלל את דעת המכללה, מוריה ותלמידיה".

עוד מסרו כי "למרות שלא נאמרו בשם המכללה או מתוקף היות אומרם חבר סגל בה, והיא אינה אחראית להם, זו התנהגות שלא הולמת אף אדם ובוודאי שלא חבר סגל בכיר במכללה בשום צורה. לא נקבל אמירות מסוג זה, ולמרות שמדובר בהתבטאות פרטית, לא נקבל אותה ואנו רואים חובה לעצמנו להגיב עליהם. מיד עם היוודע הנושא התחלנו בהליך בירור פורמלי מול חבר הסגל".

מכללת אפקה. ויקיפדיה, אתר רשמי
פתחה בהליך בירור פורמלי. מכללת אפקה/אתר רשמי, ויקיפדיה

מאוניברסיטת תל אביב נמסר כי ד"ר ברוקס אינו שייך לאוניברסיטה, אלא מדובר בחבר סגל במכללת אפקה, שלימד באוניברסיטה בסמסטר א' כמרצה חיצוני. בתום הסמסטר ההתקשרות עמו הסתיימה וכעת הוא לא מועסק באוניברסיטה בשום צורה, ואינו נמנה עם סגל המרצים.

תא הסטודנטים של תנועת "עומדים ביחד" באוניברסיטת תל אביב שלח אמש מכתב להנהלת האוניברסיטה, ובו קרא להנהלה להיענות לדרישת מחאת "משחררים את האסי" לשקול מחדש את העסקתו של ד"ר ברוקס בעקבות התבטאויותיו.

"כיצד אמורים להרגיש סטודנטים מזרחים וערבים שלדעתו של ד"ר ברוקס סובלים מנחיתות גנטית? לגזענות הזאת אין מקום בקמפוס - ואנחנו דורשים מהאוניברסיטה להבהיר שהיא לא תמשיך לתת מקום לקורסים שלו גם בעתיד. ד"ר ברוקס טען באופן תמוה שפרצו לו לחשבון, אף שבאותה ה'התנצלות' המזויפת הוא המשיך בקו דומה, תקף את הצעירים מהמאבק לשחרור האסי, השווה ביניהם לבין המשתתפים במהומות האלימות ולחברי כנסת מסוימים ואמר ש-'ברור לי כעת מדוע הרוב בבתי הכלא'. אחרי שציין שהוא מתנגד לפוסט הוא הוסיף שרק 'כמעט לכולו', ואמר שזה לא גזעני לתקוף אלימות של 'מי שתרבותו שונה משלנו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully