וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת תומכי ממשלת השינוי: זו הסיבה שבגללה אי אפשר לחגוג במזרקה בכיכר

8.6.2021 / 17:28

לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום ראשון, וחרף הפצרותיו של לפיד להימנע מכך, רבים מתומכי הגוש נערכים לקפוץ למזרקה בכיכר רבין בדומה לחגיגות עבר. אולם בשל עבודות הרכבת הקלה באזור, המזרקה רוקנה ממים. תושבים פנו לחולדאי: "נגיע בכל מקרה"

עם השבעת ממשלת השינוי, הצפויה להיערך ביום ראשון הקרוב, תומכי הממשלה כבר מחפשים אחר מיקום החגיגות. אתמול בנאומו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ביקש שלא "לקפוץ בכיכר רבין" בצעקות ניצחון - אך כלל אי אפשר לקפוץ בימים אלו במזרקה המיתולוגית, שכן היא ריקה ממים.

כפי שפורסם בוואלה!, עיריית תל אביב רוקנה בחודש שעבר את המזרקה, בה נחגגו רגעי אושר לאומיים רבים, בשל עבודות הרכבת הקלה הצפויות להתחיל בקרוב. בתוך כך, השבוע נעשתה פנייה רשמית לעירייה באמצעות עו"ד עדי דובסון, בבקשה למלא את המזרקה מחדש: "בקרב תושבים רבים, המקום הראוי לציין אירוע זה הוא כיכר רבין, ליבה הפועם של העיר, והמקום בו רוחות השינוי נשבו בעבר; זהו המקום המסמל את השבר הגדול ביותר בתולדות ממשלת ישראל והקרע בחברה הישראלית, אך זהו גם מקום של תקווה ואחדות, וקריאה לשלום".

אך העירייה שללה את הבקשה, בתגובה כי "המזרקה בכיכר רבין מושבתת בשל עבודות תשתית והערכות לעבודות הרק"ל ולכן לא ניתן למלא אותה".

חגיגות זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון,  12 במאי 2018. ראובן קסטרו
חגיגות ניצחונה של נטע ברזילי בכיכר רבין, מאי 2018/ראובן קסטרו

עם זאת, גורמים האמונים על ארגון אירועי החגיגות אמרו לוואלה! כי מסתמן שהן בכל מקרה ייערכו בכיכר רבין. גורם אחד אמר כי "התחושה שתהיה זרימה ספונטנית של אנשים שיצאו לכיכר רבין בצורה טבעית", וגורם נוסף הצטרף והבהיר: "התכנון כרגע הוא בכל מקרה להגיע לכיכר רבין. אפילו שלא ניתן לקפוץ למזרקה".

אמש (שני) כאמור לפיד פנה לתומכי ממשלת השינוי, וביקש שלא לצאת לחגוג בכיכר, זאת כדי לא להעמיק את הקרע הנוכחי בין המחנות הפוליטיים השונים. "חיכיתם המון זמן, זה ההישג שלכם, אבל יש המון אנשים בישראל שפוחדים מהממשלה הזו - אנחנו צריכים להושיט להם יד ולהרגיע. לא צריך עכשיו לקפוץ לכיכר ולצעוק 'ניצחנו', זה הרגע לאחד את החברה הישראלית, הם לא האויבים שלנו", הוא הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully